Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ

Ο Ήλιος της Βεργίνας, ευρύτερα γνωστό ως το "Αστέρι της Βεργίνας", αποτελεί ένα αρχετυπικό σύμβολο το οποίο ανάγεται στο απώτατο παρελθόν, είναι μία εμβληματική παράσταση που έτυχε ευρείας χρήσεως από τους αρχαίους προγόνους μας, ως απεικόνιση με πανελλήνιες διαστάσεις. Ωστόσο, ταυτίστηκε σε μεγάλο βαθμό με τους Μακεδόνες, καθώς για τους βόρειους Έλληνες απετέλεσε σύμβολο της δυναστείας των Αργεαδών και ως εκ τούτου υπήρξε έμβλημα του Μακεδονικού Βασιλείου.
Στις πλείστες των παραστάσεων, ο ήλιος της Βεργίνας απεικονίζεται με 16 ακτίνες. Ενίοτε παρουσιάζεται και με 12 ή ακόμη και με 8 ηλιακές ακτίνες. Κάθε ηλιακή παράσταση, αναλόγως των ακτίνων που διαθέτει, ενέχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό ο οποίος χρήζει αποκρυπτογραφήσεως.
Ο 16κτινος ήλιος αντιπροσωπεύει τα 4 στοιχεία της φύσεως, Αέρα, Γη, Νερό, Φωτιά, ενώ ο 12κτινος ήλιος συμβολίζει το Ολύμπιο Πάνθεο των 12 Θεών και Θεαινών, που αλληγορεί την δωδεκαεδρική δομή του σύμπαντος. Ενώ ο 8κτινος Ήλιος συμβολίζει την αέναη δύναμη του απείρου, καθώς επίσης και τη σύγκλιση Ουρανού και Γης...
Ο ΄Ηλιος της Βεργίνας, σε πολλές παραστάσεις συνοδεύει την Θεά Αθηνά είτε τον Θεό Απόλλωνα-Ήλιο. Η απεικόνιση που κοσμεί μεγαλοπρεπώς τη λάρνακα με τα οστά του Φιλίππου, εμπεριέχει σχηματικά τις 16 ακτίνες και στο κέντρο αυτών, τον ρόδακα, επίσης προαιώνιο ηλιακό σύμβολο...
Στολίζοντας νομίσματα, ασπίδες, κοσμώντας τοιχογραφίες, αγάλματα, αγγεία, πανοπλίες και όχι μόνο, το άστρο της Βεργίνας, κυρίως στην 16κτινη και στην 8κτινη εκδοχή του, κυριάρχησε στην ελληνικη συμβολική, τόσο στην ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και σε άλλες περιοχές, πέραν της Μακεδονίας.  
Με την επιβολή της πολιτικής ενώσεως των Ελλήνων υπό τα σκήπτρα του Μ. Αλεξάνδρου, ο ήλιος της Βεργίνας απετέλεσε σημείο αναφοράς ολοκλήρου του Ελληνικού Κόσμου, ως σύμβολο ανατάσεως και αναγεννήσεως του Ελληνισμού δια πυρός και σιδήρου...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...