Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

EΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ

ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΝ ΑΣΤΕΡΑΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ... ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ...

Τεκτονισμός και Θρησκεία: Ένα τεράστιο κεφάλαιο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εγείρει διχογνωμίες και να προκαλεί αντεγκλήσεις, ορθώνοντας τείχη καχυποψίας, φανατισμού και αντιπαλότητας. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί ο ισχυρισμός, ότι συγκροτούν φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, δίχως να έχουν οι τεκτονικές δραστηριότητες που επιτελούν θρησκευτικό χαρακτήρα. Προτάσσουν δηλαδή την θέση ότι ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός που πραγματοποιεί όμως απρόσωπη αναφορά στο Ύπατο Όν αποκαλώντας το συμβολικά "Μέγα Αρχιτέκτονα (ή Γεωμέτρη) του Σύμπαντος" δίχως να υπεισέρχεται σε επιμέρους θρησκευτικά ζητήματα ή να θίγει θρησκευτικά δόγματα. 
Πρόκειται για θέσεις που ακροβατούν μεταξύ σφύρας και άκμωνος, κι αυτό διότι: Κάθε μυστηριακό σύστημα που διαθέτει τελετές οι οποίες εμπεριέχουν αναφορές και επικλήσεις σε ανώτερες δυνάμεις, όποιες κι αν είναι αυτές, ενέχει θρησκευτικό χαρακτήρα και χροιά, έχει μεταφυσική διάσταση, ακόμη κι αν δεν σχετίζεται με οιαδήποτε επικρατούσα θρησκεία ή δόγμα. Και ο Τεκτονισμός έχει τέτοιο χαρακτήρα. Αυτό δεν είναι ούτε κακό, ούτε προσάπτει κάποιο ψόγο, αλλά οφείλεται ξεκάθαρα να διασαφηνίζεται και όχι να γίνονται καταφυγές σε σοφιστείες άλλου τύπου... Ο στρουθοκαμηλισμός πάντα βλάπτει και στερεί σε αξιοπιστία...
Σε πρόσφατη παρουσίαση τηλεοπτική των απόψεων εκπροσώπων της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος (Αμιγούς τεκτονισμού), στο πλαίσιο της εκπομπής "Αυτοψία" που προβλήθηκε από τον τηλεοπτικό δίαυλο "Alpha", είδαμε τον Κοσμήτορα της Μεγάλης Στοάς Αλ. Κ., να ξεναγεί τον δημοσιογράφο Σρόϊτερ στην αίθουσα τελετών "Ελευσίς" του τεκτονικού μεγάρου και επιδεικνύοντάς του το λεγόμενο "βιβλίο του Νόμου" (Αγία Γραφή) να του λέει ότι είμαστε "Χριστιανοί ορθόδοξοι". 
Γεννάται αμέσως η απορία, "καλά αφού ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός", όπως ισχυρίζονται οι εκπρόσωποί του, γιατί υπάρχουν θρησκευτικά βιβλία στην συμβολική Ανατολή-έδρα του σεβασμίου της στοάς; (Και εδώ οι Τέκτονες αντιφάσκουν, λέγοντας ότι ναι μεν συνιστούν "αθρησκευτικό θεσμό", κάποιοι θρησκευτικοί τύποι μάλιστα έχουν και αθεϊστικό χαρακτήρα, ενώ άλλοι θεϊστικό, αλλά επειδή οι μεσαιωνικοί τέκτονες ήσαν Χριστιανοί, για... παραδοσιακούς λόγους υϊοθετούν τη Βίβλο...).
Και εδώ, εν προκειμένω, αρχίζουν τα... παρατράγουδα... Με τους Τέκτονες ενώ από την μία πλευρά επιχειρούν να καταδείξουν τον... αθρησκευτικό χαρακτήρα του θεσμού τους, από την άλλη να προσπαθούν να δείξουν ότι είναι... "βασιλικότεροι του βασιλέως" (πιο Χριστιανοί από τους εκκλησιαστικούς)...
Ας δούμε όμως τι τους καταλογίζουν εκκλησιαστικοί κύκλοι, ή μάλλον πώς τους χαρακτηρίζουν και με ποιές αποφάσεις: Ι) Η Διορθόδοξος Επιτροπή που συνεδρίασε στη Μονή Βατοπαιδίου από 8-23/6/1930 στο Άγιον Όρος χαρακτηρίζει τον Τεκτονισμό «ως σύστημα αντιχριστιανικόν και πεπλανημένον».
