Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΩΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΣΜΟΘΕΣΙΑ, Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΗΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ & ΟΙ ΤΡΑΒΕΣΤΙ...
Έχει καθιερωθεί, με την αναβίωση των ολυμπιακών δρωμένων, στην αθλητική τους διάσταση, να πραγματοποιείται η διαδικασία της λαμπαδηδρομίας, διαμέσω της οποίας πραγματώνεται η μεταφορά/μεταλαμπάδευση του φωτός που ανάβει τελετουργικά στην Ιερά Άλτη... Το ιερατικό δρώμενο παραμένει και εκτελείται μεν, αλλά εκλαμβάνεται ως τυπολατρική παράσταση, μέρος του τελετουργικού, αποκομμένου όμως από την αρχέγονη ιερότητα με την οποία είχε περιβληθεί προς τιμήν του Ολυμπίου Διός, του Απόλλωνος, του Ερμή, του πατρώου Ηρακλή και του λοιπού ολυμπίου πανθέου...
Η φετινή μεταφορά του ολυμπιακού φωτός στο Παρίσι, από τραβεστί, αποτελεί μία ακόμη σοβαρή παρέκκλιση από το πνεύμα και την ουσία των αρχέγονων ολυμπίων δρωμένων, καθώς ανταποκρίνεται ευκρινέστατα σε πολιτικές και μόνο σκοπιμότητες διαδόσεως και επιβραβεύσεως της ομοφυλοφιλίας...
Και ομιλούμε περί σοβαροτάτης παρεκκλίσεως, διότι σύμφωνα με την νομοθεσία του αρχαίου κόσμου την οποία αναδεικνύει ο Αισχίνης στον λόγο του "Κατά Τιμάρχου" αλλά και ο νομοθέτης Σόλων της αρχαίας αθηναϊκής πολιτείας, οι κίναιδοι δεν έφεραν την ιδιότητα του πολίτη, ούτε μετείχαν σε ιερά δρώμενα, όπως ήταν τα Ολύμπια...
Εν προκειμένω, πραγματοποιείται μία αντιστροφή των παραδόσεων, ακριβώς γιατί στόχος είναι να πληγούν από το παγκοσμιοποιητικό κατεστημένο οι παραδόσεις, καταρρακώνοντας ακόμη περισσότερο την όποια εναπομείνασα αίγλη του θεσμού αυτού των ολυμπίων δρωμένων, που πλέον είναι Ολύμπια μόνον κατά το όνομα, αφού άλλες σκοπιμότητες εξυπηρετούν...Η αφή του πυρός, προ της ενάρξεως των Ολυμπίων, αποτελεί ένα αρχέγονο τελετουργικό έθιμο, εντασσόμενο σε ένα ευρύτερο τυπικό, έμφορτο συμβολικής σημασίας. Αν και τα σύγχρονα Olympic Games απέχουν παρασάγγες από τα Ολύμπια της αρχαιότητος, έχοντας απογυμνωθεί από την θρησκευτική διάστασή τους ως δρώμενα και έχοντας διατηρήσει μόνο ορισμένα αγωνίσματα, απομονώνοντάς τα από τον σκοπό για τον οποίο διεξάγονταν, παρά ταύτα, το άναμμα της φλόγας, μία παράδοση που εξακολουθεί να επιβιώνει έως και τις ημέρες μας, δεικνύει, έστω και υποσυνείδητα, τη βούληση να υπάρξει μία ιστορική συνέχεια και σύνδεση του χθες με το σήμερα...
Τα Αρχαία Ολύμπια δεν ήσαν απλά αθλητικοί αγώνες. Ήταν μία ιερατική θεσμοθεσία, στο πλαίσιο της οποίας διεξάγονταν αθλητικοί, πολεμικοί αγώνες, θεατρικοί, ποιητικοί, μουσικοί κ.α. διαγωνισμοί, τα δε αθλητικά δρώμενα ήταν ένα υποσύνολο των εορτών και τελετών που διεξάγονταν σε ανάμνηση αρχέγονων συναγωνισμών των Θεών μεταξύ τους και μέσω αυτών, οι διαγωνιζόμενοι μετείχαν του άθλου, της ένθεης μυητικής δοκιμασίας και εξαγνίζονταν, υπερβαίνοντας τους θνητούς εαυτούς τους...
Η αφή της φλόγας, ενέχει τον συμβολισμό της αφυπνίσεως του πνεύματος, υποδηλώνοντας τον πυρσό που ιχνηλατεί την πορεία προς την Γνώση, προς το Θείον και την Δημιουργία. Είναι γνωστό ότι ο πυρ συμβόλιζε την θεϊκή παρουσία, γι΄ αυτό και η ιερή φλόγα αναβόταν από την πρωθιέρεια δια των ηλιακών ακτίνων στην Ολυμπία, διατηρούμενη ζωντανή καθ΄ όλη τη διάρκεια των ολυμπιακών δρωμένων. 
