Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ

Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΜΑΤΟΣ, ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΟΝΤΟΣ, ΛΑΞΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΚΑΤΕΡΓΑΣΤΟ ΛΙΘΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣ...

Κάθε καλλιτεχνική παράσταση, ενέχει έναν συμβολισμό, αντικατοπτρίζοντας τις μύχιες τάσεις, σκέψεις, συναισθήματα του δημιουργού της, αποτυπώνοντάς τα είτε στον καμβά, είτε στο γλυπτό, είτε στο γραπτό κείμενο, στις μουσικές νότες, στην όποια καλλιτεχνική εν πάσει περιπτώσει έκφανση που μορφοποιείται ως καλλιτεχνική σύλληψη του δημιουργού της...
Αποσυμβολίζοντας την εικόνα που ανωτέρω παρατίθεται, βλέπουμε έναν άνθρωπο εγκλωβισμένο στα δεσμά της χονδροειδούς ύλης, να κρατά με τα χέρια την κεφαλή του και να στέκεται σε στάση που παραπέμπει σε απόγνωση, σε διαλογισμό, σκεπτικιστική διάθεση...
Προφανώς, αποκτώντας επίγνωση και διαπιστώνοντας πόσο αλάξευτη, πόσο αδιαμόρφωτη δηλαδή παραμένει η ανθρώπινή του υπόσταση, παρά τις σύγχρονες ανέσεις, ευκολίες, τα μέσα που κατέχει στη διάθεσή του, τον πλούτο, ενδεχομένως που έχει στην κατοχή του, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από κάποιον άλλο συνάνθρωπό του, νιώθει απογοήτευση και την εκφράζει, όπως την αποδίδει ο καλλιτέχνης-δημιουργός του, κατά τρόπο ιδιαίτερα παραστατικό...
Διότι ο άνθρωπος, σε συμβολικό επίπεδο, αποτελεί έναν χονδροειδή λίθο, ο οποίος σταδιακά, μέσα από την συνειδητοποίηση, μέσα από την διαδικασία της ενδοσκοπήσεως και της επιτεύξεως της αυτογνωσίας, μέσα από την εμβάθυνση στις πηγές της Γνώσεως και διαμέσω της αναπτύξεως της κριτικής και νοητικής του ικανότητας, μέσα από την επιζητούμενη ηθική του τελειοποίηση, μεταβάλλεται σε σμιλευτή και καθημερινά "σμιλεύει", μορφοποιεί τον ακατέργαστο λίθο-τον χονδροειδή δηλαδή εαυτό του, επιφέροντας την δημιουργία ενός προτύπου που αναδύει αρμονία, σοφία και κάλλος...
Ο άνθρωπος αυτός, που εικονίζεται στην σύνθεση, παρά την απογοήτευσή του όμως, έχει πραγματοποιήσει ένα βήμα προόδου. Διότι η επίγνωση της καταστάσεως στην οποία έχει περιέλθει, αποτελεί το εφαλτήριο για την συνειδητοποίηση του σημείου στο οποίο βρίσκεται. Η επίγνωση του τέλματος αποτελεί το "καμπανάκι" για την εγρήγορση, την αφύπνιση του όντος ώστε να αποδυθεί στην κατάλληλη εκείνη διεργασία που θα τον οδηγήσει στην αυτοβελτίωση, στην αυτογνωσία και στην συνειδητοποίηση της αποστολής του και του ρόλου του μέσα στον κύκλο της ζωής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...