Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΝΕΥΜΑΤΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΗ Η ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ...

Μέσα από τις ιεροπραξίες των αρχαίων προγόνων μας, και ιδίως μέσα από την εμβάθυνση στα ιερουργικά δρώμενα και στις θεσμοθεσίες εκείνες της μυστηριακής υφής, αναδεικνύεται η θεοσέβεια και οι υψηλόφρονες δοξασίες των Ελλήνων, σχηματοποιούνται, κατά τρόπο ώστε να γίνει αντιληπτό ότι η Παραδοσιακή αρχέγονη Λατρεία των Πατρώων Θεών και Μητρώων Θεαινών, όχι μόνο δεν υπήρξε "ειδωλολατρική" όπως εσφαλμένα και σκόπιμα θεοκρατικοί και σκοταδιστικοί κύκλοι θρησκόληπτων και δεισιδαιμόνων ανθρώπων διαδίδουν εντελώς ανυπόστατα, αλλά αντίθετα είχε διαυγώς χαρακτήρα Πνευματόδοξο και Φυσιολατρικό.
Επίκεντρο της Ελληνικής Μυστηριακής Θρησκείας, και κατ΄ επέκταση και των τελετουργικών ιεροπραξιών της, καθίσταται η Παμμήτειρα Φύση, η Μητέρα Γαία/Δήμητρα, ο Ουρανός/Ζευς, ο Ανίκητος Ήλιος και οι πολύμορφες εκδηλώσεις τους, όπως αναφέρουν και οι πανάρχαιοι Ορφικοί ΄Υμνοι, που μαζί με την Θεογονία του Ησιόδου αποτελούν τα πραγματικά Ιερά Βιβλία των Ελλήνων, σε αντιδιαστολή προς τις βιβλικές δοξασίες...
Οι μυστηριακές ιεροπραξίες των αρχαίων Ελλήνων σκοπό είχαν την απόδοση τιμών και την ευσεβή αναγνώριση της προσφοράς του θεϊκού στοιχείου, μέσα από επικλήσεις, ύμνους, σπονδές και λοιπές ιερουργικές πράξεις που περιελάμβαναν τα λεγόμενα και τα δεικνύμενα. Τα ιερατικά δρώμενα των προγόνων μας δεικνύουν επίσης το ανώτερο πολιτισμικό επίπεδο και την ψυχική καλλιέργεια των Ελλήνων, καθώς η θεοσέβεια εκδηλώνεται, κατά μείζονα λόγο, μέσα από την ανθρωπομορφική/συμβολική προσέγγιση του θείου, η οποία ουδεμία σχέση προς το δουλοπρεπές προσκύνημα των υπανάπτυκτων "δούλων του (όποιου) Θεού", έχει.
Ο ΄Ελλην Άνθρωπος, μετέχοντας ενεργά και όχι παθητικά στα ιερά δρώμενα, ή εκτελώντας τα ιερατικά του καθήκοντα, ανυστερόβουλα και με τη σεμνότητα που προσιδιάζει στο λειτούργημα που επιτελεί, όχι μόνο δεν καθίσταται "δούλος" και έρμαιο ενός μοχθηρού και τιμωρού Θεού, κατά το παράδειγμα του βιβλικού Ιεχωβά, αλλά αντίθετα μετουσιώνεται σε μία ανώτερη ύπαρξη, εξαγνισμένη από τα προσκόμματα του καθημερινού βίου και διαμέσου της ηθικής και ψυχοπνευματικής του τελειοποιήσεως, ανέρχεται στην κλίμακα της εξελίξεως, ανυψωνόμενος στο βάθρο του θεϊκού Ανθρώπου. Η μέθεξη αυτή με το θείο, πραγματώνεται από τους αληθινούς μύστες δια της αφυπνίσεως των ψυχικών τους κέντρων και λειτουργιών, συλλαμβάνοντας υπεραισθητές προσλήψεις, επιβεβαιώνοντας την πεποίθηση του Πλάτωνος ότι "κάθε άνθρωπος έχει εν εαυτώ το θείον άρχον"...
Η ύπαρξη, επιπροσθέτως, μη επαγγελματικού ιερατείου, για πολλούς αιώνες, η διαιώνιση των αρχέγονων ηλιακών δοξασιών και παραδόσεων, η μη εμπορευματοποίηση της λατρείας και των τελετών, επί πολλούς αιώνες μέχρι την παρακμή και τον εκφυλισμό των Μυστηρίων, κατέστησαν τις Ιεροπραξίες του αρχαίου Ελληνικού Κόσμου αληθινές διεργασίες αφυπνίσεως ενεργειακών δυνάμεων και διαύλους επικοινωνίας με τις θεϊκές μορφές και υπάρξεις, αποκτώντας σαφή επίγνωση των κοσμικών αρχών και νόμων.
Δια τούτο και άπαντα τα επιγενόμενα μυστηριακά συστήματα που εκδηλώθηκαν κατά την ύστερη εποχή, από του Μεσαίωνος και εντεύθεν, έχουν τις βάσεις τους στην αρχαία ελληνική μυσταγωγική παράδοση, είτε αυτό καθίσταται ευκρινές, είτε έχει υποστεί αλλοιώσεις και παρεισφρύσεις... 
Δεν θα πρέπει να λησμονούμε άλλωστε, ότι οι πάνδημου χαρακτήρα θρησκευτικές Εορτές και Τελετές, οι οποίες είχαν καθιερωθεί υπό το πέπλο του μύθου, δεν αποτελούσαν παρά τον εξωτερικό πυλώνα, την προπαρασκευαστική διαδικασία για την κατανόηση, κατά απλοϊκό τρόπο των μεγάλων αληθειών και των νόμων της Φύσεως, ατραπός η οποία οδηγούσε πολλούς κλητούς αλλά λίγους πραγματικά εκλεκτούς στο κατώφλι και στην θύρα των Ενδόξων Μυστηρίων...
