Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΑΡΧΕΓΟΝΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ....

Τα αστρονομικά φαινόμενα είναι άξια παρατηρήσεως, για αυτό και οι πρόγονοι μας είχαν επικεντρωθεί σ' αυτά από το απώτατο παρελθόν, γιατί από την κίνηση των άστρων και τη συμπεριφορά των πλανητών, αποκαλύπτεται η τάξη του κόσμου και η συγχορδία των νόμων που αρμονικά διέπουν το σύμπαν. 
Τη νύκτα απο 21 προς 22 Δεκεμβρίου, συντελείται ένα σημαντικό φυσικό φαινόμενο με τεράστια σημασία: Συμβαίνει να είναι αυτή η μεγαλύτερη σε διάρκεια νύκτα του έτους και από το σημείο αυτό και έπειτα, η διάρκεια της ημέρας αρχίζει σταδιακά να μεγαλώνει σε βάρος της σκοτεινιας. Αυτό το αξιοσημείωτο φυσικό φαινόμενο, οι αρχαίοι πρόγονοι μας το περιέβαλαν με μια Φυσική Εορτή, αποκαλώντας το Χειμερινό Ηλιοστάσιο, γιατί ο ήλιος στέκεται, σταματά την κίνηση του στο ουράνιο στερέωμα και πλέον αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση. Συνάμα με τη φυσική αυτή μεταβολή, οι αρχαίοι φιλόσοφοι και μύστες, στο γεγονός αυτό, προσέδωσαν και μια συμβολική σημασία, αλληγορωντας την Κατίσχυση, την επικράτηση του Φωτός επί του Σκότους με ο.τι αυτό το συμβάν συμβολίζει, σε πνευματικό αλλά και μεταφυσικό επίπεδο.
Στο σημαδιακό ορόσημο του Χειμερινού Ηλιοστασίου, οι αρχαίοι μύστες τοποθέτησαν τη γέννηση θεοσταλτων μορφών μέσα από παρθενογένεση: Είναι η περίοδος κατά την οποία ο Βακχος-Διονυσις Λικνξτης, ο Πατριός Ηρακλής, ο Πυθαγόρας και ο Πλάτων, αλλά και αυτός ακόμη ο Ηλιος-Απολλων, έρχονται σε βιολογική εκδήλωση, διαχέοντας την ελπίδα στον γήινο κόσμο....
Είναι η περίοδος του Δωδεκαημέρου, κατά την οποία οι αρνητικές δτοιχειακες δυνάμεις, οι καλικάντζαροι, σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες, πριονίζουν τον κορμό από το κοσμικό δέντρο, το Δένδρο της Ζωής, αλλά με την παρέλευση του και την ενδυνάμωση του Φωτός, αποτυγχάνουν και χάνονται στα τάρταρα της γης, ενώ το δέντρο, ο κοσμικός άξονας, επουλώνει τις πληγές του και εκ νέου ενδυναμώνεται....
Είναι η εποχή όπου ο Απόλλων Υπερβορειος, μεταβαινει με το άρμα του με τους γρύπες στον Βορρά, για να επιστρέψει στο δελφίνι λίκνο του την περίοδο της Ανοίξεως, όποτε και κομμιχονται και τα μήλα των Εσπερίδων, μια μεγάλη αλληγορία της φυλετικής και πολιτισμικής σχέσεως των Ελλήνων Δωριέων προς τους Βόρειους λαούς...
Πρόκειται για μια μεγαλειώδη γιορτή του Φωτός και της φυσιολατρικης μυσταγωγιας, για αυτό και στολίζεται το ελατινο δέντρο, αναπαριστώντας το δέντρο της ζωής, με μπάλες και άλλα στολίδια, συμβολίζοντας τους πλανήτες που κοσμούν και συνθέτουν το συμπαντικό γίγνεσθαι... Οι αρχαίοι πρόγονοι μας τηρούσαν το έθιμο αυτό, ανάβοντας πυρές στις κορφές του ων βουνών η στα ξέφωτα των δασών και επίσης τηρώντας το έθιμο της Ειρεσιωνης... Στολίζοντας τα κατώφλια των σπιτιών με κλαδιά ελιάς, στα οποία έδεναν κομμάτια από μαλλί ζώων η κορδέλες, δεικνυοντας ότι συμπασα η Δημιουργία είναι ένα αδιαίρετο όλο....
