Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΣΧΟΛΙΟ

 ΒΙΒΛΙΟ, ΜΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΠΟΥ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΠΑΥΣΕ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΑΙΓΛΗ ΤΟΥ...

Ο Πλάτων είχε διακηρύξει πώς ό,τι ευεργετικά ωφέλη επιφέρει η γυμναστική για το σώμα, αντίστοιχα ευεργετικά αποτελέσματα προκαλεί η μελέτη για το πνεύμα και την ψυχή. Επιστημονικές έρευνες έχουν καταδείξει ότι η μελέτη, η εμβάθυνση σε πτυχές του απέραντου γνωστικού φάσματος, ενισχύουν τις συνάψεις του εγκεφάλου και οξύνουν την κριτική και νοητική αντίληψη.
Διάγοντας χρόνους παρακμιακούς όπου η εκπαίδευση έχει παύσει να είναι ανθρωποπλαστική και έχει καταστεί στυγνά χρησιμοθηρική-τεχνοκρατική, έχει προσανατολιστεί στο να "παράγει" "χρήσιμους ηλίθιους", με την έννοια ότι προπαρασκευάζει άτομα ικανά να ανταπεξέλθουν σε μία συγκεκριμένη ειδίκευση, που υστερούν όμως σε αντιληπτική ικανότητα και νοητική εμβάθυνση, καθώς η παιδεία του σήμερα προσφέρει "μασημένη τροφή", έτοιμες γνώσεις για να εφαρμοστούν σε ένα συγκεκριμένο τομέα και δεν εκπαιδεύει, δεν συνειδητοποιεί σε βάθος το άτομο...
Παράλληλα το διαδίκτυο, έχει επινοηθεί και προωθηθεί από τις μεγάλες μυστικές υπηρεσίες του πλανήτη για να εξυπηρετεί συγκεκριμένους σκοπούς. Και μπορεί μεν να αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, στο μέτρο και στο βαθμό που γίνεται ορθή και λελογισμένη χρήση του, όμως μέσα από την διάχυση αντιφατικών και μη έγκυρων, συχνά, πληροφοριών, συσκοτίζει παρά διαφωτίζει...
Κάτω από αυτά τα δεδομένα και αυτές τις συνθήκες, το βιβλίο παραμένει το παραδοσιακό μέσο για την πρόσκτηση γνώσεως, έγκυρης πληροφορίας, καθώς ο συγγραφέας και ο εκδότης που το κυκλοφορούν, είθισται, να αναλαμβάνουν και την ευθύνη των γραφομένων, υποκείμενοι σε κριτική και έλεγχο, καθώς οι εργασίες που μορφοποιούνται σε βιβλίο, φέρουν επώνυμη υπογραφή και δεσμεύουν τον γράφοντα...
Επιπλέον, το βιβλίο, παρά την καλπάζουσα διάδοση του διαδικτύου, εξακολουθεί να διατηρεί την αίγλη του ως διαχρονικό μέσο μεταλαμπαδεύσεως της γνώσεως και της πληροφορίας, αντέχοντας στον χρόνο και συνιστώντας μία παρακαταθήκη, αφού καταλαμβάνοντας τη θέση του σε μία βιβλιοθήκη, δημόσια ή ιδιωτική, απευθύνεται και στις επερχόμενες γενεές, φέροντας τον αναζητητή σε επαφή με τα νάματα της επιστήμης, της έρευνας, της λογοτεχνίας, της τέχνης, του πολιτισμού...
Από την αρχαιότητα, οι πρόγονοί μας εγκαθίδρυαν σε κάθε πόλη-κράτος βιβλιοθήκες και φιλοσοφικές σχολές, αποδίδοντας έμφαση στην διδαχή της Γνώσεως μέσα από συγκεκριμένες διαδικασίες που επέφεραν την συνειδησιακή διεύρυνση και την αυτογνωσία...
Τα κείμενα στο διαδίκτυο δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το βιβλίο, διότι είναι αδύνατη ή πολύ δυσχερής η ανάγνωση ενός ογκώδους συγγράμματος μέσω ηλεκτρονικών διαύλων, οπότε οι νέοι αρκούνται σε επιφανειακές και επιδερμικές προσεγγίσεις που εξαντλούνται σε μικρές αναφορές και πολλές εικόνες...
Από τον αρχαίο πάπυρο και την περγαμηνή, μέχρι τις λίθινες επιγραφές και διαμέσω των χιλιετηρίδων φθάνοντας στο σύγχρονο βιβλίο, καλαίσθητο, με έγχρωμες εικόνες και παραστάσεις, το βιβλίο αποτελεί ένα διαχρονικό ανάγνωσμα που συνοδεύει τον άνθρωπο σε κάθε φάση της ζωής του και αποτελεί τον οδηγό που ιχνηλατεί την πορεία στην ατραπό της γνώσεως και του πολιτισμού...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...