Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΝΑ ΚΑΙΡΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΗ...

Θέσαμε κατ΄ επανάληψη κάποια ερωτήματα προς την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, ερωτήματα τα οποία άπτονται της εμμονής αυτής να μην ασκήσει το δικαίωμα της αρνησικυρίας (βέτο) το οποίο εκ του νόμου διαθέτει, ώστε να ευθυγραμμισθεί με τη νομιμότητα και να προασπίσει την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου, η οποία βεβηλώνεται και καταστρέφεται τόσο στην περιοχή όπου λειτουργούν τα ναυπηγεία της Σαλαμίνας, όσο και σε πολλές άλλες περιπτώσεις και εισπράξαμε, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, μία εκκωφαντική σιγή... 
Μάλιστα, από το Υπουργείο Πολιτισμού, διαβιβάσθηκαν τα ερωτήματά μας υπηρεσιακά στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων, ακολουθήθηκε δηλαδή παρελκυστική τακτική, καθώς τα ερωτήματα δεν απευθύνονται προς τα υπηρεσιακά όργανα του Υπουργείου, αλλά προς την πολιτική ηγεσία αυτού και ειδικότερα προς την ίδια την Υπουργό Στ. Μενδώνη.
Ήδη συμπληρώθηκε ένας μήνας και απομένουν 20 ημέρες ακόμη να μας παρέξει μία απάντηση, όπως υποχρεούται ως δημόσια αρχή.
Επαναλαμβάνουμε τα ερωτήματα που απευθύνονται στην Υπουργό Πολιτισμού, και τα οποία είναι τα ακόλουθα:

1. Είναι έγκυρες και σε ισχύ οι άδειες λειτουργίας των ναυπηγείων που έχουν εκδοθεί χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού; Σε αρνητική περίπτωση, η ευθύνη βαρύνει το ΥΠ.ΠΟ. για παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, για την προστασία των αρχαιολογικών χώρων της Σαλαμίνας. Τεκμηριώνεται ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ Η΄ ΟΧΙ;

2. Είναι δυνατόν οι Μελέτες Περιβαλλοντολογικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) των ναυπηγείων να παραμένουν σε εκκρεμότητα από πενταετίας και πλέον με αποτέλεσμα τα ναυπηγεία να λειτουργούν παράνομα; Είναι δυνατόν το Υπ. Πο να μην εκδίδει απορριπτικές αποφάσεις επί των υποβληθεισών ΜΠΕ, προκειμένου οι εκδούσες Αρχές να τις ανακαλέσουν και τις απορρίψουν οριστικά;

3. Είναι δυνατόν να λειτουργούν ναυπηγεία εντός αδόμητης και απολύτου προστασίας ζώνης, σε άμεση γειτνίαση με τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων;

4. Είναι δυνατόν να υπάρχει πλήθος από λιμενικά έργα, κτίσματα και μηχανολογικές εγκαταστάσεις χωρίς άδειες και εγκρίσεις του Υπουργείου Πολιτισμού;

5. Το ΥΠ.ΠΟ. γνωρίζει τα ακριβή όρια δικαιοδοσίας του ΟΛΠ στη Σαλαμίνα και την Ψυττάλεια;

6. Υφίσταται ή όχι ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 3028/2002, λόγω παραβιάσεως του άρθρου 10 παρ. 1, 3 και 6, ως και του άρθρου 73 (παρ. 12) που προβλέπει ότι: «εγκατάσταση ή η λειτουργία βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή εμπορικής επιχείρησης, η τοποθέτηση τηλεπικοινωνιακών ή άλλων εγκαταστάσεων, η επιχείρηση οποιουδήποτε τεχνικού ή άλλου έργου ή εργασίας, καθώς και η οικοδομική δραστηριότητα πλησίον αρχαίου επιτρέπεται μόνο μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου. Η έγκριση αυτή προηγείται από τις άδειες άλλων αρχών που αφορούν την επιχείρηση ή την εκτέλεση του έργου ή της εργασίας και τα στοιχεία της αναγράφονται με ποινή ακυρότητας στις άδειες αυτές».

7. Πώς είναι δυνατόν η Υπουργός Πολιτισμού να συνυπογράφει το Αναπτυξιακό Σχέδιο του ΟΛΠ, σε ό,τι αφορά στην Σαλαμίνα, όταν αυτό αντίκειται στην νομοθεσία (Ν 3028/2002) αλλά και στην στάση που είχε η ίδια τηρήσει ως Γ.Γ. του ΥΠ.ΠΟ όταν ψηφίσθηκε η σχετική νομοθεσία;

Εάν η Ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού εξακολουθήσει την τακτική σιγής, είμαστε υποχρεωμένοι να απευθυνθούμε στον Συνήγορο του Πολίτη και εν συνεχεία στην Δικαιοσύνη, ως και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καθώς επίσης και να προβούμε σε κάθε ενδεδειγμένη ενέργεια για την αντιμετώπιση της ανομίας και την υπεράσπιση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς που διακυβεύεται από την αυθαιρεσία των ναυπηγείων και τον στρουθοκαμηλισμό των αρχών...
Εκείνο όμως που μας προκαλεί εύλογη απορία και προβληματισμό, είναι το γεγονός ότι οι διάφοροι αυτόκλητοι υπερασπιστές της πολιτιστικής κληρονομιάς της Σαλαμίνας, "αλλοιθωρίζουν" και δεν θέλουν να δουν την πολιτική διάσταση του θέματος, δεν θέλουν να δουν το αυτονόητο, ότι δηλαδή διαχρονικά η πολιτική ηγεσία της χώρας και ιδίως εκείνη του Υπουργείου Πολιτισμού, αρνείται να εφαρμόσει τον Νόμο 3028/2002 και φυσικά οι δικαστικές αρχές, αυτές που με τόση ευκολία σε άλλες περιπτώσεις παρεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως, εν προκειμένω ποιούν την νήσσαν και στρουθοκαμηλίζουν για ευνόητους λόγους...
Φυσικά οι "σαλαμινομάχοι" του σήμερα, αποφεύγουν ως ο διάβολος το λιβάνι να αναδείξουν την πολιτική διάσταση του θέματος, διότι σε αυτή την περίπτωση θα είναι υποχρεωμένοι να προβούν σε καταλογισμό πολιτικών ευθυνών, οπότε θα αναγκαστούν να κατακρημνίσουν τα ανά περίοδο και συγκυρία πολιτικά ινδάλματά τους, τα οποία σύσσωμα, στηρίζουν και επικροτούν, σιωπηρά ή ηχηρά, αυτό είναι αδιάφορο, το καθεστώς της ανομίας, γι΄ αυτό άλλωστε και διαιωνίζεται... Όπως επίσης, άξιο απορίας και προβληματισμού είναι ότι απέχουν συστηματικά από οποιαδήποτε προσπάθεια ενημερώσεως του κοινού καθώς και από δυναμικές ενέργειες που θα αναδείκνυαν το πρόβλημα...

ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΑΥΠΗΓΕΙΩΝ, ΟΠΩΣ ΕΙΧΕ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙ Η Λ. ΜΕΝΔΩΝΗ ΤΟ 2001! ΑΝΑΣΚΑΦΗ-ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΤΥΜΒΟΥ/ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΠΑΛΛΟΤΡΟΙΩΣΗ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...