Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΑΝ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΔΙΝΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ...

Είναι γνωστό ότι επί δεκαετίες στη Σαλαμίνα, συντελείται ένα διαρκές έγκλημα: Το πολιτικό κατεστημένο, μέσω των αρμοδίων Υπουργείων και υπηρεσιών του, έχει επιτρέψει την εγκατάσταση ναυπηγείων και καρνάγιων, επάνω σε αρχαιολογική ζώνη Α΄ (υψηλής προστασίας) και β΄ τόσο στον όρμο των Αμπελακίων-ακτή χερσονήσου Πούντας, όσο και στην χερσόνησο της Κυνόσουρας. Το γεγονός αυτό έχει καταστρεπτικές συνέπειες τόσο για τις υφιστάμενες αρχαιότητες, όσο και για το περιβάλλον, θαλάσσιο και χερσαίο... Αυτή η τραγική διαπίστωση δεν είναι δική μας, δεν είναι αυθαίρετη, αλλά τεκμαίρεται μέσα από επίσημα έγγραφα του Υπουργείου Πολιτισμού... 
Είναι εύλογη η απορία, πώς και γιατί οι κρατικές υπηρεσίες επέτρεψαν την εγκατάσταση αυτών των δραστηριοτήτων σε κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο, όταν γνώριζαν ήδη από το 1856 την βαρύνουσα ιστορική και αρχαιολογική σημασία των συγκεκριμένων τοποθεσιών! Δεν μπορούμε να σκεπτούμε τίποτε άλλο, παρά το γεγονός ότι μεθόδευαν εσκεμμένα την καταστροφή των μνημείων, ακριβώς λόγω του συμβολισμού που ενέχουν...
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Χωροφυλακή το 1975, μήνυσε τους αδελφούς Διαμαντή, ιδιοκτήτες του Ναυπηγείου "Αρκαδία" (συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή), όταν κατέστρεψαν ολόκληρη την ανατολική πλευρά του τύμβου αλλά η μήνυση ουδέποτε εκδικάσθηκε! (προφανώς παραγράφηκε ύστερα από πολλαπλές αναβολές, γνωστή δικονομική τακτική...). Ίδια κατάληξη είχαν κι άλλες μηνύσεις που είχαν υποβληθεί σε άλλα ναυπηγεία για το ίδιο αδίκημα, που είναι ιδιαιτέρως σοβαρό...
Σήμερα, είναι γνωστό, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ναυπηγείων στη ζώνη της Κυνόσουρας και της Πούντας, λειτουργεί ΑΝΕΥ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΣ από το Υπουργείο Πολιτισμού, λαμβανομένου υπ΄ όψιν του γεγονότος ότι για την λειτουργία τους στην ζώνη αρχαιολογικού ενδιαφέροντος α΄ και β΄ απαιτείται ως ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ειδάλλως η αδειοδότηση από άλλα Υπουργεία ή Υπηρεσίες (εάν λείπει η έγκριση του ΥΠ.ΠΟ.), ουσιαστικά είναι παράτυπη...
  
Σε αυτή την περίπτωση, η νομική υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, θα μπορούσε να ζητήσει από τα άλλα Υπουργεία και υπηρεσίες (Ενέργειας-Περιβάλλοντος, Νομαρχία, Περιφέρεια κ.α.) να άρουν τις άδειες που έχουν χορηγήσει, μη τηρουμένων των απαιτήσεων του νόμου (Ο Αρχαιολογικός Νόμος υπερισχύει πάσης άλλης νομοθεσίας, οπότε καταρρίπτεται ο ισχυρισμός ότι υφίσταται... πολυνομία και αντιφατικές αποφάσεις), όμως η βούληση της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, είναι διαφορετική... Οπότε, η απαράδεκτη κατάσταση στην περιοχή που συνεχώς καταστρέφει τις αρχαιότητες και υποβαθμίζει το περιβάλλον, διαιωνίζεται...
Να επισημάνουμε εδώ, ότι κύρια ευθύνη γι΄ αυτό το απαράδεκτο χάλι, φέρουν τα κόμματα της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Σύριζα που άσκησαν ή ασκούν εξουσία (πρωτίστως όμως η ΝΔ, από την οποία προέρχονται οι υποψήφιοι δήμαρχοι που θα διεκδικήσουν την δημαρχία στη Σαλαμίνα στις επικείμενες εκλογές). 
Ολοένα και περισσότερο ακούγεται ή ψιθυρίζεται, ως η "φωνή της λογικής", η ύπουλη θεωρία της "συνυπάρξεως" ναυπηγείων και αρχαιολογικού χώρου, η οποία όμως είναι ουτοπική και ανυπόστατη. Γιατί συνύπαρξη, σημαίνει παράπλευρη λειτουργία (όχι επικάθηση επί του αρχαιολογικού χώρου και καταστροφή του), με παράλληλο σεβασμό του αρχαιολογικού νόμου και των περιβαλλοντολογικών, πολεοδομικών κ.α. προδιαγραφών, κάτι που πολύ αμφιβάλλουμε εάν ισχύει... Σήμερα, στη Σαλαμίνα, δεν υφίσταται Συνύπαρξη Ναυπηγείων και Αρχαιολογικού χώρου, υπάρχει Κανιβαλισμός του αρχαιολογικού χώρου από τα Ναυπηγεία, καταλύοντας κάθε έννοια και έκφραση Νομιμότητας, στον βωμό σκοπιμοτήτων και με τη σύμπραξη του πολιτικού κατεστημένου. 
Η μέχρι σήμερα άσκηση του δημαρχιακού αξιώματος από τον Γ. Παναγόπουλο στο νησί, απέδειξε μία παθητική αποδοχή των τετελεσμένων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη Σαλαμίνα... 
Η διακήρυξη της διεκδικήσεως του δημαρχιακού αξιώματος από την κ. Μπόγρη, σε πολλούς γεννά ελπίδες, όμως η εμφάνιση του Γ. Κυριαζόπουλου στην εναρκτήρια ομιλία της, Γ.Γ. Λιμένων, που έχει ταχθεί υπέρ της διατηρήσεως της Κυνόσουρας και της Πούντας ως ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, αλλά και η παρουσία βουλευτών που θεωρούν θετική τη συμβολή των ναυπηγείων στην οικονομία του νησιού, δεν αποτελούν ελπιδοφόρο πρόκριμα, ιδίως εάν αναλογισθούμε ότι και η κ. Μπόγρη, προέρχεται από το σώμα της ΝΔ, η οποία ως κυβέρνηση έχει διαχρονικά ευνοήσει το καθεστώς των ναυπηγείων... Επιπλέον, στις θέσεις της περί των αρχαιοτήτων, δεν διακρίναμε κάποια ρητή δέσμευση/τοποθέτηση επί του θέματος αυτού, όπως άλλωστε και στο πρόγραμμα των αντιπάλων της. Συνεπώς, εάν επιθυμεί να πείσει τους πολίτες, θα πρέπει να λάβει σαφή θέση για το ακανθώδες θέμα των ναυπηγείων και φυσικά να την τηρήσει...
Καλό θα ήταν λοιπόν, οι πολίτες να γνωρίζουν τις προθέσεις ενός εκάστου εκ των προτέρων. Και οι πιέσεις που θα πρέπει να ασκηθούν, από πάσα πλευρά, προς το Υπουργείο Πολιτισμού, για αποκατάσταση της νομιμότητας, να έχουν και τη στήριξη ενός επίσημου φορέα, με θεσμική ιδιότητα, όπως ο Δήμος, για να μπεί επιτέλους τάξη στο χάος...
ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΔΥΤΟΝ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...