Αρχέγονο προμηθεϊκό δώρο, η φωτιά, την οποία ο Προμηθεύς υφάρπαξε από τον Δία για να την προσφέρει με βαρύ τίμημα στους ανθρώπους, συμβολίζει το φως και τη ζωή. Σε κάθε οικία, στην αρχαιότητα, υφίστατο ο εστιακός βωμός όπου έκαιγε αδιαλείπτως το εστιακό πυρ, το οποίο ελάμβαναν οι πολίτες από το Πρυτανείο ή από ιερό ναό, ασκώντας η Εστία προστατευτική επίδραση στην οικογένεια και στον περιβάλλοντα χώρο. 
Για την ιστορία του θεσμού, η αφή της Ολυμπιακής Φλόγας στην Αρχαία Ολυμπία και η μεταφορά της στον τόπο διεξαγωγής των Ολυμπιακών Αγώνων μέσω λαμπαδηδρομίας, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά και καθιερώθηκε στη σύγχρονη εποχή με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου το 1936, ύστερα από εισήγηση του Γερμανού καθηγητή και μέλους της Γερμανικής Ολυμπιακής Επιτροπής δρ Καρλ Ντιμ, προς τούτο υπάρχει και ειδική εντοιχισμένη πλάκα που κάνει μνεία του γεγονότος αυτού στην Επισκοπή Αρκαδίας, όπου ελήφθη και η αρχική απόφαση. Η αφή της φλόγας ακολουθεί ένα αρχαιοπρεπές τυπικό, με επίκεντρό του το ναό της Ηρας στην Αρχαία Ολυμπία.
Εν μέσω τυπικού, η πρωθιέρεια πρωθιέρεια επικαλείται τη συνδρομή βοήθεια του ηλιακού Θεού Απόλλωνα ώστε να ανάψει η δάδα και να ευοδωθεί η ικεσία. 
Η Πρωθιέρεια, αμέσως μετά την επίκληση στο θεό Απόλλωνα, ανάβει τη δάδα με τη βοήθεια κοίλου κατόπτρου. Ακολούθως, η πρωθιέρεια κατευθύνεται προς το Στάδιο, μεταφέροντας τη φλόγα σε πήλινο αγγείο (κοτύλη), με τη συνοδεία των ιερειών. Η πομπή πραγματοποιεί στάση στην ιερή Ελιά, από την οποία ένας «αμφιθαλής παις», νέος που έχει εν ζωή και τους δύο γονείς του, κόβει ένα κλαδί, σύμβολο-έπαθλο νίκης που απονεμόταν ως κότινο στεφάνι κατά τα αρχαία Ολύμπια στους νικητές.
Στο Στάδιο, η πρωθιέρεια ανάβει τη δάδα του πρώτου δρομέα και η λαμπαδηδρομία ξεκινά με σκοπό να μεταφέρει την φλόγα στο στάδιο όπου θα τελεστούν οι σύγχρονοι ολυμπιακοί αγώνες.
Μέσα από τη διαδικασία των Ολυμπίων, και την ιερή εκεχειρία που επιβαλλόταν, σφυρηλατήθηκε η πολιτική ενότητα του Ελληνικού Κόσμου, γι΄ αυτό και τα Ολύμπια κατείχαν εξέχουσα θέση στη συνείδηση των Ελλήνων επί μακραίωνο διάστημα...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Ο χρήστης panagiotis margaritis είπε…
Λαμπρή παρουσίασις
Ο χρήστης μισιονάριος είπε…
Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι, την τελετή της αφής της Ολυμπιακής Φλόγας που καθιερώθηκε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936, παρηκολούθησε ο φύρερ, και καγκελάριος του Γερμανικού Ράϊχ Αδόλφος Χίτλερ.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν

EΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ

ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΝ ΑΣΤΕΡΑΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ... ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ... Τεκτονισμός και Θρησκεία: Ένα τεράστιο κεφάλαιο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εγείρει διχογνωμίες και να προκαλεί αντεγκλήσεις, ορθώνοντας τείχη καχυποψίας, φανατισμού και αντιπαλότητας. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί ο ισχυρισμός, ότι συγκροτούν φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, δίχως να έχουν οι τεκτονικές δραστηριότητες που επιτελούν θρησκευτικό χαρακτήρα. Προτάσσουν δηλαδή την θέση ότι ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός που πραγματοποιεί όμως απρόσωπη αναφορά στο Ύπατο Όν αποκαλώντας το συμβολικά "Μέγα Αρχιτέκτονα (ή Γεωμέτρη) του Σύμπαντος" δίχως να υπεισέρχεται σε επιμέρους θρησκευτικά ζητήματα ή να θίγει θρησκευτικά δόγματα.  Πρόκειται για θέσεις που ακροβατούν μεταξύ σφύρας και άκμωνος, κι αυτό διότι: Κάθε μυστηριακό σύστημα που διαθέτει τελετές οι οποίες εμπεριέχουν αναφορές και επικλήσεις σε ανώτερες δυνάμεις, όποιες κι