ΙΙ) Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στις 12-10 1933 συν τοις άλλοις υπογραμμίζει ότι ο Τεκτονισμός «υπομιμνήσκει τας παλαιάς εθνικάς μυστηριακάς θρησκείας ή λατρείας, από των οποίων κατάγεται και των οποίων συνέχειαν και αναβίωσιν αποτελεί» (Περ. Εκκλησία 48, (4-12-1933), σ. 1).
ΙΙΙ) Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Νοέμβριο του 1972 επαναλαμβάνει «ότι η Μασωνία είναι αποδεδειγμένως θρησκεία μυστηριακή, προέκτασις των παλαιών ειδωλολατρικών θρησκειών, όλως ξένη και αντίθετος προς την εξ αποκαλύψεως σωτηριώδη αλήθειαν της Αγίας ημών Εκκλησίας.
Διαδηλοί κατηγορηματικώς ότι η ιδιότης του Μασώνου υπό οιανδήποτε μορφήν είναι ασυμβίβαστος προς την ιδιότητα του χριστιανού μέλους του Σώματος του Χριστού» (Περ. Εκκλησία 50, (1973), σ. 17).
IV) Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος τον Οκτώβριο του 1996 την θωρεί «παγανιστική θρησκεία» ασυμβίβαστη με το χριστιανισμό και τη χαρακτηρίζει «ως αντίχριστον σύστημα» (Περ. Εκκλησία 73(1996), σσ. 673-674).
Μυστηριακό αντίχριστο σύστημα λοιπόν κατά την Εκκλησία ο Τεκτονισμός... που παραπέμπει σε αρχαίες μυστηριακές θρησκείες... Πράγματι, όποιος πάρει στα χέρια του και μελετήσει τεκτονικά τυπικά, με χαρακτηριστικότερο το τυπικό του βαθμού του Εταίρου, αλλά όχι μόνο και ανωτέρων βαθμών, θα διαπιστώσει ότι βρίθουν αρχαιοελληνικών μυστηριακών στοιχείων, τα οποία αναδύονται είτε άμεσα, είτε προβάλλουν συγκεκαλυμένα, παραπέμποντας στα Ελευσίνια, στα Ορφικά και στα Πυθαγόρεια Μυστήρια. Μαζί όμως με αυτά, συνυπάρχουν κι άλλα στοιχεία, όπως ιουδαϊκά, αιγυπτιακά, κι όχι μόνο, προσδίδοντας στον Τεκτονισμό έναν συγκρητιστικό χαρακτήρα (κι αυτό σχετίζεται με την οικουμενιστική του διάσταση, τουλάχιστον από την συγκρότηση της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας και εντεύθεν)... Ταυτόχρονα, κάποιοι επιγενόμενοι (φιλοσοφικοί) βαθμοί του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου αλλά και τα τεκτονικά συστήματα του τύπου της Υόρκης και του Ιπποτικού Τεκτονισμού, βρίθουν ιουδαιοχριστιανικών αναφορών...
Επανερχόμενοι στην εκπομπή του Σρόϊτερ, εμφανίστηκε, μεταξύ άλλων, ο τέως Ύπατος Μεγάλος Ταξιάρχης του Ελληνικού Υπάτου Συμβουλίου του 33ου βαθμού και τώρα μέλος της ΜΣΤΕ Λ. Λ., ο οποίος κατέδειξε την ισχυρή συνάφεια και επίδραση που υπέστη ο Τεκτονισμός από τον Διαφωτισμό. Ο Διαφωτισμός, εν πολλοίς τουλάχιστον, εδράστηκε στην αναβίωση του αρχαίου κλασσικού ελληνικού πνεύματος και στην κατίσχυση του ορθολογισμού, που είναι αριστοτελικής υφής φιλοσοφική διεργασία. Τι σχέση έχουν λοιπόν όλα αυτά με τα υπόλοιπα στοιχεία που έχουν προσκολληθεί στον Τεκτονισμό;
Κάποτε, ήταν Ιούνιος του 1999, είχα βρεθεί στον 5ο όροφο του Τεκτονικού Μεγάλου της ΜΣΤΕ και είχα μία εκτεταμένη συζήτηση με τον τότε, μεταστάντα σήμερα, Μεγάλο Διδάσκαλο Σάββα Βαφειάδη. Μεταξύ άλλων, ομιλώντας μου για τις καταβολές του Τεκτονισμού, αναφέρθηκε στην απορροή του θεσμού από τους μεσαιωνικούς ναοδόμους και κτίστες.
