Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ...

Ο Αρχαίος Κόσμος τα ζώα τα τιμούσε και τα σεβόταν! Η παράσταση του Ορφέως που σαγηνεύει με την επτάχορδη λύρα του τα είδη ολοκλήρου του ζωϊκού βασιλείου, η παράσταση του Άργου, που αν και υπέργηρος, αντιλαμβάνεται τον Οδυσσέα παρά την εξωτερική του μεταμόρφωση και αναπηδά πάνω του με αναφιλητά για να τον υποδεχθεί, πεθαίνοντας στην αγκαλιά του πολυαγαπημένου του προσώπου, η περίπτωση του σκύλου του Ξανθίππου που ακολούθησε τις αθηναϊκές τριήρεις κολυμπώντας μέχρι την Σαλαμίνα, όπου και ξεψύχησε, η περίπτωση του Βουκεφάλα, πιστού αλόγου του Μ. Αλεξάνδρου, προς τιμήν του οποίου ίδρυσε στην Ανατολή και πόλη ολόκληρη, είναι μερικές απειροελάχιστες και μόνο πτυχές, διαμέσω των οποίων αναδεικνύεται η αγάπη των αρχαίων προγόνων μας για τα ζώα, τους "κατώτερους" αυτούς (στην κλίμακα της ψυχικής εξέλιξης) αδελφούς μας...
Αρκεί μία επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά όχι μόνον, όπου ο επισκέπτης θα έρθει αντιμέτωπος με παραστάσεις αλόγων, σκυλιών που συνοδεύουν σε αγρούς τα αφεντικά τους ή στέκονται περίλυπα δίπλα στους οικείους μεταστάντων όπως απεικονίζονται σε επιτύμβιες στήλες, βασιλικοί αετοί, γρύπες υπερβόρειοι που συνοδεύουν τον ΄Αβαρη και τον Απόλλωνα, ελάφια που συντροφεύουν την Αρτέμιδα και ταύροι-σύμβολα της διονυσιακής λατρείας, περιστέρια-σύμβολα της Θεάς Αφροδίτης και δεκάδες άλλα είδη του ζωϊκού βασιλείου, έχοντας καταλάβει ένα σημαντικό μέρος στην τέχνη των αρχαίων προγόνων μας, υποδηλώνουν ακριβώς τον σεβασμό και την συναισθηματική σύνδεση των αρχαίων Ελλήνων με τα διάφορα ζώα. Μάλιστα, η σύνδεση ειδών του ζωϊκού κόσμου με Θεούς και ιδιότητές τους, προσέδωσε ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό στις έμψυχες αυτές και έμβιες υπάρξεις, αποκτώντας ενίοτε και ιερή σημασία... 


Από τις πομπές που κοσμούν τις μετώπες του Παρθενώνα μέχρι την παράσταση του κριοφόρου Ερμή, από τις ποιμενικές σκηνές που έχουν σμιλεύσει αρχαίοι γλύπτες σε μαρμάρινα έργα μέχρι τους λέοντες που κοσμούν σαρκοφάγους αλλά όχι μόνον, αναδεικνύεται ένα ιδιαίτερο είδος τέχνης με φυσιολατρική σημασία και διάσταση, εντός της οποίας τα ζώα κατέχουν περίοπτη θέση. Μάλιστα, κάποτε, όταν ο Πυθαγόρας είχε δει κάποιον να κακοποιεί και να φέρεται βάναυσα σε ένα σκυλί, αντέδρασε έντονα, επισημαίνοντας ότι στην κραυγή του σκύλου αναγνώρισε τη φωνή κάποιου φίλου του, προβάλλοντας ταυτόχρονα την διδαχή περί μετεμψυχώσεως, στο πλαίσιο της παλιγγενεσίας των ψυχών και επαναγεννήσεως.

Από τον Κέρβερο και τις ιερές Άρκτους (αρκούδες) της Αρτέμιδος στην Βραυρώνα, μέχρι τους παρίες (τα "ιερά" φίδια που διέθεταν θεραπευτικές ιδιότητες στα Ασκληπιεία), από τις Μέλισσες και τους κύκνους μέχρι τον Πήγασο και τα ζώα που κοσμούσαν το ιερό νησί της Δήλου, από το Δελφίνι και τα ιερά πουλιά του Απόλλωνος, από τη μυθική Σφίγγα και τους Κενταύρους μέχρι τους Τελχίνες, τις Σειρήνες και τα λοιπά ζωόμορφα ανθρωποειδή που πλαισιώνουν και διανθίζουν την ελληνική μυθολογική παράδοση, αλλά όχι μόνον αυτή, καθίσταται αντιληπτό πόσο σημαντικός ήταν ο ρόλος των ζώων στην αρχαιότητα, σε πολλά επίπεδα και με πολλές προσεγγίσεις...

Μην λησμονούμε επίσης ότι ο Δευκαλίων και η Πύρρα, όταν επρόκειτο να συμβεί ο περίφημος κατακλυσμός του Δευκαλίωνος, πήραν στην λάρνακά τους απ΄ όλα τα είδη του ζωϊκού βασιλείου προς διαιώνισή τους, προσάραξαν δε στην Λυκώρεια του Παρνασσού, όταν ακούγοντας τα αλυχτά των λύκων, κατάλαβαν ότι ο κατακλυσμός έλαβε τέλος...
Ουκ ολίγοι διανοούμενοι, καλλιτέχνες, ανθρωπιστές, συναρτούν το επίπεδο ενός Πολιτισμού, μεταξύ άλλων, από τον τρόπο συμπεριφοράς του ανθρώπου προς την φύση και προς τα ζώα.
Εκείνοι οι οποίοι ασεβούν, πολλώ δε μάλλον, εγκληματούν σε βάρος των ζώων, οι εγκληματολογκές στατιστικές έχουν καταδείξει ότι πρόκειται περί διαστραμμένων υπάρξεων, διακατεχόμενων από εγκληματικά ένστικτα και είναι θέμα χρόνου ή συγκυριών να στραφούν και κατά ανυπεράσπιστων και ανυποψίαστων ανθρώπων, μόλις οι περιστάσεις το επιτρέψουν. Όποιος στρέφεται κατά των ζώων, είναι εν δυνάμει δολοφόνος και επιβεβαιωμένα σαδιστής και αργά ή γρήγορα θα προκαλέσει κακό, πόνο και βία ή ακόμη και θάνατο και σε ανθρώπινες υπάρξεις... Απλά στρέφεται πρωταρχικά κατά των ζώων και εκδηλώνει επάνω σε αυτά τα εγκληματικά ένστικτά του, γιατί γνωρίζει εκ προοιμίου ότι στις πλείστες των περιπτώσεων του επιφυλάσσεται ατιμωρησία...
Γι΄ αυτό, ακολουθώντας τις διδαχές και τις παραδόσεις των προγόνων μας, οφείλουμε στις έμψυχες και ένζωες αυτές υπάρξεις σεβασμό, αγάπη, φροντίδα, παρέχοντάς τους τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες να ανέλθουν κάποια μέρα, σε κάποιο κύκλο ενσαρκώσεως, την κλίμακα της ανελίξεως...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...