Εκείνο που προέχει να κατανοήσουμε είναι ότι οι αρχαίοι μύστες, δια των Ιεροπραξιών, μετείχαν ενεργά και συνειδητά σε μεγαλοπρεπή και συνάμα λιτά τελετικά τυπικά, διαγείροντας τόσο τη νόηση όσο κυρίως τις ψυχικές λειτουργίες, κατ΄ αντίθεση προς τη σημερινή έννοια και εικόνα του παθητικοποιημένου "ποιμνίου" που ελάχιστα ή και καθόλου απέχει από την αγελαία μάζα...
Ακριβώς αυτή η ειδοποιός διαφορά, είναι που καταδεικνύει και αναδεικνύει την βαθειά θρησκευτικότητα των προγόνων μας. Μία θρησκεία η οποία θεοποιεί/ιεροποιεί τη Φύση, που δια του Μύθου και της Αλληγορίας συμβολίζει, συμπυκνώνει και κωδικοποιεί τα αρχέγονα συμπαντικά δρώμενα και τις ακατάλυτες εκείνες αλήθειες που βρίσκουν τη διατύπωσή τους στους παγκόσμιους νόμους. Μία θρησκεία που υπό τη σκέπη της οποίας μπορεί ο κοινός θνητός/τιτανικός άνθρωπος να συνδιαλλέγεται ισότιμα προς τον θεϊκό/άφθαρτο Δημιουργό του Σύμπαντος, αποτελεί ένα σύστημα φιλοσοφικό και μεταφυσικό το οποίο εκφράζει και περικλείει αναμφίβολα μία ανατασιακή προοπτική... Μία τέτοια υψιπετής θρησκεία θα μπορούσε και μόνο να ανταποκριθεί στα φυλετικά αρχέτυπα και στον ψυχισμό των αρχαίων Ελλήνων...
Η κατάργηση της αιματηρής θυσίας από τον εστεμμένο φιλόσοφο Ιουλιανό και τον μέγιστο των Νεοπλατωνικών Φιλοσόφων Γεώργιο Πλήθωνα-Γεμιστό, και η προσφορά προς τους θεούς καρπών της γης, εξευγενίζει και ανυψώνει το περιεχόμενο της μυσταγωγικής λατρείας προς τα Ολύμπια και Ουράνια εκείνα δώματα όπου ίστανται και εκδηλώνονται τα πεδία των Ανωτέρων Κόσμων...
Η αναγνώριση ακόμη του έργου της Φύσεως δια της καθιερώσεως του εορτασμού των Τροπών και των Ηλιοστασίων, η προσέγγιση της ψυχικής αθανασίας δια των μυστηριακών τελετουργιών προσομοιώσεως του ταξιδιού της ψυχής και των κύκλων των επανενσαρκώσεων, η αισθητή απεικόνιση του Ιδεατού Κάλλους και της Υπέρτατης Τελειότητας, όπως αυτές εκφράζονται από τις εκφάνσεις της Σοφίας-Αθηνάς, της Ισχύος-Διός και του Κάλλους-Αφροδίτης, μέσα από την ανέγερση περικαλλών ναών, την σμίλευση άρτιων αισθητικά αγαλμάτων, όλες αυτές οι εκδηλώσεις και οι πράξεις, αποτελούσαν τη συνισταμένη της προσπάθειας των Ελλήνων να συλλάβουν τις διάφορες πτυχές και εκφάνσεις τη θεϊκής Δημιουργίας, φθάνοντας σε ανώτερα επίπεδα κατανοήσεως και στοχασμού, σε υψηλές σφαίρες ενατενίσεως των πραγμάτων. Και πράγματι, η απόδειξη του Θεού πραγματώνεται φιλοσοφικά και μυστηριακά μέσα από τους πλατωνικούς διαλόγους, αλλά όχι μόνον, ενώ στα μυστηριακά δρώμενα απεκάλυπταν οι Ιεροφάντες στους μυουμένους ότι οι Θεοί δεν συνιστούν παρά ενέργεια (εκ του θέω=τρέχω, υποδηλώνοντας την ενεργειακή ροή που διαχέεται στο σύμπαν), εκδηλωνόμενοι με διάφορες μορφές και ιδιότητες, ανά τομέα εποπτείας...
Στο σημείο αυτό να τονίσουμε μετά εμφάσεως ότι η θρησκεία των αρχαίων προγόνων μας, είτε πάνδημη ήταν αυτή, είτε μυστηριακή, είχε ανέκαθεν λατρευτικόχαρακτήρα, όσον αφορά τη μορφή των Θεών, σε συμβολικό όμως επίπεδο, υπό την έννοια ότι στη θέα των περικαλλών αγαλμάτων των Θεών και των Θεαινών, οι πρόγονοί μας απέδιδαν τιμές στο Ωραίο, το Μεγάλο και το Αληθινό, προς το Καλό καγαθό, που ενυπάρχει και κυριαρχεί στη φύση, δεν λάτρευαν καθεαυτά τα αγάλματα....
Αυτή η μυστηριακή λοιπόν θρησκεία και οι ιεροπραξίες που την καθιστούσαν λειτουργική, έχουν ισχύ διαχρονική, λάμψη και επίδραση αιωνίως και αενάως ακτινοβολούσα, όπως διαχρονικά και αθάνατα είναι τα καθαγιασμένα ιερά σύμβολα της ίδιας της Ελληνικότητας!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
ionhellas@gmail.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