Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΧΟΛΙΟ

ΩΡΑΙΟΠΑΘΕΙΑ, ΝΑΡΚΙΚΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΡΣΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ...

Ζούμε στην εποχή του φαίνεσθαι, το οποίο επισκιάζει πολλάκις το "είναι", καθώς οι μάζες δεν εξετάζουν ούτε προβληματίζονται για την πραγματική υπόσταση των πραγμάτων, παρά εντυπωσιάζονται και βαυκαλίζονται από το... "περιτύλιγμα" και την επίφαση των πραγμάτων, ανθρώπων και καταστάσεων...
Κι όμως... Οι αξίες είναι αυθύπαρκτες, γι΄ αυτό και είναι άφθαρτες... Σε πείσμα της παρακμής λοιπόν των καιρών και της ηθελημένης διαστρεβλώσεως των πάντων, η αξία και η πνευματική, ηθική, πατριωτική, ανθρωπιστική συγκρότηση ενός ατόμου, συνιστά παρακαταθήκη αυθύπαρκτη η οποία ακτινοβολεί αφ΄ εαυτής, οι δε κατέχοντες αυτές τις αρετές, ουδεμία ανάγκη έχουν αυτοπροβολής, επάρσεως, κομπασμού, διότι έχουν ιδίαν αντίληψη και εσωτερική επίγνωση της αξίας και του έργου που καλούνται να επιτελέσουν. Διακατέχονται δε από σεμνότητα, γνωρίζοντας ότι η εμβάπτισή τους σε αυτές τις αρετές, είναι θείο δώρο, πνευματικό και ψυχικό τάλαντο το οποίο κατέχουν για να τελειοποιήσουν εαυτούς και να ευεργετήσουν την ανθρωπότητα και όχι προς επιφανειακή επίδειξη και αλαζονική-ναρκισιστική αυτοπροβολή...
Οι κατέχοντες αυτές τις αρετές, έχουν την ιδιοσυγκρασία του Ηνιόχου και ό,τι αυτή περικλείει ως μυσταγωγικό και φιλοσοφικό πρότυπο και όχι του αλαζόνα-εγωϊστή. Δεν επιζητούν επιβεβαίωση, δεν διακατέχονται από εσωτερική ανασφάλεια, ούτε τους συγκινεί η εφήμερη επευθημία του πλήθους, διότι γνωρίζουν ότι τα κριτήρια της μάζας είναι ευκαιριακή, ευτελή και άκρως επιπόλαια, ωθούμενη η μάζα από σκοπιμοθηρική σκοπιμότητα, είτε από επιπόλαιο εντυπωσιασμό.
Θα έχουμε δει πολλές φορές τα μέσα κοινωνικής δικτυώσεως να κατακλύζονται από αμέτρητες φωτογραφίες ανδρών και γυναικών οι οποίοι επιδίδονται άνευ λόγου και αιτίας, σε επίδειξη του καλλίγραμμου σώματός τους, της προσεγμένης ενδυμασίας τους, του ωραίου αυτοκινήτου τους, του όποιου υλικού αποκτήματός τους, επιδιδόμενοι σε μία ναρκιστική έξαρση ωραιοπάθειας... Αυτό συνήθως το κάνουν για να εισπράξουν επιβεβαιώσεις, εκφράσεις θαυμασμού, να επιδειχθούν, προς αναπλήρωση της εσωτερικής κενότητας και της πραγματικής ανασφάλειας που ενδόμυχα νιώθουν, όσο επιμελώς κι αν φροντίζουν να το κρύβουν...
Συμπεριφορικές εκφάνσεις ενός κόσμου που ψυχικά νοσεί, ενός κόσμου που βρίσκται μετέωρος, δίχως ηθικό και πνευματικό έρμα, ενός κόσμου που παραπαίει βυθιζόμενος σε ένα ντελίριο αυτοπροβολής και επάρσεως...
Η κατοχή δυνάμεως, πλούτου, γνώσεως, γεννά ευθύνη και επιζητεί συνειδητή και χρηστή διαχείριση. Σπάνια χαρίσματα τα οποία διακρίνουν ολίγους και συνετούς, σε μία κοινωνία που ρέπει προς ό,τι το ευτελές, το χυδαίο, το επιφανειακό, βυθισμένη στο τέλμα του πανηδονισμού και της ηθικής αποσυνθέσεως...
Ο αληθινός προικισμένος άνθρωπος, δεν χρειάζεται να επιδείξει καμία του δεξιότητα, "μιλά" το ίδιο του το έργο και οι πράξεις του, εμπνέοντας σοβαρότητα, υπευθυνότητα, σεβασμό....
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Ο χρήστης panagiotis margaritis είπε…
Ακριβώς........

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...