Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΒΑΛΠΟΥΡΓΕΙΟΣ ΝΥΚΤΑ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ...

Η νύχτα της 30ης Απριλίου προς 1η Μαίου, αποκτά έναν ιδιαίτερο συμβολισμό στην μυστικιστική παράδοση του Δυτικού Κόσμου και ιδίως της Ευρώπης. Είναι συνυφασμένη με την μεγαλειώδη παγανιστική/φυσιολατρική μυσταγωγία που τιμά την έλευση της Ανοίξεως και συνακόλουθα την Αναγέννηση της Ζωής και της Δημιουργίας, η οποία εορτάζεται παραδοσιακά στις χώρες της Κεντρικής και Βόρειας κυρίως Ευρώπης. Στην ουσία, η εορτή αυτή, αποτελεί έναν λατρευτικό κρίκο που συνενώνει το σήμερα με το αρχαίο και το μεσαιωνικό παρελθόν, σηματοδοτώντας την επιστροφή στις αρχέγονες παραδόσειος και αξίες του αρίου κόσμου...
Βασικό σημείο αναφοράς ωστόσο σε ό,τι αφορά την Βαλπούργεια Νύκτα είναι η Γερμανία. Σύμφωνα με τις τευτονικές παραδόσεις, την παραμονή της εορτής της Αγίας Βαλπουργίας, οι μάγισσες συγκεντρώνονται στο όρος Μπλόκεν της Σαξωνίας και οργιάζουν (ο όρος εν προκειμένω θα πρέπει να εκληφθεί με την μυστηριακή του έννοια που σημαίνει την επιτέλεση Ιερού Έργου και όχι με την πάνδημη εκδοχή του την οποία έχει προσλάβει κατά τα νεώτερα χρόνια) και επιδίδονται σε τελετουργικά δρώμενα προκειμένου να υποδεχθούν την Άνοιξη.
Το βράδυ αυτό, σε πολλά μέρη της Γερμανίας, της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, ο κόσμος συγκεντρώνεται στην ύπαιθρο. Ανάβει μεγάλες φωτιές, τραγουδά και χορεύει για να τιμήσει τον ερχομό της Ανοίξεως, έθιμο το οποίο παραπέμπει ευκρινώς στις φωτιές που ανάβονται προς τιμήν του Αγ. Ιωάννη του Προδρόμου στις 24 Ιουνίου.
Στον Φάουστ του Γκαίτε, ένα κεφάλαιο που τιτλοφορείται «Walpurgisnacht», περιγράφει σύναξη μαγισσών ενώπιον του Μεφιστοφελή και του Φάουστ να ιππεύουν τράγους ή σκουπόξυλα και πλανώνται μέσα στο σκοτάδι στις κορυφές των βουνών.
Επίσης, ένα κεφάλαιο του μυθιστορήματος του Τόμας Μαν υπό τον τίτλο "Το Μαγικό Βουνό", επιγράφεται «Walpurgisnacht». Ακόμη, πολλά επεισόδια του μυθιστορήματος του Τόμας Πίντσον "Το ουράνιο τόξο της βαρύτητας", εκτυλίσσονται τη Βαλπούργεια Νύκτα του 1945. Προφανώς ο συγγραφέας επηρεάστηκε από την αυτοκτονία του Αδόλφου Χίτλερ κατά την ημερομηνία αυτή (30η Απριλίου 1945), ενέχοντας έναν σαφή συμβολισμό... Τον συμβολισμό της επανόδου, αφού όποιος αναχωρεί από το πεδίο αυτό λαβούσα χώρα η αναγέννηση της φύσεως, δεν μπορεί παρά να αναγεννηθεί...
Σημαντική η έλευση της Πρωτομαγιάς. Χρονικά, τοποθετείται ανάμεσα στην Εαρινή Ισημερία και το Θερινό Ηλιοστάσιο, κορυφώνοντας την έλευση της Ανοίξεως, την αναγέννηση δηλαδή της Ζωής...
Με τον εκχριστιανισμό της Ευρώπης, πολλές γιορτές είτε απαγορεύτηκαν, είτε έλαβαν χριστιανικό χαρακτήρα, ενσωματώνοντας τις υφιστάμενες παραδόσεις και τα έθιμα. Σταδιακά, ο εορτασμός της πρωτομαγιάς απώλεσε την φυσιολατρική και μαγικοθρησκευτική του διάσταση, λησμονούμενα ή υποχωρώντας τα αρχαία έθιμα...
Για πολλές προ-χριστιανικές κοινωνίες της Ευρώπης η Πρωτομαγιά εορταζόταν ως η πρώτη ημέρα του καλοκαιριού. Έτσι το Θερινό Ηλιοστάσιο στις 21 Ιουνίου σηματοδοτούσε την μέση του καλοκαιριού.
Το μαγιάτικο στεφάνι, δεν ήταν αποτέλεσμα μίας απλής περισυλλογής λουλουδιών. Η κατασκευή του αποτελούσε ολόκληρη ιεροτελεστία, αφού κάθε άνθος που εμπεριείχε ενείχε τον δικό του συμβολισμό, έχοντας τις ρίζες του στην αρχαιότητα και παραπέμποντας στους συμβολισμούς της αρχέγονης φύσεως, της ίδιας της ζωής.
Οι πρόγονοί μας, περί τον μήνα Θαργηλιώνα, που αντιστοιχούσε χρονικά στον Μάιο, ενέτασσαν στα δρώμενά τους την κατασκευή ενός κλαδιού/στεφανιού ανάλογου με το μαγιάτικο.
Τα Θαργήλια αποτελούσαν μία αγροτική γιορτή δια της τελέσεως της οποίας, οι πρόγονοί μας τιμούσαν την αναγέννηση της Φύσεως και την αύξηση της καρποφορίας. Στα δρώμενα αυτών των εορτασμών υφίστατο και μια καθαρτήρια τελετή αφιερωμένη στο Απόλλωνα, τον θεό της καθάρσεως και της μαντικής.
Οπωσδήποτε, η Βαλπούργειος νύκτα με ό,τι περικλείει, αποτελεί μία σημαντική επέτειο στην μαγικοθρησκευτική παράδοση και λαογραφία των βορείων λαών, που αξίζει να τύχει μελέτης επισταμένης, γιατί μέσα από τέτοιες έρευνες, δύναται να προκύψει και η φυλετική συγγένεια με τους λαούς της λευκής ομοεθνείας... Συγγένεια, η οποία υπαινίσσεται στην παράδοση όπου οι Υπερβόρειες Παρθένες Υπερόχη και Λαοδίκη, κομίζουν κάθε χρόνο στην πατρώα γη τα περίφημα "μήλα των Εσπερίδων", αλλά και με την μετάβαση του Απόλλωνος στην Υπερβορέα κατά τους μήνες του Χειμώνα και με την θριαμβική επάνοδό του την Άνοιξη, αντικαθιστώντας στο δελφικό λίκνο τον αδελφό του Απόλλωνα...
Κατά την παράδοση η μητέρα του θεού, η Λητώ, γεννήθηκε στη χώρα των Υπερβορείων. Όταν πλησίαζε η ώρα της γεννήσεως του θεού του Φωτός, η Υπερβόρεια Λητώ μετέβη στη Δήλο συνοδευόμενη από τις δύο Υπερβόρειες παρθένες Άργη και Ώπιδα. Ο Άβαρης, οι Υπερβόρειες Παρθένες, το ταξίδι του Πυθέα του Μασαλιώτη στην απώτατη Θούλη, δεν είναι παρά ενδείξεις μίας μεγάλης παραδόσεως που αξίζει ενδελεχώς να διερευνηθεί, οδηγώντας με αδιαμφισβήτητη ακρίβεια στην σφυρηλάτηση του δεσμού των Ελλήνων με τους Βορείους....

