Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΙΕΡΟΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΝΗΣΚΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΘΕΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ... 

Κατά την εβδομάδα που διανύουμε, εκτυλίσσεται ένα διαχρονικό, μυστηριακό δράμα, ενδεδυμένο στη χώρα μας τη δεδομένη στιγμή, τον μανδύα της χριστιανικής εκδοχής. ΄Ομως το δράμα του Θνήσκοντος και Ανασταινομένου Θεού, είναι προαιώνιο, σχετίζεται με την ίδια την ύπαρξη και άπτεται του Μεγάλου Κοσμικού Μυστηρίου της Παλιγγενεσίας της Ψυχής και της Αθανασίας αυτής... Το δράμα αυτό, βρίσκεται στο επίκεντρο όλων των θρησκευτικών τύπων της Μεσογείου και σε ό,τι μας αφορά, εστιάζεται στον Δία και στον Διόνυσο. 
Ο θεοδραματικός αυτός μύθος, έμφορτος συμβολισμών που τροφοδότησαν στη συνέχεια και διάφορα μυστηριακά συστήματα, αποτελεί κατάλοιπο μίας προκατακλυσμιαίας εποχής, τα ίχνη της οποίας καλύφθηκαν από την αχλύ του χρόνου...
Ο θεματικός πυρήνας του δράματος σχετίζεται με την αναχώρηση του Θεού, γεγονός το οποίο αποτελεί και την απαρχή της περιπέτειάς του. Ο ΄Αδωνις σκοτώνεται από τον κάπρο, ενώ κυνηγά θηράματα στον Λίβανο, ο τάφος του Διός στο Δικταίο άντρο, είναι σημάδι κάποιας περιπέτειάς του που έλαβε χώρα σε εκείνο τον τόπο, ο Διόνυσος που φονεύεται από τον Περσέα στην περιοχή της Λέρνης, ή η παραλλαγή του μύθου αυτού που θέλει τον Διόνυσο να φονεύεται/διαμελίζεται από τις Μαινάδες στο βουνό, όπως παραστατικά περιγράφεται στις "Βάκχες" του Ευριδίπη... 
Ο Διόνυσος κατέρχεται στον ΄Αδη, πραγματώνεται στην περιοχή της Αργολίδος, προκειμένου να ανεβάσει την Σεμέλη στην γη από τα τάρταρα όπου βρίσκεται, όπως αντίστοιχα ο Ορφεύς κατέρχεται στο βασίλειο του Πλούτωνα για να ανακαλέσει στη ζωή την Ευριδίκη. Η Αλκυονίδα λίμνη απ΄ όπου ο Διόνυσος κατήλθε για να απελευθερώσει την Σεμέλη, παραπέμπει στην Αχερουσία λίμνη... 
΄Οπως ο Προμηθεύς κατήλθε στα τάρταρα επίσης και ανήλθε για να κομίσει στους ανθρώπους το πολύτιμο πυρ... Η Περσεφόνη απελευθερώνεται επίσης από τον Διόνυσο τον Ελευθερέα και για έξι μήνες του έτους ανέρχεται στα ολύμπια δώματα, ενώ για άλλους 6 παραμένει στο ερεβώδες βασίλειο του ΄Αδη, αλληγορώντας τον θάνατο και την επαναγέννηση κάθε μορφής ζωής...
Στις μυστηριακές ιερουργίες που σχετίζονται με τον θάνατο και την αναγέννηση του Θεού, ο Πλούταρχος αναφέρει ότι κατασκευάζεται ένα ξύλινο ομοίωμα (απείκασμα) του Θεού γύρω από το οποίο εκτυλίσσεται το θείο δράμα. Αφού μυραίνεται, στολίζεται με λουλούδια, περιφέρεται εν πομπή και πυρσούς, εν μέσω κοπετών και οδυνών για την μετάστάσή του, ακολουθεί η ταφή της σωρού και έπειτα από τρεις ημέρες επέρχεται εν μέσω φωταψιών η ανάσταση του Θεού με ό,τι συμβολισμό αυτό το απολυτρωτικό γεγονός υποκρύπτει...
Πολλάκις, το λίκνο της γεννήσεως αλλά και της ταφής του Θεού ευρίσκεται εντός σπηλαίου. Αυτό συνέβη στην περίπτωση του Διός (Ιδαίο άνδρο), αλλά και στην περίπτωση του Αδώνιδος (σπήλαιο Βηθλεέμ) και σε κάποιο βαθμό και στην περίπτωση του Ιησού (ως προς την ταφή). Το σπήλαιο θεωρείται το λίκνο αλλά και ο τάφος, είναι η πύλη θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε που ενώνει δύο κόσμους... Παραλλαγή του σπηλαίου αποτελεί ο Λαβύρινθος. Εντός του λαβυρίνθου της Επιδαύρου ευρίσκεται ο τάφος του Θεού Ασκληπιού, όπως και στο άδυτο του Δελφικού Ιερού, ευρίσκεται ο τάφος του Διονύσου... 
Μην λησμονούμε εξ΄αλλου την χρονική περίοδο κατά την οποία λαμβάνει χώρα το δραματουργικό τυπικό του θανάτου και της Αναστάσεως του Θεού. Σχετίζεται με την Εαρινή Ισημερία και την ανθοφορία της γης και το ζωντάνεμα εν γένει της Φύσεως... Όταν ο Άδωνις ανέβαινε στον επάνω κόσμο τότε η φύση  άνθιζε και  καρποφορούσε. Η Αφροδίτη έφευγε από το θεϊκό της παλάτι στον Όλυμπο και απολάμβανε τον έρωτά της με τον Άδωνη στην φύση, στα βουνά και στα δάση. 
