Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΥΡΟΒΟΡΟΥ ΟΦΕΩΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

Το φίδι αποτελεί ένα αρχέγονο σύμβολο το οποίο σε ουκ ολίγες περιπτώσεις έχει προσλάβει στην λαϊκή αντίληψη αρνητική σημασία. Κατά την αρχαιότητα όμως και για τα εσωτερικά τάγματα και οργανισμούς, είχε και σημασία θετική, όπως κάθε σύμβολο εξ΄άλλου, αποκτώντας θετικό ή αρνητικό πρόσημο και Είναι ο θεός της Ιατρικής, ο Ασκληπιός, που κρατά ένα σκήπτρο (βακτηρία), γύρω στο οποίο είναι τυλιγμένο φίδι, ενώ ο Ερμής έχει ως σύμβολο το κηρύκειο, ένα ραβδί, γύρω από το οποίο περιπλέκονται δυο φίδια απεικονίζοντας το DNA. Ο συσχετισμός της ανθρώπινης υγείας με το φίδι μπορεί να εξηγηθεί εκ του γεγονότος ότι το φίδι γνωρίζει αφ΄ενός αυτοίαση, αφ΄ ετέρου επειδή χώνεται μέσα στο έδαφος γνωρίζει τις απόκρυφες δυνάμεις της γαίας και κατά τρίτον ανανεώνει και αποβάλλει το εξωτερικό του περίβλημα, ένδειξη αναγεννήσεως, αλλά και εκ του γεγονότος ότι το φίδι (παρίες) στα Ασκληπιεία είχε θεραπευτικές ιδιότητες και εκ του δηλητηρίου του παράγονται ορισμένα είδη φαρμάκων.
Παράλληλα όμως προς το φίδι με τις θεραπευτικές δυνάμεις και τις ιαματικές ιδιότητες, όπως συνέβη στην περίπτωση του μύστη Μελάμποδος όπου φίδια του καθάρισαν τα αυτιά και απέκτησε ιδιαίτερες ικανότητες στην ακοή, στην ενόραση και στην διακοή, υφίσταται και η περίπτωση του όφεως-δράκοντα, η καταστροφική, που προκαλεί τον θάνατο. Η όψη αυτή συμβολίζεται από τη Λερναία Ύδρα, το φοβερό τέρας με τα πολλά κεφάλια, που εξόντωσε ο ήρωας Hρακλής. ΄Αλλη ανάλογη περίπτωση είναι αυτή με την πλανεύτρα και θανατερή Μέδουσα, με μαλλιά από φίδια, όπως και τα τεράστια φίδια που εξόντωσαν το Λαοκόοντα και τα παιδιά του, στο έπος του Τρωικού πολέμου, αλλά και ο δράκων που φυλούσε το μαντείο της γαίας στους Δελφούς, ο Πύθων, τον οποίο εξόντωσε ο Απόλλων, αλλάζοντας έτσι η κυριαρχία του...
Αργότερα, με την έλευση του ιουδαιοχριστιανισμού, το φίδι, συνδεόμενο με την μυθοπλασία περί "προπατορικού αμαρτήματος" και την παραπλάνηση της Εύας, καθίσταται συνώνυμο του διαβόλου και της "αμαρτίας"...
Οι Αλχημιστές και οι μύστες του Μεσαίωνος θεώρησαν τον «ουροβόρο όφι», το φίδι που δαγκώνει την ουρά του, σύμβολο της αέναης επιστροφής και της αέναης ζωής, του επαναλαμβανόμενου και ανακυκλούμενου, ανά περιοδικά διαστήματα. Ο χαρακτηρισμός "ουροβόρος" είναι σύνθετος εκ του βορά+ουρά, δηλ. το φίδι που καταβροχθίζει ως θήραμα την ουρά του. 

