Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΤΑ ΦΥΣΙΝ ΖΕΙΝ, ΠΡΑΤΤΕΙΝ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΕΣΘΑΙ...

Η Φύση δικαίως θεωρήθηκε ως το μεγάλο "αλχημικό εργαστήριο" εντός του οποίου συντελούνται όλες οι μεταστοιχειωτικές και μεταμορφωτικές διεργασίες, όλες οι ωριμάνσεις και οι γονιμοποιές εκείνες διεργασίες που επιφέρουν την κυοφορία και προάγουν την Δημιουργία και την Ζωή...
Λίαν ευστόχως λοιπόν ο Εφέσιος φιλόσοφος Ηράκλειτος είχε αποφανθεί "θείον είναι το γίγνεσθαι", καθώς η ίδια η Φύση, συνιστά θεοφάνεια, δηλαδή αποτελεί μία θεϊκή εκδήλωση, είναι η πεμπτουσία της εκδηλώσεως της θεϊκής παρουσίας εν τω γίγνεσθαι...Μελετώντας και διερευνώντας τις επιμέρους εκφάνσεις της εφαρμογής των φυσικών νόμων, κατανοεί κανείς το μεγάλο έργο της Δημιουργίας που συντελείται στο μακροκοσμικό επίπεδο, καθώς ισχύει η ερμητική αρχή της αναλογίας και της αντιστοιχίας "Ως εν τοις Άνω, ούτε και εν τοις Κάτω" και αντιστρόφως, δηλ. ό,τι ισχύει στο μικροκοσμικό, το ίδιο ισχύει και στο μακροκοσμικό επίπεδο της Δημιουργίας...

Η θρησκεία των προγόνων μας υπήρξε και παραμένει πνευματόδοξη και φυσιολατρική. Σύμφωνα με την αντίληψή τους η Φύση, ως ζωντανός οργανισμός ήταν έμψυχη και ιερή και μέσα στην οποία ο Θεός, η ψυχή, τα πνεύματα και όλα τα αντικείμενα του υπερφυσικού θεωρούνται μέρος της φυσικής τάξεως και δεν διαχωρίζονται από αυτήν. Με γνώμονα αυτή την θεώρηση, οι πρόγονοί μας απέδιδαν στην Φύση ιδιαίτερο σεβασμό και λατρεία, φροντίζοντας να μην διαταράσσουν την φυσική αρμονία και τάξη, να μην καταστρέφουν τα δάση, να μην ασεβούν έναντι του φυσικού τοπίου και στο πλαίσιο αυτό απέδωσαν στα ποτάμια, στα βουνά, στις πηγές, στα δένδρα (ενδιαιτήματα Νυμφών), στα σπήλαια (τόποι λατρείας του Πάνα), ιερές ιδιότητες...
Αντιθέτως οι θρησκείες της ύστερης κοσμοπολιτικής εποχής, οι θρησκείες του μονοθεϊστικού ιουδαϊσμού, διαχωρίζοντας τον κόσμο σε κτιστό (που είναι ο παρόν, επίγειος κόσμος και είναι ατελής) και σε Άκτιστο (που συνιστά το επέκεινα, τον ουράνιο κόσμο που είναι σύμφωνα με τη θεώρησή τους τέλειος), επέρχεται η διάσπαση της ενότητας της Δημιουργίας που ίσχυε στον αρχαίο κόσμο. Και συναρτήσει της αχαλίνωτης κερδοσκοπικής μανίας, ο άνθρωπος του σήμερα ασεβεί και διαπράττει έναντι της Φύσεως κάθε κακοήθεια στον βωμό του συμφέροντος, τυφλωμένος από την λατρεία της ύλης...
Η διατάραξη αυτής της ισορροπίας και η αποξένωση του ανθρώπου από τη μάνα Φύση, απ΄τη μάνα Γη, σήμανε ασθένειες, ψυχικές και σωματικές, σήμανε απομόνωση, αρρώστεια και θάνατο...
Για να επέλθει η αποκατάσταση της ισορροπίας, θα πρέπει να δούμε και πάλι την Φύση ως παμμήτειρα Θεά. Να θυμηθούμε ότι εντός αυτής οι αρχαίοι πρόγονοί μας ανήγειραν χρηστήρια, ναούς, τεμένη, φιλοσοφικές σχολές, μέσα στα δάση έστηναν τα διοπετή ξόανα των αρχέγονων θεών τους, μέσα στην Φύση γνώριζαν την μαγεία του κόσμου και τις αρχές της Δημιουργίας που τη διέπουν και ανδρώνονταν πνευματικά αλλά και σωματικά...
Σε μια εποχή όπου κυριαρχεί το παρά φύσιν (εμβόλια, ορμόνες, τοξίνες, συντηρητικά, δηλητήρια, αυξητικές ουσίες, συνθετικές ύλες κλπ), να επανέλθουμε στο κατά φύσιν ζειν, πράττειν και σκέπτεσθαι....
Είναι ώρα αυτή την ιερή μυσταγωγία με την Φύση, τη μέθεξη με το φυσικό κάλλος, να την αποκαταστήσουμε. Είναι η μόνη ατραπός που επανοδηγεί στην Αρμονία, στην Απλότητα, στην Σοφία και στην Ωραιότητα, στοιχεία συστατικά του ευ ζειν που έχουν προ πολλού απωλεσθεί...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...