Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ!
​Μπορεί η μελέτη αποκατάστασης και ανάδειξης υφισταμένων κτιρίων, καθώς και της διαμόρφωσης του ανατολικότερου τμήματος της Κυνόσουρας στη Σαλαμίνα να εγκρίθηκε ομόφωνα προ ετών από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, όμως κανένα έργο δεν είδαμε να πραγματοποιείται και η περιοχή όπως και τα κτίρια που περιγράφονται στο δημοσίευμα, να βρίσκονται αφημένη στην τύχη τους!
Η ανεκδιήγητη, από την δήλωσή της περί "λεγόμενου τύμβου", Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, είχε δηλώσει ότι «τον Νοέμβριο του 2019 είχαμε ανακοινώσει ότι, με αφορμή τον εορτασμό για τα 2.500 χρόνια από τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας και τη Μάχη των Θερμοπυλών, στόχος μας είναι να υλοποιηθεί ένα τουλάχιστον ένα έργο υποδομής σε κάθε περιοχή. Δυστυχώς η πανδημία ανέτρεψε εντελώς το πρόγραμμα εκδηλώσεων. Όμως, προχωρήσαμε παρά τις δυσκολίες στην ωρίμανση των έργων. Το έργο με βάση τη μελέτη που εγκρίθηκε από το ΚΑΣ, έχει συμπεριληφθεί στις προτάσεις που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2021-2027. Σε ό,τι αφορά την Κυνόσουρα, το πρώτο βήμα γίνεται τώρα. Τα πετρόκτιστα κτήρια, τα οποία, για χρόνια, ήταν εγκαταλειμμένα και κρυμμένα μέσα σε τσιμέντινα «κουτιά», αποκτούν νέες χρήσεις. Η Σαλαμίνα πρόκειται να αποκτήσει μια νέα πολιτιστική υποδομή, ώστε πολίτες και επισκέπτες να έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο τόπο παιδείας, ψυχαγωγίας και αναψυχής».
Οι δηλώσεις όμως της Υπουργού, είναι άνευ ουσίας και νοήματος, ή ορθότερα άνευ αντικρύσματος, αφού ουδέν έχει πραγματωθεί και ολόκληρο το ανατολικό τμήμα της Κυνόσουρας είναι ένας απέραντος σκουπιδότοπος...
Στο άκρο της χερσονήσου της Κυνόσουρας υπάρχει ένα σύμπλεγμα εγκαταλελειμμένων κτισμάτων του Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία αποτελούνται από 5 πέτρινα κτίρια (Α, Β, Γ, Δ, Ε) στη βόρεια πλευρά, 3 παρατηρητήρια (Κ1, Κ2, Κ3) στη νότια πλευρά, έναν υδατόπυργο στην άκρη της χερσονήσου, ένα κτήριο φυλακίου (Η) και ένα φανό στο ακρότατο τμήμα της χερσονήσου. Σύμφωνα με τους μελετητές τα κτίρια φαίνεται ότι κατασκευάστηκαν στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα κτίρια περιβάλλονται από τοίχους - «οχυρά» από οπλισμένο σκυρόδεμα, που πιθανότατα κατασκευάστηκαν την περίοδο 1936-1941. Σε μικρή απόσταση βρίσκονται οι εγκαταστάσεις ενός εγκαταλελειμμένου λατομείου.
Η μελέτη προτείνει την αποκατάσταση των υφισταμένων κτηρίων, προκειμένου να μπορούν να υποδεχθούν νέες χρήσεις, όπως η δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών για τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας, εκθέσεις και προσομοιώσεις για την πολεμική ναυτική ιστορία της Ελλάδας, αλλά και να φιλοξενήσουν ένα μικρό αναψυκτήριο και δραστηριότητες του Δήμου.
Ειδικά για τον χώρο του λατομείου προτείνεται η κατεδάφιση των υφισταμένων κτηρίων και η δημιουργία μικρού χώρου εκδηλώσεων με την κατασκευή υπαίθριων αναβαθμών στο παλαιό λατομείο, η δημιουργία εξέδρας – παρατηρητηρίου προς τη βόρεια πλευρά, χώρου στάθμευσης και νέας προβλήτας.
Ως προς τις προσβάσεις, η μελέτη προβλέπει την επισκευή του υφιστάμενου ασφαλτόδρομου στη βόρεια ακτή και συντήρησή του δυτικά πάνω στον υπάρχοντα χωματόδρομο. Στη νότια ακτή δημιουργείται μονοπάτι στα ίχνη του υφιστάμενου μονοπατιού, ενώ ένα ακόμη μονοπάτι δημιουργείται στα ίχνη του παλιού δρόμου που οδηγεί στον χώρο του λατομείου.
Είναι φανερό ότι η Σαλαμίνα αποτελεί για τους ιθύνοντες τον τόπο "ενός κατώτερου Θεού", αν κρίνουμε από την αδιαφορία και την εγκατάλειψη στην οποία την έχουν καταδικάσει. Από την άλλη πλευρά, η παθητική στάση των κατοίκων, της συντριπτικής πλειοψηφίας και η μη άσκηση πιέσεων προς την τοπική αλλά και την κεντρική εξουσία, επιτείνει το όλο πρόβλημα... Έως πότε;
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...