Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ...

Ο Αρχαίος Κόσμος τα ζώα τα τιμούσε και τα σεβόταν! Η παράσταση του Ορφέως που σαγηνεύει με την επτάχορδη λύρα του τα είδη ολοκλήρου του ζωϊκού βασιλείου, η παράσταση του Άργου, που αν και υπέργηρος, αντιλαμβάνεται τον Οδυσσέα παρά την εξωτερική του μεταμόρφωση και αναπηδά πάνω του με αναφιλητά για να τον υποδεχθεί, πεθαίνοντας στην αγκαλιά του πολυαγαπημένου του προσώπου, η περίπτωση του σκύλου του Ξανθίππου που ακολούθησε τις αθηναϊκές τριήρεις κολυμπώντας μέχρι την Σαλαμίνα, όπου και ξεψύχησε, η περίπτωση του Βουκεφάλα, πιστού αλόγου του Μ. Αλεξάνδρου, προς τιμήν του οποίου ίδρυσε στην Ανατολή και πόλη ολόκληρη, είναι μερικές απειροελάχιστες και μόνο πτυχές, διαμέσω των οποίων αναδεικνύεται η αγάπη των αρχαίων προγόνων μας για τα ζώα, τους "κατώτερους" αυτούς (στην κλίμακα της ψυχικής εξέλιξης) αδελφούς μας...
Αρκεί μία επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά όχι μόνον, όπου ο επισκέπτης θα έρθει αντιμέτωπος με παραστάσεις αλόγων, σκυλιών που συνοδεύουν σε αγρούς τα αφεντικά τους ή στέκονται περίλυπα δίπλα στους οικείους μεταστάντων όπως απεικονίζονται σε επιτύμβιες στήλες, βασιλικοί αετοί, γρύπες υπερβόρειοι που συνοδεύουν τον ΄Αβαρη και τον Απόλλωνα, ελάφια που συντροφεύουν την Αρτέμιδα και ταύροι-σύμβολα της διονυσιακής λατρείας, περιστέρια-σύμβολα της Θεάς Αφροδίτης και δεκάδες άλλα είδη του ζωϊκού βασιλείου, έχοντας καταλάβει ένα σημαντικό μέρος στην τέχνη των αρχαίων προγόνων μας, υποδηλώνουν ακριβώς τον σεβασμό και την συναισθηματική σύνδεση των αρχαίων Ελλήνων με τα διάφορα ζώα. Μάλιστα, η σύνδεση ειδών του ζωϊκού κόσμου με Θεούς και ιδιότητές τους, προσέδωσε ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό στις έμψυχες αυτές και έμβιες υπάρξεις, αποκτώντας ενίοτε και ιερή σημασία... 


Από τις πομπές που κοσμούν τις μετώπες του Παρθενώνα μέχρι την παράσταση του κριοφόρου Ερμή, από τις ποιμενικές σκηνές που έχουν σμιλεύσει αρχαίοι γλύπτες σε μαρμάρινα έργα μέχρι τους λέοντες που κοσμούν σαρκοφάγους αλλά όχι μόνον, αναδεικνύεται ένα ιδιαίτερο είδος τέχνης με φυσιολατρική σημασία και διάσταση, εντός της οποίας τα ζώα κατέχουν περίοπτη θέση. Μάλιστα, κάποτε, όταν ο Πυθαγόρας είχε δει κάποιον να κακοποιεί και να φέρεται βάναυσα σε ένα σκυλί, αντέδρασε έντονα, επισημαίνοντας ότι στην κραυγή του σκύλου αναγνώρισε τη φωνή κάποιου φίλου του, προβάλλοντας ταυτόχρονα την διδαχή περί μετεμψυχώσεως, στο πλαίσιο της παλιγγενεσίας των ψυχών και επαναγεννήσεως.

Από τον Κέρβερο και τις ιερές Άρκτους (αρκούδες) της Αρτέμιδος στην Βραυρώνα, μέχρι τους παρίες (τα "ιερά" φίδια που διέθεταν θεραπευτικές ιδιότητες στα Ασκληπιεία), από τις Μέλισσες και τους κύκνους μέχρι τον Πήγασο και τα ζώα που κοσμούσαν το ιερό νησί της Δήλου, από το Δελφίνι και τα ιερά πουλιά του Απόλλωνος, από τη μυθική Σφίγγα και τους Κενταύρους μέχρι τους Τελχίνες, τις Σειρήνες και τα λοιπά ζωόμορφα ανθρωποειδή που πλαισιώνουν και διανθίζουν την ελληνική μυθολογική παράδοση, αλλά όχι μόνον αυτή, καθίσταται αντιληπτό πόσο σημαντικός ήταν ο ρόλος των ζώων στην αρχαιότητα, σε πολλά επίπεδα και με πολλές προσεγγίσεις...

Μην λησμονούμε επίσης ότι ο Δευκαλίων και η Πύρρα, όταν επρόκειτο να συμβεί ο περίφημος κατακλυσμός του Δευκαλίωνος, πήραν στην λάρνακά τους απ΄ όλα τα είδη του ζωϊκού βασιλείου προς διαιώνισή τους, προσάραξαν δε στην Λυκώρεια του Παρνασσού, όταν ακούγοντας τα αλυχτά των λύκων, κατάλαβαν ότι ο κατακλυσμός έλαβε τέλος...
Ουκ ολίγοι διανοούμενοι, καλλιτέχνες, ανθρωπιστές, συναρτούν το επίπεδο ενός Πολιτισμού, μεταξύ άλλων, από τον τρόπο συμπεριφοράς του ανθρώπου προς την φύση και προς τα ζώα.
Εκείνοι οι οποίοι ασεβούν, πολλώ δε μάλλον, εγκληματούν σε βάρος των ζώων, οι εγκληματολογκές στατιστικές έχουν καταδείξει ότι πρόκειται περί διαστραμμένων υπάρξεων, διακατεχόμενων από εγκληματικά ένστικτα και είναι θέμα χρόνου ή συγκυριών να στραφούν και κατά ανυπεράσπιστων και ανυποψίαστων ανθρώπων, μόλις οι περιστάσεις το επιτρέψουν. Όποιος στρέφεται κατά των ζώων, είναι εν δυνάμει δολοφόνος και επιβεβαιωμένα σαδιστής και αργά ή γρήγορα θα προκαλέσει κακό, πόνο και βία ή ακόμη και θάνατο και σε ανθρώπινες υπάρξεις... Απλά στρέφεται πρωταρχικά κατά των ζώων και εκδηλώνει επάνω σε αυτά τα εγκληματικά ένστικτά του, γιατί γνωρίζει εκ προοιμίου ότι στις πλείστες των περιπτώσεων του επιφυλάσσεται ατιμωρησία...
Γι΄ αυτό, ακολουθώντας τις διδαχές και τις παραδόσεις των προγόνων μας, οφείλουμε στις έμψυχες και ένζωες αυτές υπάρξεις σεβασμό, αγάπη, φροντίδα, παρέχοντάς τους τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες να ανέλθουν κάποια μέρα, σε κάποιο κύκλο ενσαρκώσεως, την κλίμακα της ανελίξεως...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