Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΙΣΤΟΡΙΑ

11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1944: ΟΙ "ΣΥΜΜΑΧΟΙ" ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΛΙΓΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΡΙΧΝΟΥΝ "ΛΑΔΙ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ" ΥΠΟΘΑΛΠΟΝΤΑΣ ΕΜΦΥΛΙΟ ΠΟΛΕΜΟ...

Σαν σήμερα, στις 11 Ιανουαρίου του 1944, ώρα 12.30 το μεσημέρι, συντελείται ένα ολέθριο έγκλημα από τους αγγλοαμερικανούς σε βάρος του άμαχου πληθυσμού του Πειραιά, ένα έγκλημα που είναι σχετικά άγνωστο και το οποίο παρέμεινε μέχρι σήμερα ατιμώρητο... Σμήνη αποτελούμενα από 84 αμερικανικά βομβαρδιστικά απογειώθηκαν από πόλεις της Ιταλίας, με στόχο το λιμάνι του Πειραιά. Η ημέρα εκείνη ήταν ηλιόλουστη και απετέλεσε ευκαιρία για τους Πειραιώτες να ξεχυθούν σε διάφορα σημεία της πόλεως. Βλέποντας από μακριά τα "συμμαχικά" αεροπλάνα, οι κάτοικοι του Πειραιά και της Δραπετσωνας βγήκαν στους δρόμους και στις ταράτσες των σπιτιών, χαιρετώντας τα και φωνάζοντας: "Είναι δικά μας!".
Ο κόσμος είχε την ψευδαίσθηση ότι επίκειται το τέλος του πολέμου και ότι τα συμμαχικά αεροπορικά σμήνη είναι προπομπός των χερσαίων δυνάμεων. Σε λίγο όμως θα διαψευστούν οικτρά. Αρχίζει ένα ανελέητο σφυροκόπημα του λιμανιού και του κέντρου της πόλεως από τα αμερικανικά βομβαρδιστικά που διαρκεί όλη τη μέρα. Ακολουθούν το βράδυ αγγλικά βομβαρδιστικά που ολοκληρώνουν την καταστροφή. Οι βομβαρδισμοί επεκτείνονται σε συνοικίες όπως η Δραπετσώνα, η Κοκκινιά, τα Καμίνια, πέραν του κέντρου της πόλεως και οι "συμμαχικές" επιδρομές στοχεύουν στόχους αμάχων.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών συνολικά υπερβαίνουν τις 6.000, αφήνοντας συντρίμμια στην πόλη και κατεστραμμένες αστικές υποδομές, ενώ άξιο επισημάνσεως είναι ότι ουδόλως επλήγησαν στρατηγικές γερμανικές εγκαταστάσεις και λιμενικές υποδομές. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ο αριθμός των Γερμανών νεκρών, ανήλθε σε 8 άτομα. Σε τι αποσκοπούσε όμως ο ανελέητος βομβαρδισμός του Πειραιά; Αποσκοπούσε στο να παραπείσει τους Γερμανούς ότι επίκειται απόβαση των συμμαχικών δυνάμεων στην Ελλάδα, ενώ η απόβαση αυτή πραγματοποιήθηκε στη Σικελία και στην Νορμανδία...
Ένα έγκλημα που έμεινε ατιμώρητο και δεν στηλιτεύθηκε, διότι προήλθε από την πλευρά των νικητών, και ως εκ τούτου "ξεχάσθηκε" με το τέλος του πολέμου... Στις 11 Ιανουαρίου του 1944 λοιπόν ισοπέδωναν τον Πειραιά, λίγους μήνες αργότερα, τον Δεκέμβριο του 1944, θα άναβαν "το φυτίλι" του εμφύλιου σπαραγμού με προεκτάσεις που έμελλε να σύρουν τη χώρα σε πλείστα δεινά μέχρι το 1949 κι ακόμη παραπέρα...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...

EΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ

ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΝ ΑΣΤΕΡΑΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ... ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ... Τεκτονισμός και Θρησκεία: Ένα τεράστιο κεφάλαιο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εγείρει διχογνωμίες και να προκαλεί αντεγκλήσεις, ορθώνοντας τείχη καχυποψίας, φανατισμού και αντιπαλότητας. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί ο ισχυρισμός, ότι συγκροτούν φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, δίχως να έχουν οι τεκτονικές δραστηριότητες που επιτελούν θρησκευτικό χαρακτήρα. Προτάσσουν δηλαδή την θέση ότι ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός που πραγματοποιεί όμως απρόσωπη αναφορά στο Ύπατο Όν αποκαλώντας το συμβολικά "Μέγα Αρχιτέκτονα (ή Γεωμέτρη) του Σύμπαντος" δίχως να υπεισέρχεται σε επιμέρους θρησκευτικά ζητήματα ή να θίγει θρησκευτικά δόγματα.  Πρόκειται για θέσεις που ακροβατούν μεταξύ σφύρας και άκμωνος, κι αυτό διότι: Κάθε μυστηριακό σύστημα που διαθέτει τελετές οι οποίες εμπεριέχουν αναφορές και επικλήσεις σε ανώτερες δυνάμεις, όποιες κι ...