Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 ΜΙΑ ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ ΤΗΣ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΥΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΣΑΛΑΜΙΝΑ...

Nαυπηγεία στη Σαλαμίνα: Ένα θέμα-"ταμπού" που δεν τολμούν να θίξουν εν ενεργεία πολιτικοί και ιδίως οι ασχολούμενοι με την τοπική αυτοδιοίκηση και όσοι βουλευτές ή άλλοι πολιτικοί παράγοντες το θίγουν, επιδερμικά και εκφράζοντας "ευχολόγια", δεν έχουν ούτε τη δύναμη ούτε τη θέληση να χτυπήσουν την "γροθιά στο μαχαίρι" και να τα αντιστρατευθούν τα συμφέροντα, απλά επιδίδονται σε άγρα ψήφων, με τον πλέον ανώδυνο και δημαγωγικό τρόπο. Αψευδής απόδειξη περί αυτού, η στασιμότητα του ζητήματος, εδώ και δεκαετίες, ή μάλλον ορθότερα η επιδείνωση της καταστάσεως στην περιοχή. 
Εκτός όμως από τους πολιτικούς, που οφείλουν να λάβουν θέση ξεκάθαρη και να προβούν σε ανάλογες πράξεις ευθύνης, όπως και οι ιθύνοντες της τοπικής αυτοδιοικήσεως, θέση οφείλουν να λάβουν επιστημονικοί φορείς, όπως ενώσεις καθηγητών, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού με τα δικά τους θεσμικά όργανα αλλά και ο απλός λαός. 
Ναι, ρυπαίνουν σε ανεπανόρθωτο βαθμό το περιβάλλον και καταστρέφουν αρχαιότητες, υποβαθμίζοντας αφόρητα την ευρύτερη περιοχή. Από την άλλη, υπάρχει ο αντίλογος, ότι δίνουν εργασία σε εργατικό κόσμο στην ευρύτερη περιοχή και ότι στηρίζουν μία αλυσίδα από εμπορικές και οικονομικές δραστηριότητες που δίνουν ανάσα στο νησί... Οφείλουμε να παραθέσουμε κι αυτή την άποψη, όχι για να γίνουμε "συνήγοροι του διαβόλου", αλλά για νάμαστε ορθολογιστές και αντικειμενικοί. Η εκδίωξη των ναυπηγείων, δίχως την ύπαρξη και εκπόνηση σχεδίου για την επόμενη ημέρα, δεν αποτελεί αυτοσκοπό. Γιατί το αίτημά μας για την απομάκρυνση των ναυπηγείων δεν απορρέει από την πρόθεση να τορπιλισθεί μία πολύτιμη επιχειρηματική δραστηριότητα που αποφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία, αλλά να μπει τέλος στην αυθαιρεσία, στην αναρχία, στην ανομία και να αποκατασταθεί η μνημειακή κληρονομιά και να προστατευθεί ο πολιτιστικός πλούτος του νησιού που είναι ασύγκριτης αξίας και σπουδαιότητας από το οποιοδήποτε οικονομικό όφελος...
Το ερώτημα που υφίσταται εν προκειμένω έχει ως ακολούθως: Αξίζουν οι θέσεις αυτές εργασίας τόσο που να αντισταθμίζουν την ζημιά που προξενούν τα ναυπηγεία με την ασύδοτη λειτουργία τους στον Πολιτισμό και στο Περιβάλλον; Από την άλλη πλευρά, δεν τορπιλίζουν κάθε τουριστική ανάπτυξη του νησιού και δεν προξενούν ζημιά στους αλιείς με την μόλυνση των θαλασσών; Δεν παρενοχλούν με την ηχορύπανση, κι όχι μόνο, τους κατοίκους της ζώνης των Αμπελακίων που γειτνιάζει προς τις δραστηριότητές τους; 
Θεσμικά όργανα και ειδήμονες του Υπουργείου Πολιτισμού, κατ΄ επανάληψη έχουν εκφράσει με έγγραφά τους επίσημα, την εισήγηση ότι τα ναυπηγεία πρέπει να απομακρυνθούν από την περιοχή και ότι η λειτουργία τους είναι ασύμβατη προς καθιερωμένη αρχαιολογική ζώνη Α΄ και Β΄, σύμφωνα άλλωστε με όσα υπαγορεύει και επιτάσσει και ο Νόμος 3028/2002. 
Τι πρέπει λοιπόν να γίνει με τα ναυπηγεία; Κατ΄ αρχήν θα πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση για μετεγκατάστασή τους, για απομάκρυνσή τους από τον αρχαιολογικό χώρο. Αυτό όμως δεν είναι ένα σχέδιο που μπορεί να πραγματωθεί εν μία νυκτί. Η ορθολογική λύση στο πρόβλημα είναι:
α) να απαλλοτροιωθούν με τη διαδικασία της άμεσης και αναγκαστικής απαλλοτροιωσεως εκτάσεις στην πλαγιά της Πούντας και η περιοχή του τύμβου και να αρχίσουν άμεσα ανασκαφές. 
