Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 ΟΣΟ ΤΑ ΞΕΝΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΕΚΘΕΤΟΥΝ ΚΛΕΜΜΕΝΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ, ΤΟΣΟ ΘΑ ΕΚΤΙΘΕΝΤΑΙ ΩΣ ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΟΙ ΚΑΙ ΚΛΕΠΤΑΠΟΔΟΧΟΙ...

Η παρελκυστικού χαρακτήρα απάντηση που έδωσε ο Άγγλος πρωθυπουργός ότι εάν το Βρεττανικό Μουσείο συνηγορήσει στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα (υπό... καθεστώς "δανεισμού" όμως!!!), η βρετανική κυβέρνηση δεν θα αντιδράσει (!), αποτελεί μέρος ενός ατέρμονου διπλωματικού παιχνιδιού, όπου "ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες" (καθεστώς δανεισμού βάσει ανταλλαγής με άλλες αρχαιότητες, άρα ρύθμιση προσωρινού χαρακτήρα, άρα μη διευθέτηση του ζητήματος) και όχι δικαίωση των ελληνικών θέσεων και αιτημάτων. Σε μία χρονική συγκυρία κατά την οποία το δίκαιο αίτημα για επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα κερδίζει συνεχώς έδαφος, η διερώτηση κάποιων περί της πατρότητος και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των μαρμάρων του Παρθενώνα είναι παντελώς άτοπη.
Ο Παρθενών και τα γλυπτά του είναι δημιούργημα του ελληνικού πνεύματος της Αρχαίας Αθήνας. Φιλοτεχνήθηκαν κι σμιλεύθηκαν από την καλλιτεχνική ιδιοφυϊα του Φειδία και των μαθητών του! Φειδίας, σημαίνει φως του Δία! Ο ναός της Παρθένου Αθηνάς, στην Ακρόπολη των Αθηνών, όπως και τα λοιπά δημιούργημα της κλασικής εποχής που αναδύθηκαν στον ελλαδικό χώρο, είναι αποτέλεσμα της κορυφώσεως του αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού, φθάνοντας σε σημεία εξιδανικεύσεως...
Διανύοντας εξελικτικά στάδια, η ελληνική τέχνη και ο πολιτισμός, κατόρθωσε να φθάσει στον κολοφώνα της δόξας του κατά την κλασική περίοδο, με αποκορύφωμα τον Παρθενώνα, κι όχι μόνον! Ευνόητο είναι ότι όλα αυτά αποτελούν κληρονομιά των Ελλήνων, εκφράζοντας και αντικατοπτρίζοντας την απόλυτη αρμονία και το ανυπέρβλητο κάλλος!
Βέβηλες και ιερόσυλες μορφές όπως ο αβάς Φουρμόντ ή ο λόρδος Έλγιν, o Λουζιέρι και πολλοί άλλοι μισέλληνες και αρχαιοθήρες, υπήρξαν ιερόσυλοι που κατά κυριολεξίαν ασέλγησαν επί της πολιτιστικής κληρονομιάς των Ελλήνων, κηλιδώνοντας την ιστορία και τον πολιτισμό με τα ανόσια έργα τους. Σήμερα, πλείστα, εάν όχι όλα, τα ευρωπαϊκά μουσεία διαθέτουν και εκθέτουν ελληνικές αρχαιότητες οι οποίες όμως εκτθέτοντάς τις στο κοινό, επί της ουσίας τους εκθέτουν. Τους εκθέτουν ως αρχαιοκαπήλους!
Το κλίμα στον διεθνή τύπο, αποδίδεται από δύο πρόσφατες δημοσιεύσεις: Η Ιταλίδα συγγραφέας Αντρέα Μαρκολόγκο έγραψε με αφορμή την πρόσφατη επιστροφή τριών αρχαίων μαρμάρινων κεφαλών από το Βατικανό στην Ελλάδα: «Το Παρίσι, η Κοπεγχάγη, το Βίρτσμπουργκ, η Καρλσρούη και ιδιαίτερα το Λονδίνο, είναι οι πόλεις όπου στενάζουν ακόμα και σήμερα από τα κλεμμένα από την Ελλάδα θραύσματα του Παρθενώνα». Στο άρθρο της Ιταλίδας συγγραφέως που δημοσιεύεται, επ’ ευκαιρία του Φεστιβάλ Βιβλίου του Παρισιού, στη γαλλική εφημερίδα Liberation, αναφέρεται στην πρόσφατη απόφαση του Βατικανού να επιστρέψει στην Ελλάδα τρεις μαρμάρινες κεφαλές, αλλά και γενικότερα στο αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα.
