Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ: Η ΚΑΤΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ Η ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ...

Οι αρχαίοι πρόγονοί μας ήταν πνευματόδοξοι και φυσιολάτρες. Ανάμεσα στις εορτές και τελετές που τιμούσαν με ιδιαίτερο τρόπο, ήταν και οι τέσσερις εκείνες φυσικές εορτές που καλούνται Ισημερίες και Ηλιοστάσια.
Οι δραματικές μεταβολές φωτός-σκότους που λαμβάνουν χώρα καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους κλιμακούμενες προς ανιούσα ή κατιούσα κλίμακα, δεν ήταν δυνατόν να διελάθουν της προσοχής των αρχαίων προγόνων μας, καθ΄ ότι φιλέρευνοι και παρατηρητικοί. Με γνώμονα τις μεταβολές αυτές και τις κινήσεις των ουρανίων σωμάτων, τις ενεργειακές γραμμές που διαπερνούν τη γη και άλλα φαινόμενα που τυγχάνουν επαληθεύσεως και τεκμηριώσεως, θεμελίωσαν την λεγόμενη "Ιερή Γεωμετρία", η οποία αποκρυσταλλώθηκε στην αρχιτεκτονική των ναών τους αλλά και προσδιόρισε/καθόρισε τα ακριβή σημεία στα οποία αυτοί ανεγέρθηκαν για προφανείς λόγους...
Η τριγωνική σχέση ιερών τόπων και ναών, συναρτήθηκε προς την κίνηση των ουρανίων σωμάτων και την μουσική των ουρανίων σφαιρών που ανέδ οιειξε η πυθαγόρεια κοσμοθεωρία και μυστική θέαση των πραγμάτων. Το Θερινό Ηλιοστάσιο, που σημαίνει το στάσιμο του ηλίου στο ουράνιο στερέωμα, όπως ετυμολογικά προκύπτει, είναι η ημέρα-ορόσημο κατά την οποία συντελείται η μεγιστοποίηση της ημέρας και η κατίσχυση του φωτός. Με αυτό το μεγάλο φυσικό γεγονός, σχετίζονται σε συμβολικό επίπεδο οι Δελφοί. Οι Δελφοί, καθώς είχαν άμεση συνάφεια προς τον κοσμικό εκείνο άξονα που συνδέει τη γη με τον ήλιο. Ο δε Απόλλων, ο θεός που εφόρευε επί του χρηστηρίου και της δελφικής γης, είναι ο Φύλακας των Ηλιοστασιακών πυλών και της ατραπού που οδηγεί σε αυτές.  Σύμφωνα με τις αρχαίες παραδόσεις η πύλη απ΄ όπου ανέβαιναν οι ψυχές στον ουρανό ήταν η κορυφή του Ολύμπου. Είναι η θύρα των θεών. 
Είναι γνωστό ότι σε μεγαλιθικά κτίσματα, ηλιακού προσανατολισμού, όπως είναι το πασίγνωστο Στόουνχετζ, ο ήλιος κατά το θερινό ηλιοστάσιο εισέρχεται εξ ανατολών και ακτινοβολεί στο κέντρο του μνημειου, ενώ ανάλογο φαινόμενο παρατηρείται στην αίθουσα του θρόνου και των τελετών στο μινωικό ανάκτορο, για να αναφέρουμε, άκρως ενδεικτικά, δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις που καταδεικνύουν τη συνάφεια της αρχαίας ναοδομίας προς τα φυσικά φαινόμενα....
Οι μελετητές της Οδύσσειας, έχουν διαπιστώσει ότι υφίσταντο δύο αντίστοιχες πύλες στο σπήλαιο της Ιθάκης, όπου αφίκνυται ο Οδυσσέας μετά τις πολυετείς περιπλανήσεις-δοκιμασίες του. Από τη μια είσοδο εισέρχονταν οι θνητοί και από την άλλη οι θεοί. Η νότια πύλη ήταν στο Ταίναρο, αντιπροσωπεύοντας την είσοδο για τον Άδη ενώ η βόρεια ετοποθετείτο στον Όλυμπο. Οι Δελφοί βρίσκονταν στην διασταύρωση των αξόνων του ζωδιακού κύκλου, ανάμεσα στις ισημερίες και τα ηλιοστάσια. 