β) η δαπάνη των απαλλοτροιώσεων και των ανασκαφών θα καλυφθεί από τα πρόστιμα που πρέπει να επιβληθούν στα ναυπηγεία για τη σωρεία περιβαλλοντολογικών, πολεοδομικών, αρχαιολογικών παραβιάσεων και καταστροφών που έχουν διαπράξει. 
γ) Στο μεταξύ τα Υπουργεία Πολιτισμού, Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, θα πρέπει να εκπονήσουν σχέδιο για την μετεγκατάσταση των ναυπηγείων και την ομαλή μετάβαση σε καθεστώς λειτουργίας τους σε άλλη περιοχή, δίχως να διαταραχθεί η επιχειρηματική δραστηριότητά τους, κάτι που συνεπάγεται απώλεια εσόδων για το κράτος και απώλεια θέσεων εργασίας. Αυτή η διαδικασία θα πρέπει να υλοποιηθεί το αργότερο σε καθεστώς 10ετιας και όχι φυσικά στο... διηνεκές για να βιώσει ο τόπος και οι κάτοικοι του την ωφέλεια από τον στρατηγικό αυτό σχεδιασμό της αποκαταστάσεως της ιστορίας και του περιβαλλοντος του νησιού. Ισχυρισμοί εκ μέρους της Πολιτείας ότι τα ναυπηγεία θα παραμείνουν στον χώρο που βρίσκονται έως το 2052 η μέχρι οποτεδήποτε δίχως την εκπόνηση σοβαρής μελέτης και χρονοδιαγράμματος απομακρυνσεως τους υπό τις συνθήκες που περιεγραψα, αποτελεί ανεύθυνη και παρελκυστική τακτική για την εξεύρεση λύσεως και τη μετάθεση του προβλήματος στο διηνεκές....
δ) Έχοντας ανασκάψει την Πούντα, τον όρμο των Αμπελακίων και την περιοχή του τύμβου και μεθοδεύοντας την μεταφορά των Ναυπηγείων, κατά το πρότυπο των βυρσοδεψίων του Ελαιώνα, παρέχοντας στους επιχειρηματίες τη δυνατότητα αυτοτελών επιδοτήσεων μέσω της Ε.Ε. ως κίνητρο, θα πρέπει να έχουν εκπονηθεί σχέδια αποκαταστάσεως του φυσικού τοπίου, της υποθαλάσσιας ζώνης και της μορφολογίας της περιοχής όπου δραστηριοποιούνταν τα ναυπηγεία και ένταξή τους σε αρχαιολογικό πάρκο που θα δημιουργηθεί. Αυτή είναι η μόνη ορθολογική λύση, η υλοποίηση της οποίας όμως απαιτεί σοβαρότητα, υπευθυνότητα και πρωτίστως βούληση για ανάδειξη της μνημειακής μας κληρονομίας που τόσο βάναυσα έχει καταπατηθεί και κακοποιηθεί, αιώνες τώρα…
ε) Θα πρέπει να ανεγερθεί νέο μουσείο, ικανό να παρουσιάσει πληθώρα ευρημάτων, να αξιοποιηθούν οι αποθήκες και τα πυροβολεία στην άκρη της Κυνόσουρας, διαμορφώνοντας χώρους προβολής ντοκυμαντέρ για τη ναυμαχία και πωλητήρια αντιγράφων εκθεμάτων, να υπάρξει επιμόρφωση των κατοίκων του νησιού και των μαθητών, ξεκινώντας από τα σχολεία εν σχέσει προς την πολιτιστική δυναμική της Σαλαμίνας από αρχαιότητος και να συντελεστεί μία κινητοποίηση και αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων προς την κατεύθυνση αυτή.
Τούτο προϋποθέτει ενεργοποίηση των τοπικών αρχών αλλά και των απλών πολιτών, εντασσόμενοι σε επιτροπές εθελοντικής προσφοράς και εργασίας που θα δημιουργήσει ο Δήμος προς αυτή την κατεύθυνση.
στ) Παράλληλα, εφ όσον έχουν διαμορφωθεί πλέον οργανωμένοι αρχαιολογικοί χώροι, επισκέψιμοι από το κοινό, εκπόνηση σχεδίου προβολής του νησιού και των αξιοθέατων του, μέσω ταξιδιωτικών διαύλων, τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό της χώρας, αξιοποιώντας κάθε δυνατή λύση (επιδοτήσεις κ.α.) για δημιουργία τουριστικών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στο κύμα των περιηγητών που θα επισκεφθεί το νησί για να απολαύσει τις φυσικές ομορφιές του και να θαυμάσει τους πολιτιστικούς του θησαυρούς.
Μόνο εάν υπάρξει εγρήγορση με γνώμονα αυτούς τους άξονες, υπάρχει πιθανότητα και ελπίδα να πραγματωθεί κάτι θετικό και ουσιαστικό. Ειδάλλως, θα εξακολουθούμε να τετραγωνίζουμε τον κύκλο και το κακό να διαιωνίζεται...
Εν τέλει, το "κλειδί" για την εκκίνηση  αυτής της διεργασίας, το κρατά το Υπουργείο Πολιτισμού. Αν...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ


EΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ ΜΕ ΝΕΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ένα ανεπανάληπτο ιστορικό οδοιπορικό στο νησί των θρύλων και των παραδόσεων, με προσθήκη επιπλέον 40 σελίδων, πηγών και πρόσθετων στοιχείων, μία μελέτη που καθηλώνει τον αρχαιόφιλο αναγνώστη αλλά και εκείνον που πονά και ενδιαφέρεται να μάθει εκτενέστερα τις ρίζες του τόπου του... Ένα βιβλίο που αποτελεί συγγραφικό ύμνο για το νησί της Σαλαμίνας, αναδεικνύοντας την τεράστια πολιτιστική κληρονομιά που ακόμη κρύβει ευλαβικά στα σπλάχνα της, μια ανυπέρβλητη παρακαταθήκη η οποία θα πρέπει να ανασκαφεί, να αναδειχθεί και να μεταλαμπαδευθει στις επερχόμενες γενεές, ώστε να αποτελέσει σημείο αναφοράς και αληθινό φάρο πολιτισμού με διαχρονική αξία και επίδραση....

Η Σαλαμίνα είναι ένα νησί με πανάρχαιη παράδοση και πολιτισμό, το οποίο έχει αδικηθεί κατάφορα στο διάβα του χρόνου. Αντί να αποτελεί σημείο αναφοράς και μόνο για την ομώνυμη ναυμαχία που άλλαξε στην κυριολεξία τον ρου του ιστορικού γίγνεσθαι, έχει γνωρίσει τις τελευταίες δεκαετίες μία άνευ προηγουμένου περιβαλλοντολογική μόλυνση, αισθητική αλλοίωση και συστηματική ασέβεια έναντι των ιστορικών της αρχαιοτήτων. Δεδομένου ότι ο τύμβος των Σαλαμινομάχων στην χερσόνησο της Κυνόσουρας, ο όρμος των Αμπελακίων και η γύρω περιοχή, έχουν στην κυριολεξία καταληφθεί από ναυπηγεία και καρνάγια, με ό,τι αυτό πρακτικά και ουσιαστικά συνεπάγεται, που μόνο το ένδοξο ιστορικό παρελθόν δεν τιμούν...

