Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΜΕΘΕΞΗ ΜΕ ΤΗ ΘΕΙΑ ΟΥΣΙΑ...         

Ο μυσταγωγός Πλάτων στον διάλογό του "Θεαίτητος" μας προτρέπει να επιζητούμε την εξομοίωση προς τους Θεούς, καθώς κάθε άνθρωπος έχει μέσα, του, εν εαυτώ, το "θείον άρχον", ενυπάρχει δηλαδή μέσα του ο θεϊκός σπινθήρας. Η μέθεξη προς το θείο αποτελεί την πεμπτουσία της ανθρωπίνης υπάρξεως και τον ύψιστο σκοπό του όντος, τελειοποιούμενο και αναρριχώμενο προς τους ανωτέρους κόσμους. Ο Νεοπλατωνικός φιλόσοφος και μυστικιστής Πρόκλος, επ΄ αυτού επισημαίνει: "ο καθένας σύμφωνα με το μέτρο της καταλληλότητάς του υποδέχεται τη γνώση των θεών και την ενέργειά τους η οποία φθάνει μέχρις αυτούς. 
Και όταν απαλλαγούμε από την σύνθετη αυτή κατάσταση στις νοήσεις μας, τότε μόνο θα αποκτήσουμε συνείδηση των θεών κατά την παρουσία τους με τρόπο ανεξάρτητο από τις μορφές, όταν θα αποδομήσουμε την φαντασία, και αυτά που φθέγγονται οι θεοί θα τα προσπελάσουμε γνωστικά μέσω του νου και μόνο, όταν οδηγήσουμε στη σιωπή όλες τις σωματικές μας αισθήσεις...". («Υπόμνημα εις τας Πολιτείας Πλάτωνος» 2.243).
Στους Δελφούς, έμπροσθεν του ναού του Απόλλωνος, υπήρχαν δύο αγάλματα, ένα του Ομήρου και ένα που απεικόνιζε τον Δία και τα δύο αυτά ήσαν ισομεγέθη, γεγονός το οποίο υποδήλωνε την ισότιμη σχέση βροτών και θεών. Ισότιμη, υπό την έννοια ότι δεν υφίστατο δουλοπρεπές προσκύνημα και ταπείνωση του ανθρώπινου παράγοντα, καθ΄ ότι εθεωρείτο εν δυνάμει θεός, αναρριχόμενος σταδιακά στο πρότυπο εκείνο που ο Νίτσε αποκαλεί "Θεϊκό Άνθρωπο"...
Τούτο δε σημαίνει απώλεια της θεοσέβειας, σημαίνει όμως απόρριψη της θεοδουλείας. Όταν ο άνθρωπος εξευγενίσει τις προθέσεις του, εξαγνίσει τον νου και την ψυχή του, αναβιβάσει τις σκέψεις του σε ολύμπια δώματα, συμπεριφέρεται ως ΄Ανω Θρώσκων (κοιτάζων προς τα άνω), τότε και μόνον τότε προσπαθεί να επιτύχει τη μέθεξη με το θείο και σε αυτή την περίπτωση οι θείες δυνάμεις τον επικουρούν... Αυτή ακριβώς η ολύμπια ανάταση, η μετουσίωση του Είναι σε μία ανώτερη υπόσταση, αποτελεί ως επιδίωξη και τον πυρήνα της Ελληνικής Μυσταγωγίας, λειτουργώντας ως μία ψυχοπνευματική αλχημική μετουσίωση που αναβιβάζει τον άνθρωπο σε μία ανώτερη και ευγενέστερη μορφή. 
Μέσα από την μυσταγωγική ατραπό, μέσα από τον εξαγνισμό και την πνευματική βελτίωση, μέσα από την ψυχική εξιλέωση και την ενατένιση των πραγμάτων από ένα άλλο πρίσμα, μέσα από μία άλλη Κοσμοθέαση, διαμετρικά αντίθετη από εκείνη του συρμού, υπάρχει ελπίδα ο χριστικός σπινθήρας που εμφωλεύει εντός μας τελών σε λανθάνουσα κατάσταση, να αφυπνισθεί και πάλι... Η μετουσίωση του κοινού θνητού σε θεϊκό άνθρωπο, αποτελεί μία θεουργική διεργασία που απαιτεί την εκπύρωση του Εαυτού στην κάμινο της ψυχοπνευματικής αλχημικής μετουσιώσεως και την ανάδυση ενός Εαυτού Ανώτερου, Ευγενέστερου, Ιδεαλιστικότερου, ο οποίος κείται μακράν του κόσμου τούτου...
Εξομοιούτε προς τους Θεούς λοιπόν...  Με έργα, με καθημερινές πράξεις, με την εμβίωση ενός ανώτερου και υψιπετούς τρόπου ζωής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...