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν

EΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ

ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΝ ΑΣΤΕΡΑΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ... ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ... Τεκτονισμός και Θρησκεία: Ένα τεράστιο κεφάλαιο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εγείρει διχογνωμίες και να προκαλεί αντεγκλήσεις, ορθώνοντας τείχη καχυποψίας, φανατισμού και αντιπαλότητας. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί ο ισχυρισμός, ότι συγκροτούν φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, δίχως να έχουν οι τεκτονικές δραστηριότητες που επιτελούν θρησκευτικό χαρακτήρα. Προτάσσουν δηλαδή την θέση ότι ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός που πραγματοποιεί όμως απρόσωπη αναφορά στο Ύπατο Όν αποκαλώντας το συμβολικά "Μέγα Αρχιτέκτονα (ή Γεωμέτρη) του Σύμπαντος" δίχως να υπεισέρχεται σε επιμέρους θρησκευτικά ζητήματα ή να θίγει θρησκευτικά δόγματα.  Πρόκειται για θέσεις που ακροβατούν μεταξύ σφύρας και άκμωνος, κι αυτό διότι: Κάθε μυστηριακό σύστημα που διαθέτει τελετές οι οποίες εμπεριέχουν αναφορές και επικλήσεις σε ανώτερες δυνάμεις, όποιες κι