Το βιβλίο αυτό του συγγραφέα Ιωάννη Χαραλαμπόπουλου, έρχεται να καλύψει ένα ουσιαστικό κενό στην ελληνική βιβλιογραφία, αναδεικνύοντας όχι μόνο τον πολιτιστικό πλούτο του νησιού, αλλά και το ιστορικό εκείνο πλαίσιο που οδήγησε στην σημερινή τραγική κατάληξη του αρχαιολογικού χώρου που συνδέεται με την ιστορική ναυμαχία...

Μέσα από τις σελίδες αυτού του πονήματος, προβάλλουν λησμονημένοι θρύλοι, παραδόσεις και ιστορικά δρώμενα, εκκινώντας από τα προϊστορικά χρόνια και καταλήγοντας στο νεώτερο ιστορικό παρελθόν... Ο Αίαντας και το μυκηναϊκό ανάκτορο, το επιβλητικό ταφικό μνημείο στις Κολώνες, η ηρωολατρεία στο Πυργιακόνι, το σπήλαιο του Ευριπίδη και η λατρεία του Διονύσου, ο ρόλος του Ερρίκου Σλήμαν και η παρουσία του Στέφαν Μύλλερ στο νησί, αποκαλύψεις για τα ναυάγια της ναυμαχίας, η μαγούλα και ο τύμβος, η μη ανασκαμμένη πόλη της Σαλαμίνας, το αρχαϊκό Γκινάνι και διάσπαρτες αρχαιότητες, η νεκρόπολη στην περιοχή του Ναυστάθμου, ο Άγγελος Σικελιανός και  ο Άγγελος Τανάγρας στο νησί, οι μνήμες γύρω από την ταφή του Γ. Καραϊσκάκη, η καταστροφή του τύμβου και η ιστορική ασέλγεια που συντελείται μέχρι τις ημέρες μας, και πολλές άλλες πτυχές της ιστορικής αλήθειας που θα ήθελαν πολλές σελίδες για να περιγραφούν, ξεπηδούν μέσα από φωτογραφικά τεκμήρια, ιστορικές πηγές και αποδείξεις, από τις σελίδες αυτού του βιβλίου...

Συγγραφικές προσπάθειες αυτής της μορφής, συμβάλλουν στην διαιώνιση της ιστορικής μνήμης και στην αφύπνιση της αρχαίας ψυχής, γι΄ αυτό και επιβάλλεται να εκδίδονται ολοένα και περισσότερες εκδόσεις αυτής της μορφής, συμβάλλοντας στην εγρήγορση, στην επιμόρφωση και στην ανάδειξη του παρελθόντος που αποτελεί τις ρίζες και το θεμέλιο του πολιτισμού μας. Γνωρίζοντας το παρελθόν και αποκτώντας επίγνωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, είμαστε σε θέση να αποτιμήσουμε την αξία της και να αγωνιστούμε για την διαφύλαξη και την μεταλαμπάδευσή της στις επερχόμενες γενεές...

Η έκδοση του βιβλίου  "Η Μυστική Σαλαμίνα", είναι πλέον γεγονός. Οι ενδιαφερόμενοι να το προμηθευτούν, μπορούν να αποστέλλουν μήνυμα είτε στην ηλεκτρονική διεύθυν-ση ionhellas@gmail.com, είτε να επικοινωνούν στο τηλ. 6909-75.33.72. 

Εναλλακτικά, ενημερώνουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν στη Σαλαμίνα το βιβλίο "Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ", αυτό διατίθεται από τα βιβλιοπωλεία "Πάπυρος" ( Λ. Φανερωμένης 21) και "Confetti" (Λ. Φανερωμένης 77) στην Κουλούρη, καθώς και από το βιβλιοπωλείο "Σελίδα" (Ελ. Βενιζέλου 150), στα Αμπελάκια. Στην Αθήνα διατίθεται από το βιβλιοπωλείο "Εν Αθήναις" -Αχ. Σίμου, (Μαυροκορδάτου 9).

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,