Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΕΡΙ ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΚΧΟΥ...


Λαβυρινθώδης η παράδοση περί των ιερέων και των τεχνουργών του Διονύσου. Περί των Διονυσιακών Τεχνιτών, ο επιφανής τέκτων ερευνητής και συγγραφεύς Μάνλυ Χωλ, υποστηρίζει ότι: “... Συγκροτούσαν μία αρχαία μυστική εταιρεία, οι αρχές και οι διδασκαλίες της οποίας ομοιάζουν εξαιρετικά με του σύγχρονου Ελευθεροτεκτονικού Τάγματος... συνδέονταν μεταξύ τους μέσω της μυστικής γνώσεης και για τις σχέσεις ανάμεσα στην γήϊνη και τη θεϊκή επιστήμη της αρχιτεκτονικής... κατείχαν μία μυστική γλώσσα και ένα σύστημα σημείωσης των λίθων”. Πράγματι, οι Διονυσιακοί Τεχνίτες, όπως και οι ναοδόμοι και λιθοξόοι του Μεσαίωνα, χρησιμοποιούσαν συνθηματικά γνωρίσματα και μυστικές λέξεις αναγνωρίσεως, τα οποία κληροδότησαν στον Τεκτονισμό... 
Ο Διόνυσος Ζαγρεύς, γιος της Νύμφης Σεμέλης και του αθανάτου Διός, μετέχει και των δύο ουσιών, είναι δηλαδή βροτός και θεϊκός ταυτόχρονα. Οι Τιτάνες τον δολοφονούν όπως ανάλογα οι αμαθείς και αχρείοι μαθητές δολοφονούν τον Τύριο Χιράμ Αμπίφ, τον δικό τους διδάσκαλο σε άλλη μυσταγωγική παράδοση/εκδοχή. Όμως η Θεά Αθηνά διασώζει την καρδιά του Διονύσου και την παραδίδει στον Δία, τον ζευγνύοντα δηλαδή, τη συμπαντική εκείνη δύναμη που ενώνει τις δύο κοσμικές πολικότητες... Οι Τιτάνες κατακευραυρώνονται στο μεταξύ στον δραματουργικό μύθο που ακολουθεί, όμως οι θνητοί πλέον μετέχουν αφ΄ ενός της τιτανικής υποστάσεως, αφού είναι χοϊκοί, μετέχουν όμως και της θεϊκής, αφού οι Τιτάνες έχουν αφομοιώσει δια της βρώσεως των σαρκών, μεταφορικά, την θεϊκή ουσία του Διονύσου... 
Ο Ζευς αναγεννά τότε τον Διόνυσο που από ΄Ιακχος καθίσταται Βάκχος, αθάνατος και άφθαρτος και ανέρχεται θριαμβικά στα ολύμπια δώματα... Είναι ο υϊός του Διός που λυτρώνοντας την Αριάδνη (αγνή ψυχή) καθίσταται Διόνυσος Ελευθερεύς, απελευρωτής ων των αγνών ψυχών της γης... Η αναγεννητική πράξη του Διονύσου από τον Δία, αποτελεί ένα βαθυστόχαστο τελετουργικό δρώμενο το οποί αποκαλύπτει την επανεμφάνιση της ψυχής στον κόσμο της μορφής και την επιστροφή της στην θεϊκή κατάσταση, διαμέσου της συγκινησιακής τελετουργίας της ωμοφαγικής μεταλήψεως. Η ωμοφαγική μετάληψη, αρχέγονη μυστηριακή τελετουργία, αλληγορεί την μεταστοιχείωση της ύλης σε πνεύμα, αφού προηγουμένως ο μυούμενος συμμετάσχει στην βρώση και αφομοίωση της ύλης που θα μεταλλαχθεί σε πνευματική υπόσταση μέσα από την δοκιμασία και τον πόνο... (Διονυσιακό κατάλοιπο αποτελεί και το μυστήριο της μεταλήψεως της θείας κοινωνίας στον χριστιανισμό, όταν ο ιερεύς καλεί τους πιστούς να μεταλάβουν άρτο (αλληγορεί τη σάρκα) και οίνο (αλληγορεί το αίμα), αποδίδοντας την παραίνεση του Ιησού: “φάεετε, πίετε, τούτο εστί το σώμα μου, τούτο εστί το αίμα μου”.). 
Στην παρατιθέμενη αρχαιολληνική μυστηριακή παράσταση, εμφανίζεται ο Διόνυσος Εσταυρωμένος, με τσαμπιά σταφυλιών περιπεπλεγμένα γύρω του, σύμβολο αμιγώς διονυσιακό... Ανάλογες παραστάσεις υφίστανται και με τον σταυρωθέντα Ορφέα (ιδού πόθεν προήλθε η παράσταση του Εσταυρωμένου Ιησού αλλά και από που έλκουν την προέλευσή τους συμβολικές εκφράσεις όπως “εγώ ειμί η ΄Αμπελος”, ο Βότρυς κλπ). 
Στον Τεκτονισμό αλλά και σε άλλα μυστηριακά συστήματος, οι δύο στήλες του Ναού καλούνται Ιαχείν και Βοάζ (J & B). Ανατρέχοντας σε απόκρυφες μυστηριακές παραδόσεις που μας κληροδότησε ο μυσταγωγός Σπυρίδων Νάγος, αξίζει να διερωτηθούμε, μήπως αυτές οι δύο ονομασίες σχετίζονται προς τον ΄Ιακχο και τον Βάκχο, απηχώντας τις δύο καταστάσεις του Διονύσου, προ και μετά της θεώσεώς του;
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...