Υπενθυμίζει ακόμη, ότι ορισμένες χώρες αποφάσισαν τελικά να αναθεωρήσουν τη στάση τους, όπως η Ιταλία, που επέστρεψε μέρος της ανατολικής ζωοφόρου στο Μουσείο της Ακροπόλεως και το οποίο μέχρι το 2022 φυλασσόταν στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Παλέρμο, όπου είχε καταλήξει στις αρχές του 19ου αιώνα, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.
«Τελικά, όλη η Ευρώπη, όλοι μας, κλέψαμε κάτι από την Ελλάδα: είτε ήταν οι ιδέες της, από τις οποίες σφυρηλατήσαμε τις δυτικές μας ρίζες, είτε τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, δεν έχει σημασία. Κάποτε θα πρέπει να μάθουμε να πληρώνουμε το χρέος μας στην Αθηνά», αναφέρει καταλήγοντας η Αντρέα Μαρκολόγκο.
Ο Roger Waters, πάλι, κορυφαίος μουσικός και επικεφαλής των θρυλικών Pink Floyd, σε μια συνέντευξή του στο Kontra Channel, διατυπώνει τη δική του θέση για το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα. «Fuck Elgin» αναφωνεί ο 80χρονος καλλιτέχνης, επισημαίνοντας σχετικά με τα Γλυπτά που αφαίρεσε ο Έλγιν, ότι «οι Άγγλοι τα έκλεψαν από τον Παρθενώνα, είναι μέρος του Παρθενώνα και προφανώς πρέπει να είναι πάνω στον Παρθενώνα».
Σχολιάζοντας τα όσα έχουν συμβεί τις τελευταίες ημέρες σημειώνει ότι πρόκειται για τα κατάλοιπα της βρετανικής αποικιοκρατίας... «Πόσοι άνθρωποι στην Αγγλία πιστεύεις ότι πηγαίνουν να δουν τα μάρμαρα που έχουν κλαπεί από τους Έλληνες» αναφέρει επιγραμματικά.
Ο Roger Waters, μάλιστα, δηλώνει για τον επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα: «θα πήγαινα εγώ, θα τα παρέδιδα και θα κάναμε μια υπέροχη παρέλαση μέχρι την Ακρόπολη, ο καθένας μας με ένα κομμάτι μαρμάρου".
Για το θέμα αυτό, πέραν της πάγιας θέσεως της Ελλάδας, επισημαίνεται ότι υφίσταται η απόφαση της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO του 2021, συνεπικουρούμενη από την απόφαση του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης το 2006 να επιστρέψει το θραύσμα του λίθου VIII της βόρειας ζωφόρου του Παρθενώνα, που βρισκόταν στην πανεπιστημιακή συλλογή του, την απόφαση της Περιφέρειας της Σικελίας να επιστρέψει οριστικά το «θραύσμα Fagan» από τον λίθο VI της ανατολικής ζωφόρου.
Η διχογνωμία κάποιων περί του εάν το σουλτανικό φιρμάνι του οποίου έκαναν χρήση ο Έλγιν και ο Λουζιέρι προκειμένου να αποσπάσουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα υφίσταται ή όχι, είναι αυθεντικό ή όχι, ουδεμία σημασία έχει. Διότι ακόμη και εάν κάτι τέτοιο είναι υπαρκτό, δεν δεσμεύει την Ελλάδα. καθώς ο ελλαδικός χώρος εκείνη την περίοδο που εξεδόθη το φιρμάνι (εάν εξεδόθη), τελούσε υπό κατοχή και συνεπώς ο όποιος αξιωματούχος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, δεν εξέφραζε την ελληνική βούληση. Επιπλέον, εκείνο που αγνοεί το ευρύ κοινό, είναι το γεγονός ότι ο αρχαιοθήρας Έλγιν, υπεξαίρεσε από τον ελλαδικό χώρο περισσότερα από 1500 αρχαιολογικά αντικείμενα, πέραν των γνωστών αετωμάτων κλπ του Παρθενώνα. Και φυσικά δεν υπήρξε ο μόνος...
Όταν όμως η Υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη διακηρύσσει ότι η Ελλάδα διεκδικεί μόνο τα μάρμαρα του Παρθενώνα και ουδέν έτερον. Ο,τιδήποτε άλλο υπάρχει στα ξένα μουσεία, αποτελεί τμήμα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, απεμπολεί προκλητικά τα ελληνικά δίκαια αφ΄ ενός, αφ΄ετέρου νομιμοποιεί ηθικά τους αρχαιοθήρες, δήλωση ανεπίτρεπτη από Υπουργό Πολιτισμού που, υποτίθεται, ότι εκπροσωπεί την Ελλάδα!
Οιοσδήποτε πολιτιστικός θησαυρός ανήκει στην Ελλάδα, είναι αναφαίρετη κληρονομιά των Ελλήνων και θα πρέπει να επιστρέψει στην πατρώα γη!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...