ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ-ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ "ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ"...
Εδώ και αρκετές δεκαετίες, με συνεχή φθίνουσα πορεία, ο τύπος διέρχεται παγκόσμια μία πρωτοφανή κρίση. Μία κρίση αρχών που αντανακλά την γενικότερη παρακμή της κοινωνίας, και η οποία μεταφράζεται σε αδιαφορία αλλά και συνεχή πτωτική τάση των πωλήσεων των εντύπων. Πολλοί το αποδίδουν στην έξαρση των ηλεκτρονικών μέσων ενημερώσεως και ιδίως του διαδικτύου και εν μέρει είναι αλήθεια. Όμως τα αίτια απαξιώσεως και παρακμής του τύπου και ευρύτερα των ΜΜΕ είναι βαθύτερα, σχετίζονται με την αναξιοπιστία των εντύπων και των μέσων μαζικής "ενημερώσεως", με την ταύτισή τους με διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα από τα οποία ουκ ολίγες εκδοτικές-ειδησιογραφικές δραστηριότητες έχουν ποδηγετηθεί και από τον γενικότερο ηθικό κατήφορο που έχει λάβει η δημοσιογραφία.
Εικόνες σαν την παρατιθέμενη, άκρως παραστατική, όση απέχθεια και εάν προκαλεί αισθητικά, ουσιαστικά αποδίδει την ωμή πραγματικότητα, γι΄ αυτό και είναι ιδιαιτέρως εύστοχη... Περιγράφει με τη "γλώσσα" της εικόνας, κατά τρόπο κυνικό και ωμό, την αληθινή "διάσταση της (δήθεν) ενημέρωσης" που "επιτελούν" τα ΜΜΕ... Τα ΜΜΕ και εν προκειμένω η τηλεόραση και οι τηλεοπτικοί δίαυλοι, όπως έχουν, εν πολλοίς τουλάχιστον, καταντήσει και εκπέσει, δεν είναι παρά οι μηχανισμοί αναπαραγωγής, διογκώσεως και προωθήσεως στο τηλεοπτικό κοινό, πνευματικών περιττωμάτων (κατά την επιεικεστέρα έκφραση), τα οποία οι "υποδοχείς"-τηλεθεατές, είναι πρόθυμοι να τα αποδεχθούν και να τα αφομοιώσουν ανεπεξέργαστα...
Εικόνες σαν την παρατιθέμενη, άκρως παραστατική, όση απέχθεια και εάν προκαλεί αισθητικά, ουσιαστικά αποδίδει την ωμή πραγματικότητα, γι΄ αυτό και είναι ιδιαιτέρως εύστοχη... Περιγράφει με τη "γλώσσα" της εικόνας, κατά τρόπο κυνικό και ωμό, την αληθινή "διάσταση της (δήθεν) ενημέρωσης" που "επιτελούν" τα ΜΜΕ... Τα ΜΜΕ και εν προκειμένω η τηλεόραση και οι τηλεοπτικοί δίαυλοι, όπως έχουν, εν πολλοίς τουλάχιστον, καταντήσει και εκπέσει, δεν είναι παρά οι μηχανισμοί αναπαραγωγής, διογκώσεως και προωθήσεως στο τηλεοπτικό κοινό, πνευματικών περιττωμάτων (κατά την επιεικεστέρα έκφραση), τα οποία οι "υποδοχείς"-τηλεθεατές, είναι πρόθυμοι να τα αποδεχθούν και να τα αφομοιώσουν ανεπεξέργαστα...
Για του λόγου το αληθές, όποιος αμφιβάλλει, δεν έχει παρά να ανοίξει έναν τηλεοπτικό δίαυλο σε μία τυχαία ώρα... Χαμηλής ποιότητας εκπομπές με "καλλιτεχνικό" επίχρισμα, κίναιδοι και μοντέλα, σεφ και σχολιογράφοι της κακιάς ώρας, σήριαλ δίχως κάποιο πνευματικό υπόβαθρο κ.α. κυριαρχούν, ενώ τα προγράμματα από ελάχιστη έως μηδαμινή παιδαγωγική και ψυχαγωγική διάσταση κατέχουν, εκπέμποντας τηλεοπτικούς ρύπους που υποβιβάζουν ακόμη περισσότερο το επίπεδο της ζωήςε, εκπορνεύοντας και διαβρώνοντας συνειδήσεις, επιφέροντας τη σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό...
Δικαίως λοιπόν η συγκεκριμένη εικόνα, δίχως επιτηδεύσεις, ωραιοποιήσεις και αποκρύψεις, αποδίδει, κατά τρόπο "μετριοπαθή" θα μπορούσα να πώ, αν και εύληπτο, τον ρόλο των ΜΜΕ και την παθητική ανοχή του κοινού που τα ανέχεται και τα αποδέχεται... Σημεία των καιρών, εκφάνσεις νοσηρότητος και παρακμής, αισθητικής, πνευματικής, αξιακής... Σε μία εποχή όπου η πνευματικότητα πνέει τα λοίσθια, ο εκχυδαϊσμός και η υπαγορευόμενη σκοπιμότητα θριαμβεύουν... Μέχρι την τελική πτώση, οπότε θα υπάρξει εξαγνισμός από την ύβρη και είσοδος σε μία διαφορετική εποχή....
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Σχόλια