Και τότε, του έθεσα εύλογα το ερώτημα: Αν ισχύει αυτό, προς τι οι αναφορές των Άντερσον και Ντεζαγκουιλιέρ στα πρώτα τεκτονικά συντάγματα στους Πλάτωνα και Πυθαγόρα αφ΄ ενός, αφ΄ ετέρου γιατί αποκαλείσθε "Αρχαίοι και Αποδεδεγμένοι Ελεύθεροι Τέκτονες" και όχι "Μεσαιωνικοί", δεδομένου ότι ο όρος "αρχαίος" παραπέμπει ευκρινώς σε εποχή πολύ παλαιότερη αυτής στην οποία αναφέρεσθε; Απάντηση όμως δεν έλαβα τότε. Ερευνώντας αργότερα το ζήτημα, καρπός της οποίας έρευνάς μου υπήρξε το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι, η Αληθινή Προέλευση του Τεκτονισμού", αντελήφθην το αίτιο της σιγής του τότε Μεγάλου Διδασκάλου...
Πώς γίνεται από την άλλη, το ίδιο το περιοδικό της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος να επιγράφεται "Πυθαγόρας", να φέρει τους τρεις βασικούς κίονες ελληνικού ρυθμού ως προμετωπίδα ως και τη μορφή του Σάμιου Μύστη και όταν εισέρχεται κάποιος στον Τεκτονισμό να του μιλάνε για τον... Χιράμ Αμπίφ και τον... αχειροποίητο ναό του Σολομώντα; 
Θεωρούμε ότι απέχει παρασάγγες ο σημερινός Τεκτονισμός από εκείνον που δίδαξαν μύστες όπως ο Σπυρίδων Νάγος, ο Γεώργιος Σακελλαρίου, ο Αντώνιος Αδριανόπουλος, ο Πλάτων Δρακούλης, ο Πέτρος Γκράβιγγερ, ο Παναγιώτης Αναγνώστου, τα μέλη του Αρχαιοφίλου Ομίλου Εκδρομέων, και άλλοι μύστες του πνεύματος...
Και για να θέσουμε τα πράγματα σε μία ιστορική σειρά και λογική αλληλουχία, ο Τεκτονισμός πριν την σύσταση της Ηνωμένης Μεγάλης Στοάς της Αγγλίας, εργαζόταν με γνώμονα πυθαγόρεια και ελευσίνια τυπικά, μέχρι το 1717, αλλά και αργότερα. Για να αποφύγει την πολεμική της εκκλησίας, που τον κατηγορούσε ακριβώς όπως και τώρα, ως "παγανιστικό", ενέδωσε στις πιέσεις κάποιων κύκλων και αντικατέστησε τα αρχαία τυπικά με ιουδαιοχριστιανικά, ώστε να συμπορεύεται με την επικρατούσα κατάσταση, με αποτέλεσμα να αλλάξει, να μεταβληθεί καίρια ο χαρακτήρας του...
Ο Τεκτονισμός ο αρχέγονος και αυθεντικός, αποτελεί κληρονόμο των αρχαίων Ελληνικών Μυστηρίων, όπως καταδεικνύεται και στο βιβλίο του υπογράφοντος "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι" κατά τρόπο εμπεριστατωμένο. Από τη στιγμή που κατέστη παγκόσμιος θεσμός και τον έλεγξε η Αγγλία και οι ΗΠΑ, έγινε στροφή 180 μοιρών και υπέστη μεταλλαγές που αλλοίωσαν τον αυθεντικό και παραδοσιακό χαρακτήρα του... Τότε παρεισέφρυσαν και οι Εβραίοι από το Τσάρλεστον και δημιούργησαν τους 30 επιγενόμενους βαθμούς, στη βάση ενός κράματος ετερόκλητων στοιχείων. Οι επιθυμούντες να μελετήσουν την αληθινή ιστορία του Τεκτονισμού, τους προτρέπουμε να αναγνώσουν το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι" και οι γνωστικοί τους ορίζοντες στην κυριολεξία επί του θέματος θα διευρυνθούν, αποκτώντας πρόσβαση σε πτυχές της αλήθειας που ενδεχομένως ούτε τις είχαν φανταστεί... Στο βιβλίο εμπεριέχονται στοιχεία, πηγές, φωτογραφίες που τεκμηριώνουν όλα τα ανωτέρω κατά τρόπο αδιάσειστο.
Όσον αφορά πολλούς από τους σύγχρονες Τέκτονες, μετά λύπης μας θα πούμε ότι είδαν τον ακτινοβόλο αστέρα (χρησιμοποιώντας την σχετική έκφραση του Ιωάννου Βασιλή) και τον προσπέρασαν και ο νοών, νοείτω...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Για πρόσθετες πληροφορίες και παραγγελίες αναφορικά με το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι", παρακαλούμε όπως απευθύνεσθε στην ηλεκτρονική διεύθυνση ionhellas@gmail.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν