Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΣΦΙΓΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

΄Ενα από τα μεγαλύτερα και αρχέγονα σύμβολα της Ελληνικής Μυστηριακής Παραδόσεως, αποτελεί η Σφίγγα. Ακόμη και στην καθομιλουμένη γλώσσα, η μορφή και κυρίως οι ιδιότητες της Σφιγγός κατέστησαν συνώνυμες του αινιγματικού και της σιγής η οποία θα πρέπει να συνοδεύει τα μυστηριακά δρώμενα και τελέσματα...
Η Σφίγγα απεικονίζεται ως ένας πτερωτός λέων που διαθέτει κεφαλή γυναικός, με πέλματα  λέοντος, σώμα πτηνού και ουρά ερπετού. Ο συμβολισμός αυτός, είναι προφανής... ΄Εχει μορφή ανθρώπινη, γιατί έχει εξελίξει τη συνειδητότητά της, ενώ παράλληλα διαθέτει πέλματα και σώμα λιονταριού, ένδειξη μεγάλης μυϊκής δυνάμεως και ρώμης. Μετέχει δε τέλος του ουρανίου στοιχείου δια των πτερών, αλλά και του υποχθονίου, δια της ουράς ερπετού που φέρει, συνδυάζει δηλαδή ως μυθικό πλάσμα, πλείστες υποστάσεις...
Ως μυθολογική μορφή, σχετίζεται με τον οίκο των Λαμβαδικών και εθεωρείτο ως ένα χιμαιρώδες στοιχείο αλλά και ως αποτροπαϊκό σύμβολο, εκτελώντας καθήκοντα φρουρού, φύλακα δηλαδή του κατωφλίου... Υποβάλλει στον άνθρωπο ένα καίριο ερώτημα, ένα ερώτημα ωριμάνσεως, που συνιστά αυτό καθεαυτό ως και η απάντησή του μία δοκιμασία, έναν άθλο, η υπέρβαση του οποίου απαιτεί προβληματισμό, απαιτεί σύνεση και περισυλλογή, ενδοσκόπηση και συνειδητοποίηση του κλιμακούμενου κύκλου της ζωής και των μεταπτώσεων της ζώσας ύλης...
Όταν εστάλη στην Θήβα, η Σφίγγα έθετε στους διαβάτες το ακόλουθο ερώτημα: "Τί εστιν ό μίαν έχον φωνήν τετράπουν και δίπουν και τρίπουν γίνεται;". Οι αδυνατούντες να απαντήσουν στον γρίφο που τους έθετε, καταδικαζόταν σε θάνατο... Ο άνθρωπος ευρισκόμενος σε νηπιακή κατάσταση, όντως βαδίζει με τα τέσσερα, εγκλωβισμένος στα δεσμά της άγνοιας και της ύλης. Σταδιακά ανορθώνεται και τείνει προς τον ουρανό, ενώ στα δυσμά του βίου του, υποβαστάζεται από ένα μπαστούνι, με αποτέλεσμα να καθίσταται τρίπους... 
Βαρύ το τίμημα της άγνοιας και της ασυνειδησίας... Κάποτε όμως περνά από εκεί κι ο Οιδίποδας, ο αληθινά σοφός. Απαντά στο ερώτημά της και τότε η Σφίγγα κατακρημνίζεται... Η Σφίγγα προβάλλει μέσα από τα βάθη των αιώνων ως η εσωτερική φωνή του ανθρώπινου είδους. Δια του αινίγματος που θέτει, υποχρεώνει συνειδησιακά τον έλλογο άνθρωπο να αναρωτηθεί για το ρόλο και τη πορεία του στον κόσμο. Του επιβάλλει να γνωρίσει για πρώτη φορά τον εαυτό του. Μέσα από το παράδειγμα του Οιδίποδος η ανθρωπότητα για πρώτη φορά συνειδητοποιεί τον ακριβή ρόλο της ανά τους αιώνες... Ενδοσκοπείται και συνειδητοποιείται για να αποκτήσει επίγνωση της αποστολής της μέσα από τον ατελεύτητο κύκλο των ενσαρκώσεων...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72
ionhellas@gmail.com

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...