Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟ ΕΡΓΟ...

Η Ελληνική μυστηριακή παράδοση μας διδάσκει ότι ο άνθρωπος δεν αποτελεί ένα απλό υλικό ον, δηλαδή δεν είναι μονοδιάστατος, αλλά είναι διφυής και τρισυπόστατος. Συντίθεται από το υλικό κομμάτι και το άυλο, ενώ διαθέτει σώμα, ψυχή και πνεύμα που τον ζωογονεί και τον εμψυχώνει. Ο σκοπός της υπάρξεώς του στη γη, ως εκ τούτου, δεν αναλώνεται στην παραγωγή αγαθών και στην διαιώνιση του είδους, αλλά η πορεία του στην γη επικεντρώνεται στην εξύψωση και στην σταδιακή βελτίωση της ψυχοπνευματικής του υποστάσεως, ώστε μέσα από τη διαδικασία των διαδοχικών ενσαρκώσεων στο πεδίο της χονδροειδούς ύλης, να κατορθώσει να συγκεντρώσει τις αναγκαίες εκείνες εμπειρίες και διδαχές, οι οποίες θα του επιτρέψουν να ανελιχθεί εκ νέου στα ουράνια δώματα, απ΄ όπου έλκει και την ουσιαστική καταγωγή του...
Η κίνηση, ο ρυθμός, η δημιουργία, αποτελούν νόμους της Φύσεως. Ως ανώτερο ον (εξ ου και η ονομασία του "Άνθρωπος", εκ των συνθετικών άνω+θρώσκω, ήτοι τείνω προς τα άνω) κατατείνει στην ικανοποίηση όχι απλά των υλικών του αναγκών, οι οποίες είναι ακόρεστες υπό την ευρεία έννοια, αλλά στην βαθύτερη κάλυψη των ουσιαστικών ψυχικών, πνευματικών και μεταφυσικών του αναγκών και ενατενίσεων...
Ως πνευματικός ηνίοχος και επίδοξος μύστης, ο νοήμων άνθρωπος, ο κατασταλλαγμένος και διαποτισμένος από τα νάμματα της ανθρωποκεντρικής Ελληνικής Παιδείας, εξισορροπεί ανάμεσα στην Λογική, την συναισθηματική βούληση και την δημιουργική του φαντασία, προκειμένου μέσα από την εποικοδομητική σύνθεση και τον συγκερασμό των ανωτέρω να συγκροτήσει την ύπαρξή του στο πλαίσιο όχι της ουτοπικής εξιδανικεύσεως, αλλά της όσο το δυνατόν επιτεύξεως της πληρότητας, ώστε να αποδυθεί σε μία διαδικασία ωριμάνσεως και ολοκληρώσεως ως μίας αυτάρκους οντότητος...
Ο μυσταγωγός Πλάτων διατεινόταν ότι η μάθηση, ως εμπειρική κατάκτηση και ως τεκμηριωμένη γνώση συνιστά ανάμνηση, ανακαλώντας μνήμες από τα αιώνια αρχέτυπα. Ταυτόχρονα η μάθηση αποτελεί το επιστέγασμα της αφυπνίσεως της συνειδήσεως, αποκτώντας επίγνωση των τεραστίων δυνάμεων που διαθέτει.
Προκειμένου όμως να επέλθει η αφύπνιση της συνειδήσεως, θα πρέπει να υπάρξει στόχευση ως προς την διαμόρφωση των νοητικών προϋποθέσεων αλλά και των συναισθηματικών ερεθισμάτων, αξιοποιώντας στο έπακρο την αφύπνιση των λανθανουσών ιδιοτήτων και ικανοτήτων που εμφωλεύουν στο άδυτο της υπάρξεως εκάστου ανθρώπου, μέσα από την επιμόρφωση και την διάπλαση/διαπαιδαγώγηση, εκκινώντας από την αντίληψη ότι η ζωή εκτυλίσσεται σε δύο επίπεδα, το ουράνιο και το γήϊνο/υλικό. Δια του θανάτου και της επαναγεννήσεως, δια της παλιγγενεσίας των ψυχών, επέρχεται η κτήση της εμπειρίας, η διδαχή, η γνώση και η αυτογνωσία...
Οι φιλοσοφικές διδαχές δεν αποτελούν μία θεωρητική ενασχόληση, αλλά το εφαλτήριο για την πρακτική εμπέδωση αρχών και αξιών στον καθημερινό βίο, στοιχειοθετώντας βιοτικά πρότυπα ανατασιακά. Δεν θα πρέπει να διαλάθει της προσοχής μας το γεγονός ότι η κοινωνική αναγέννηση επέρχεται δια της σταδιακής ανυψώσεως και βελτιώσεως εκάστου ατόμου, εκκινώντας από τον ίδιο μας τον εαυτό ως θεμελιακή προϋπόθεση για ο,τιδήποτε περαιτέρω.
Εδώ έγκειται και η καθοριστική συμβολή του μυστηριακού έργου, μέσα από δρώμενα και δεικνύμενα, μέσα από συμβολισμούς και αλληγορίες, μέσα από την εμβάθυνση στον τελετουργικό μύθο και τα υψηλά νοήματα που διαλαμβάνει, επέρχεται σταδιακά η αφύπνιση της υποσυνείδητης διάνοιας και καταληκτικά πραγματώνεται η πολυπόθητη αφύπνιση της συνειδήσεως σε ανωτέρους αναβαθμούς, ώστε ο άνθρωπος-μύστης να κατορθώσει και πάλι να συνδεθεί με τους απροσπέλαστους, για τους κοινούς θνητούς, τους βυθισμένους στο τέλμα της χονδροειδούς ύλης, Ανωτέρους Κόσμους...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...