Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΣΥΜΒΟΛΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΨΙΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

Τα γράμματα που πλαισιώνουν το ελληνικό αλφάβητο, δεν έχουν επινοηθεί ή επιλεγεί τυχαία, εκφράζουν αρχετυπικές καταστάσεις και έννοιες, υποδηλώνοντας ακόμη και σε επίπεδο συμβολισμού και σχηματικό αντιλήψεις και έννοιες οι οποίες απευθύνονται σε υποσυνείδητες λειτουργίες του ανθρώπου....
Χαρακτηριστικός είναι ο συμβολισμός και η σημασία που προσλαμβάνει το γράμμα Ύψιλον (Υ) στην ελληνική γλώσσα. 
Το γράμμα Ύψιλον συνδέεται τόσο με το υγρό στοιχείο αλλά και την βροχή, υπομνείοντάς μας τα λόγια του Ιεροφάντη κατά την διεξαγωγή των μεγάλων Ελευσινίων Μυστηρίων στο τελεστήριο της Δήμητρος: Αναφωνούσε λοιπόν ο Ιεροφάντης-τελετάρχης, "Ύε-Κύε". Ο όρος "ύε" (βρέξε), απευθυνόταν στον Δία-ζευγνύοντα, στην ενοποιό και γενεσιουργό δύναμη των δύο πολικοτήτων, ενώ ο όρος "Κύε" (κυοφόρησε), απευθυνόταν στην Δήμητρα-Γή...
Από σχηματικής απόψεως, το γράμμα ΄Υψιλον συμβολίζει την κοιλότητα, εντός της οποίας συγκεντρώνεται το υγρό στοιχείο. Συνεκδοχικά, οι λέξεις οι παράγωγες που σχετίζονται με το συγκεκριμένο γράμμα, έχουν νοηματική συνάφεια προς το υγρό στοιχείο υπό την ευρεία του έννοια (ύδωρ, υγρό, υδρία, κύπελλο, κύλικα κ.α.). Ωσαύτως, το γράμμα Ύψιλον απαντάται μεταξύ των ιδεογραμμάτων της μινωϊκής Κρήτης, υποδηλώνοντας το υγρό και πάλι στοιχείο...
Ο μύστης Πυθαγόρας, ο αγορεύων δηλαδή την Πυθία, αποκαλύπτει ότι οι δύο άνω άκρες του γράμματος Υ, σχηματικά συμβολίζουν τις δύο διαμετρικά αντίθετες ατραπούς της ζωής, η υϊοθέτηση της μίας εκ των οποίων συνυφαίνεται και προς μία καίρια επιλογή του μύστη. Η δεξιά άνω απόληξη συμβολίζει το μονοπάτι της Αρετής, ενώ η αριστερή άνω απόληξη υποδηλώνει την ατραπό της κακίας. Η δεξιά άκρη του γράμματος Υ συμβολίζει την ατραπό η οποία άγει τον ευσεβή αναζητητή στα Ηλύσια Πεδία, στα ολύμπια κράσπεδα, ενώ η αριστερή καταλήγει σε ερεβώδη πεδία, από τα οποία εκπορεύεται και η κάθοδος/ενσάρκωση προς την ύλη, όπως διδασκόμαστε ότι συμβαίνει κατά τα Ηλιοστάσια και τις Ισημερίες, στην περίοδο των τεσσάρων κυριάρχων φυσικών εορτών... 
Από αλχημικής απόψεως, το γράμμα Υ συμβολίζει την αρχή του ερμαφρόδιτου, ενώ σχετίζεται επίσης και προς την κύλικα των Μυστηρίων, το άγιο δισκοπότηρο, συμβολίζοντας την αέναη πηγή της ζωής...
Είναι η διχάλα της Αρετής και της Κακίας, έμπροσθεν της οποίας ευρέθη ο μύστης Ηρακλής. Είναι το καθοριστικό δίλημμα που αναδύεται σε κάθε άνθρωπο, σε κάθε εποχή, καλώντας τον να πει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο Όχι στην πρόκληση και μέγιστη δοκιμασία που διανοίγεται μπροστά του...
Περισσότερο εσωτερική ανάλυση περί της σημασίας του Υ, παρέχεται σε κλειστό κύκλο αναφορών που έχει συγκροτήσει το ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΔΥΤΟΝ.
Τίποτε στην Ελληνική Μυσταγωγική Παράδοση δεν έχει επιλεγεί τυχαία. Τα πάντα έχουν καθορισθεί με βάση έναν αρμονικό διακανονισμό και απηχούν συμπαντικές αλήθειες, αποκαλύπτοντας εν μέσω συμβόλων και αλληγοριών την αρχετυπική Γνώση... Όταν ο μύστης εμπεδώσει αυτή την Γνώση και την καταστήσει πυξίδα της ζωής του, θα οδηγηθεί και προς την θέωση...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...