Αυτή ακριβώς την ημερομηνια-οροσημο, επέλεξε μεταγενέστερα και ο χριστιανικός κόσμος, προκειμένου να εορτάσει τη γέννηση του Ηλιου-Χριστου, αλληγορωντας ιδιότητες παρά αποδίδοντας ένα φυσικό συμβάν, καθώς ο Ιησούς γεννήθηκε κατά την Άνοιξη.... Το σπήλαιο/λίκνο όπου γεννιέται ο Διόνυσος, αλλά και ο Δίας στο Δικταίο Άνδρο, μετατρέπεται σε φάτνη, αλληγορωντας και πάλι το λίκνο, την εστία όπου εκδηλώνεται η ζωή.... 
Μην ξεχνάμε τι γεγονός ότι τα Χριστούγεννα για 3 και πλέον αιώνες μετά τη γέννηση του Χριστού δεν εορτάζονταν. Καθιερώθηκαν ως γιορτή που ταυτίστηκε με εκείνη του Ηλιοστασίου, κατά τον 4ο μ.Χ. αιώνα από τον Πάπα της Ρώμης Ιούλιο Α και έκτοτε γιορτάζονταν στις 25 Δεκεμβρίου, ενσωματώνοντας πολλά εθιμα-καταλοιπα αρχαίων παραδόσεων...
Το Χειμερινό Ηλιοστάσιο εν κατακλείδι, αποτελεί μέγιστης σημασίας εορτή φυσικής και πνευματικής σνατασεως, δεν συνιστά ένα κοσμικό "πανηγύρι" γευσιγνωστικης κραιπσλης, ακατασχετων αγορών και ανεμελιάς, όπως συμβαίνει ολοένα και περισσότερο στον δυτικό κόσμο του τυπολατρικους φαίνεσθαι, ο οποίος έχει αποιεροποιησει τα πάντα, έχει μετατρέψει τις πνευματικές αξίες σε "αξίες" αγοράς, έχοντας κυριαρχήσει η επίφαση έναντι του ουσιαστικού Είναι...
Τα δώρα που έφερνε ο Απόλλων με το άρμα του στους ανθρώπους, αντικαταστάθηκαν από τον Αή Βασιλη με το έλκηθρο του, η Ειρεσιώνη και οι ευχές και οι ύμνοι υπέρ της ευφορίας και της γονιμότητας της γης έγιναν κάλαντα και στολισμός Δέντρου, η προσφορά ψωμιων στα Θαργυλια προς τους πατρωους Θεούς μετατράπηκε σε κοπή βασιλόπιτας κλπ.
Οποια εκδοχή και εάν υιοθετήσουμε, το βέβαιο είναι πως πρόκειται για μια προαιώνια νίκη του Φωτός επί του Σκότους, τόσο σε φυσικό όσο και σε πνευματικό επίπεδο, με ο.τι αυτή ως συμβολική περικλείει. Το έρεβος υποχωρεί και η ελπίδα και η λάμψη γεννιούνται πάλι στην ανθρωπότητα. Είθε το Απολλωνειο Φως να μας φωτίζει αεναως και να μας καθοδηγεί, ώστε να πορευόμαστε στην ατραπό του Καθήκοντος που έχουν ιχνηλατήσει οι ευκλεεις πρόγονοι μας... Γιατί η Αρχαία Ψυχή, ζει μέσα μας, αθέλητα κρυμμένη...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Ο χρήστης panagiotis margaritis είπε…
ΘΈΛΗΣΙς ΤΑΦΉς ΠΑΡΕΛΘΌΝΤΟς ΑΠΌ ΤΟΥς ΠΑΛΙΑΝΘΡΏΠΟΥς.ΑΛΛΟΊΜΟΝΟΝ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...