Όμως ο Άρης καραδοκούσε. Αιώνια ερωτευμένος με την Αφροδίτη θέλησε να εξαλείψει τον ΄Αδωνι, στέλνοντάς τον για πάντα στο σκοτεινό βασίλειο του ΄Αδη. Μια ημέρα που ο Άδωνις πήγε για κυνήγι, ο Άρης μεταμορφώθηκε σε αγριογούρουνο/κάπρο και τον σκότωσε.
Ο θρήνος της Αφροδίτης ακούστηκε παντού. Τα δάκρυά της αναμείχθηκαν με το αίμα του νεκρού Άδωνι και όπου έπεφταν φύτρωναν παπαρούνες ενώ όπου υπήρχαν άσπρα τριαντάφυλλα βάφτηκαν κατακόκκινα από το αίμα του. Η Αφροδίτη κλαίει απαρηγόρητη επάνω από τον νεκρό Άδωνη και ο αρχαίος λυρικός ποιητής Βίωνας περιγράφει την τραγική αυτή ιστορία σαν τον «επιτάφιο του  Άδωνι».
Απαρηγόρητη η Αφροδίτη ζητά πάλι από την Περσεφόνη πίσω τον Άδωνι. Η Περσεφόνη συγκινημένη από τα δάκρυα της Αφροδίτης συμφωνεί να περνά έξι μήνες τον χρόνο ο Άδωιης μαζί της στον κάτω κόσμο και άλλους έξι μήνες να τους περνά με την Αφροδίτη, έτσι επισυμβαίνει η Ανάσταση του Αδώνιδος.
Την ίδια περίοδο λαμβάνει χώρα και η «επιφάνεια», η εκδήλωση/επάνοδος, η Ανάσταση του Διονύσου η οποία εορταζόταν κατά την θερινή τροπή του Ηλίου, όπου και τοποθετείται η γενέθλιος ημερομηνία του θεού. Αξίζει να τονισθεί ότι ο Διόνυσος επέστρεφε στον επάνω κόσμο με ένα πλοίο. Τότε οι Αρχαίοι Έλληνες εόρταζαν την επάνοδο του θεού και συγχρόνως την καρποφορία της γης. Παράλληλα, στα Ορφικά μυστήρια κατά την Εαρινή Ισημερία ο Διόνυσος ο Ζαγρέας (τιτανική φύση) πεθαίνει με οδυνηρό θάνατο αφού κατασπαράζεται από τους Τιτάνες. Η θεά Αθηνά όμως σώζει την καρδιά του, την πηγαίνει στον Δία και εκείνος τον μεταμορφώνει στον Διόνυσο τον Ελευθερέα, ο οποίος επιστρέφει στην γη για να διδάξει τους ανθρώπους τον τρόπο ώστε να απελευθερώσουν την ψυχή τους από τα δεσμά της ύλης. Ο Διόνυσος σε διάφορες απεικονίσεις παριστάνεται με ένα φωτοστέφανο επί της κεφαλής του.
Τόσο στα Ορφικά όσο και στα Κορυβαντικά μυστήρια συμπλήρωναν τον εορτασμό με την ωμοφαγία και την οινοποσία, όπου μεταλάμβαναν το «σώμα και το αίμα» του θεού Διονύσου. Ο συμβολισμός του συγκεκριμένου εορτασμού εστιαζόταν στην αναγέννηση του πνευματικού ανθρώπου. Αλλά και οι Μύστες των Δελφών στο διάστημα από την εαρινή ισημερία έως το θερινό ηλιοστάσιο τελούσαν μυστήρια αφιερωμένα στην επάνοδο του Φοίβου Απόλλωνος από την Υπερβορρέα... 
Πολλές λοιπόν οι εκδοχές του Θείου Δράματος, ίδια όμως η ουσία και το περιεχόμενό του ως μυστηριακό δρώμενο... Ας βιώσουμε τη μυστηριακή πτυχή των δρωμένων, ας εγκύψουμε σε αυτή, όχι αρκούμενοι σε επιφανειακή προσέγγιση, σε επιδερμικές αναφορές, αλλά εμβαθύνοντας στην ουσία των συμβολισμών που ενέχει αυτό το τελετουργικό δράμα και ας φρονηματιστούμε... Η Ανάσταση είναι ψυχική και πνευματική ανακαίνιση, όποιος αδυνατεί να την αντιληφθεί, έχει απωλέσει και την ουσία της ύπαρξεώς του...
IΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΝΔ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ... Μέχρι και τον Οκτώβριο του 2010, η ΝΔ επί Προεδρίας Αντώνη Σαμαρά, είχε ταχθεί αναφανδόν εναντίον της ψηφίσεως του πρώτου Μνημονίου, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι "η συνταγή αυτή δεν βγαίνει" και μιλώντας για σειρά θέσεων (Ζάππειο 1, 2, 3), που ανέτρεπαν το μνημονιακό καθεστώς. Ένα καθεστώς που εκχωρούσε την Εθνική Κυριαρχία στους ξένους πιστωτές και προέβλεπε συνθήκες εξοντώσεως του μέσου Έλληνα με μεγιστοποίηση των φόρων, περικοπή μισθών, συντάξεων, συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους, περικοπές δαπανών απαραίτητων για τη λειτουργία της παιδείας, της υγείας, της άμυνας κ.ο.κ. Δήλωνε τότε ο πρόεδρος της ΝΔ τα ακόλουθα: Τον Οκτώβριο του 2010 ο Αντώνης Σαμαράς , πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, είχε καταδικάσει την πολιτική του μνημονίου. « Δεν πάει άλλο, κάτ ι πρέπει να αλλάξει, η πολιτική του μνημονίου πρέπει να αλλάξει» τόνιζε ο Α. Σαμαράς προσθέτοντας ότι «το μνη
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και