Το φίδι, εκ της συμβολικής του χρήσεως, παριστάνει ένα αρχέγονο σύμβολο θανάτου και αναγέννησης, καταστροφής και δημιουργίας, που συναντάμε σε κάθε φιλοσοφία και θρησκεία ανά τον κόσμο. Δεν λείπουν βεβαίως και οι παραστάσεις του ερπετοειδούς δράκου, αναφερόμενοι στον λεγόμενο "φτερωτό όφι", που επίσης πρόκειται για αρχαιότατο σύμβολο που συναντάμε διαχρονικά, ένα σύμβολο που συγκεράζει τα γήινα με τα ουράνια, την ύλη με την ψυχή, τα κατώτερα με τα ανώτερα και το εσωτερικό επίπεδο με τα εξωτερικά πεδία της υπάρξεως και της δημιουργίας...
Επιπροσθέτως, ο Ουροβόρος όφις ενδέχεται να απεικονίζεται με δύο πόδια, υποδηλώνοντας την δυαδικότητα που κυριαρχεί στην φύση του, ενώ άλλες φορές μπορεί να παριστάνεται με τέσσερα πόδια, συμβολίζοντας αλληγορικά τα 4 βασικά στοιχεία του κόσμου. Δεν λείπουν τέλος και οι φορές που παριστάνεται με φτερά σαν νυχτερίδα, η οποία, όπως και ο "φτερωτός όφις", συμβολίζει τα γήινα και τα ουράνια.
Οπωσδήποτε το θέμα αυτό επιδέχεται πολλές προσεγγίσεις και αποτελεί πεδίο για την πραγματοποίηση πολλών αναγωγών σε συμβολικό επίπεδο, καθώς το φίδι είναι ένα προαιώνιο σύμβολο που από μόνο του ενέχει μυστήριο...
Σε επίπεδο συμβολισμού και νοηματοδοτήσεως, ο Ουροβόρος όφις είναι δυναμικό στοιχείο. Χαρακτηρίζει σε επίπεδο μορφής και ιδιοτήτων την σπειροειδή δύναμη και απεικονίζει σχηματικά την σπείρα, που είναι κυλινδρική και αεικίνητη. Εάν φανταστούμε την κίνηση που εκτελεί ο ουροβόρος όφις, φθάνει στο να καταπιεί την ίδια την ουρά του και φθάνοντας στο κεφάλι του θα εξαλειφθεί. Αυτή η διεργασία θα μπορούσε να εκληφθεί ως ένας συμβολισμός του κύκλου που παριστάνει το Όλον, (γι΄ αυτό και σε πολλές απεικονίσεις κάτωθεν αυτού αναγράφεται η αρχή "ΕΝ ΤΟ ΠΑΝ") το οποίο αφού φθάσει στο ζενίθ, θα ξεκινήσει την αντίστροφη πορεία προς το ναδίρ και τανάπαλιν. Σε αλχημιστικό επίπεδο, ο ουροβόρος όφις συμβολίζει επίσης τον κύκλο που ενώνει τον συνειδητό με τον υποσυνείδητο νου.
Επ΄αυτού, ο Επίκουρος αναφέρει: "Το Παν ήταν από την αρχή σαν ένα αυγό, με το φίδι (πνεύμα) σαν λωρίδα ή κύκλο γύρω του".
' Αλλη σχηματική παράσταση του ουροβόρου επίσης όφεως, παρουσιάζεται με τα γράμμα Α και Ω, δηλαδή με την αρχή και το τέλος, ενώ κατά την Ορφική Κοσμολογία ο ουροφόβος όφις είναι αυτός που τυλίγει το Κοσμικό Αυγό, ο χρόνος ζωής του Όλου.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
ionhellas@gmail.com



Το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Η αληθινή προέλευση του Τεκτονισμού" ρίχνει φως στο σκότος της άγνοιας και της εσκεμμένης αλλοίωσης. Οι ενδιαφερόμενοι για το βιβλίο μπορούν να επικοινωνησουν είτε στο τηλέφωνο 6909-753372 είτε να αποστείλουν e-mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση: ionhellas@gmail.com και μαζί με αυτό, θα λάβουν δώρο ένα ακόμη βιβλίο μυστηριακού περιεχομένου!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