Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΜΑΤΟΣ, ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ, ΛΑΞΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΛΙΘΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣ...

Κάθε καλλιτεχνική παράσταση, ενέχει έναν συμβολισμό, αντικατοπτρίζοντας τις μύχιες τάσεις, σκέψεις, συναισθήματα του δημιουργού της, αποτυπώνοντάς τα είτε στον καμβά, είτε στο γλυπτό, είτε στο γραπτό κείμενο, στις μουσικές νότες, στην όποια καλλιτεχνική εν πάσει περιπτώσει έκφανση που μορφοποιείται ως καλλιτεχνική σύλληψη του δημιουργού της...
Αποσυμβολίζοντας την εικόνα που ανωτέρω παρατίθεται, βλέπουμε έναν άνθρωπο εγκλωβισμένο στα δεσμά της χονδροειδούς ύλης, να κρατά με τα χέρια την κεφαλή του και να στέκεται σε στάση που παραπέμπει σε απόγνωση, σε διαλογισμό, σκεπτικιστική διάθεση...
Προφανώς, αποκτώντας επίγνωση και διαπιστώνοντας πόσο αλάξευτη, πόσο αδιαμόρφωτη δηλαδή παραμένει η ανθρώπινή του υπόσταση, παρά τις σύγχρονες ανέσεις, ευκολίες, τα μέσα που κατέχει στη διάθεσή του, τον πλούτο, ενδεχομένως που έχει στην κατοχή του, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από κάποιον άλλο συνάνθρωπό του, νιώθει απογοήτευση και την εκφράζει, όπως την αποδίδει ο καλλιτέχνης-δημιουργός του, κατά τρόπο ιδιαίτερα παραστατικό...
Διότι ο άνθρωπος, σε συμβολικό επίπεδο, αποτελεί έναν χονδροειδή λίθο, ο οποίος σταδιακά, μέσα από την συνειδητοποίηση, μέσα από την διαδικασία της ενδοσκοπήσεως και της επιτεύξεως της αυτογνωσίας, μέσα από την εμβάθυνση στις πηγές της Γνώσεως και διαμέσω της αναπτύξεως της κριτικής και νοητικής του ικανότητας, μέσα από την επιζητούμενη ηθική του τελειοποίηση, μεταβάλλεται σε σμιλευτή και καθημερινά "σμιλεύει", μορφοποιεί τον ακατέργαστο λίθο-τον χονδροειδή δηλαδή εαυτό του, επιφέροντας την δημιουργία ενός προτύπου που αναδύει αρμονία, σοφία και κάλλος...
Ο άνθρωπος αυτός, που εικονίζεται στην σύνθεση, παρά την απογοήτευσή του όμως, έχει πραγματοποιήσει ένα βήμα προόδου. Διότι η επίγνωση της καταστάσεως στην οποία έχει περιέλθει, αποτελεί το εφαλτήριο για την συνειδητοποίηση του σημείου στο οποίο βρίσκεται. Η επίγνωση του τέλματος αποτελεί το "καμπανάκι" για την εγρήγορση, την αφύπνιση του όντος ώστε να αποδυθεί στην κατάλληλη εκείνη διεργασία που θα τον οδηγήσει στην αυτοβελτίωση, στην αυτογνωσία και στην συνειδητοποίηση της αποστολής του και του ρόλου του μέσα στον κύκλο της ζωής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ ΩΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΘΕΣΜΟΘΕΣΙΑ, Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΦΗΣ ΤΟΥ ΠΥΡΟΣ & ΟΙ ΤΡΑΒΕΣΤΙ... Έχει καθιερωθεί, με την αναβίωση των ολυμπιακών δρωμένων, στην αθλητική τους διάσταση, να πραγματοποιείται η διαδικασία της λαμπαδηδρομίας, διαμέσω της οποίας πραγματώνεται η μεταφορά/μεταλαμπάδευση του φωτός που ανάβει τελετουργικά στην Ιερά Άλτη... Το ιερατικό δρώμενο παραμένει και εκτελείται μεν, αλλά εκλαμβάνεται ως τυπολατρική παράσταση, μέρος του τελετουργικού, αποκομμένου όμως από την αρχέγονη ιερότητα με την οποία είχε περιβληθεί προς τιμήν του Ολυμπίου Διός, του Απόλλωνος, του Ερμή, του πατρώου Ηρακλή και του λοιπού ολυμπίου πανθέου... Η φετινή μεταφορά του ολυμπιακού φωτός στο Παρίσι, από τραβεστί, αποτελεί μία ακόμη σοβαρή παρέκκλιση από το πνεύμα και την ουσία των αρχέγονων ολυμπίων δρωμένων, καθώς ανταποκρίνεται ευκρινέστατα σε πολιτικές και μόνο σκοπιμότητες διαδόσεως και επιβραβεύσεως της ομοφυλοφιλίας... Και ομιλούμε περί σοβαροτάτης παρεκκλίσεως, διότι σύμφωνα με την νομοθεσία του
Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΝΕΟΤΑΞΙΚΟ ΦΕΡΕΦΩΝΟ ΤΩΝ ΡΟΤΣΙΛΝΤ Ο ΕΜΜΑΝΟΥΕΛ ΜΑΚΡΟΝ! Εξεπλάγησαν δυσμενώς έως και σοκαρίστηκαν ουκ ολίγοι με αφορμή τα δρώμενα κατά την έναρξη των "Olympic Games" που διεξάγονται αυτή την περίοδο στην Γαλλία. Η δυσμενής τους έκπληξη, αποστροφή και αγανάκτηση, σχετίζεται με την κακοποίηση της ιστορίας κατά βάναυσο τρόπο, τον εκχυδαϊσμό και την απροκάλυπτη εξύμνηση της ομοφυλοφιλίας, προβάλλοντας ως λαμπαδηφόρους αλλά και κατά την τελετή των εγκαινίων, τέτοια πρότυπα... Όσοι γνωρίζουν το παρασκήνιο όμως, διόλου δεν εξεπλάγησαν... Γιατί ο Γάλλος Πρόεδρος Μακρόν, δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ένας "σταυροφόρος" του Σιωνισμού, ένας πρώην ανώτατο στέλεχος των Ρότσιλντ και μέτοχος στην τράπεζά τους που προωθήθηκε στην πολιτική. Ευεπίφορος στις ομοφυλοφιλικές απόψεις, πριν λίγα χρόνια είχε προκαλέσει έντονα την γαλλική, και όχι μόνο, κοινή γνώμη, φωτογραφιζόμενος με αφρικανικής προελεύσεως "Γάλλους πολίτες", σε άκρως προκλητικές σκηνές, να επιδίδονται σε χυδαίες και