Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΧΟΛΙΟ

ΜΙΑ ΕΙΚΟΝΑ-ΧΙΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ "ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ"...

Εδώ και αρκετές δεκαετίες, με συνεχή φθίνουσα πορεία, ο τύπος διέρχεται παγκόσμια μία πρωτοφανή κρίση. Μία κρίση αρχών που αντανακλά την γενικότερη παρακμή της κοινωνίας, και η οποία μεταφράζεται σε αδιαφορία αλλά και συνεχή πτωτική τάση των πωλήσεων των εντύπων. Πολλοί το αποδίδουν στην έξαρση των ηλεκτρονικών μέσων ενημερώσεως και ιδίως του διαδικτύου και εν μέρει είναι αλήθεια. Όμως τα αίτια απαξιώσεως και παρακμής του τύπου και ευρύτερα των ΜΜΕ είναι βαθύτερα, σχετίζονται με την αναξιοπιστία των εντύπων και των μέσων μαζικής "ενημερώσεως", με την ταύτισή τους με διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα από τα οποία ουκ ολίγες εκδοτικές-ειδησιογραφικές δραστηριότητες έχουν ποδηγετηθεί και από τον γενικότερο ηθικό κατήφορο που έχει λάβει η δημοσιογραφία.
Εικόνες σαν την παρατιθέμενη, άκρως παραστατική, όση απέχθεια και εάν προκαλεί αισθητικά, ουσιαστικά αποδίδει την ωμή πραγματικότητα, γι΄ αυτό και είναι ιδιαιτέρως εύστοχη... Περιγράφει με τη "γλώσσα" της εικόνας, κατά τρόπο κυνικό και ωμό, την αληθινή "διάσταση της (δήθεν) ενημέρωσης" που "επιτελούν" τα ΜΜΕ... Τα ΜΜΕ και εν προκειμένω η τηλεόραση και οι τηλεοπτικοί δίαυλοι, όπως έχουν, εν πολλοίς τουλάχιστον, καταντήσει και εκπέσει, δεν είναι παρά οι μηχανισμοί αναπαραγωγής, διογκώσεως και προωθήσεως στο τηλεοπτικό κοινό, πνευματικών περιττωμάτων (κατά την επιεικεστέρα έκφραση), τα οποία οι "υποδοχείς"-τηλεθεατές, είναι πρόθυμοι να τα αποδεχθούν και να τα αφομοιώσουν ανεπεξέργαστα...
Για του λόγου το αληθές, όποιος αμφιβάλλει, δεν έχει παρά να ανοίξει έναν τηλεοπτικό δίαυλο σε μία τυχαία ώρα... Χαμηλής ποιότητας εκπομπές με "καλλιτεχνικό" επίχρισμα, κίναιδοι και μοντέλα, σεφ και σχολιογράφοι της κακιάς ώρας, σήριαλ δίχως κάποιο πνευματικό υπόβαθρο κ.α. κυριαρχούν, ενώ τα προγράμματα από ελάχιστη έως μηδαμινή παιδαγωγική και ψυχαγωγική διάσταση κατέχουν, εκπέμποντας τηλεοπτικούς ρύπους που υποβιβάζουν ακόμη περισσότερο το επίπεδο της ζωήςε, εκπορνεύοντας και διαβρώνοντας συνειδήσεις, επιφέροντας τη σύγχυση και τον αποπροσανατολισμό...
Δικαίως λοιπόν η συγκεκριμένη εικόνα, δίχως επιτηδεύσεις, ωραιοποιήσεις και αποκρύψεις, αποδίδει, κατά τρόπο "μετριοπαθή" θα μπορούσα να πώ, αν και εύληπτο, τον ρόλο των ΜΜΕ και την παθητική ανοχή του κοινού που τα ανέχεται και τα αποδέχεται... Σημεία των καιρών, εκφάνσεις νοσηρότητος και παρακμής, αισθητικής, πνευματικής, αξιακής... Σε μία εποχή όπου η πνευματικότητα πνέει τα λοίσθια, ο εκχυδαϊσμός και η υπαγορευόμενη σκοπιμότητα θριαμβεύουν... Μέχρι την τελική πτώση, οπότε θα υπάρξει εξαγνισμός από την ύβρη και είσοδος σε μία διαφορετική εποχή....
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...