Η κάθοδος των ψυχών στο πεδίο της ύλης συμβολίζεται από το θερινό ηλιοστάσιο στον Καρκίνο επειδή από εκείνη τη μέρα και μετά αρχίζει το φως να λιγοστεύει και το σκοτάδι να κατακτά όλο και μεγαλύτερο μέρος του 24ωρου. Έτσι, αντίστοιχα, οι ψυχές φεύγουν από το μέγιστο φως και εισέρχονται στο σώμα και στην υλική ζωή που σιγά-σιγά τις κάνει να ξεχνούν τη θεία καταγωγή τους. 
Η αντίστροφη διαδικασία συμβαίνει στο Χειμερινό ηλιοστάσιο όταν από τη μέγιστη νύχτα περνάμε σταδιακά στο ολοένα αυξανόμενο φως.   
Στην αρχαία Ελλάδα κατά το θερινό Ηλιοστάσιο εορταζόταν, με ό,τι συμβολικά ως γεγονός αλληγορεί και περικλείει, η ανάσταση της Κόρης Περσεφόνης, ενώ δοξαζόταν θριαμβικά η έλευση του Διονύσου Ελευθερέα, του αγνού ελευθερωτή των Ψυχών. Η Περσεφόνη/Φερέφασα, συμβολίζει την ψυχή της γης, η οποία διήλθε από τις καταστάσεις των τεσσάρων εποχών και εν συνεχεία νήλθε στον ΄Ολυμπο, στα ολοχρυσα παλάτια της αιώνιας ευδαίμονος ζωής. Η σύζευξή της με τον Διόνυσο, διασφαλίζει την αιώνια νεότητα και την ευθυμία που ο θεός του κεφιού εμπερικλείει.
Επίσης οι αρχαίοι Έλληνες μύστες, παραλλήλιζαν την καλλιέργεια του σίτου με την καλλιέργεια της ψυχής. Κατά το θερινό ηλιοστάσιο. ωριμάζει ο σίτος του οποίου η σπορά, η βλάστηση και η ωρίμανση υποδηλώνει σε αλληγορικό επίπεδο την εξέλιξη της ψυχής που οδεύει προς την αποθέωση. Την καλλιέργεια του σίτου. δίδαξε στους ανθρώπους η Δήμητρα, Δη-Μήτηρ/Γη-Μήτηρ μεταβιβάζοντας, μέσω του Τριπτολέμου, την ιδιότητα αυτή στο ανθρώπινο γένος.
Κατά την περίοδο που μεσολαβεί από την θερινή τροπή του Ήλιου μέχρι την φθινοπωρινή ισημερία, στο φυσικό επίπεδο συντελείται η μεταμόρφωση των ανθέων σε καρπούς, η ωρίμανση των καρπών και η συλλογή τους, καθώς θα χρησιμεύσουν για την συντήρησή μας κατά την περίοδο του χειμώνα. Στο πνευματικό επίπεδο συμβολίζεται η περίοδος κατά την οποία οι ψυχές των μυστών οι οποίες απέβαλαν το έρεβος, αποσυνδέονται από τα γήϊνα δεδομένα και εισέρχονται σε φωτεινούς λειμώνες. 
Οι ψυχές όμως εκείνες που δεν κατόρθωσαν να αποβάλουν το έρεβος και παραμένουν στο γήινο περιβάλλον, πρέπει να συλλέξουν τους καρπούς όσων έχουν πετύχει μέχρι τώρα, να ανασυντάξουν τις δυνάμεις τους και να συνεχίσουν τις προσπάθειες τους ώστε να επιτύχουν την πνευματική τους αναγέννηση.
Ο συμβολισμός του Θερινού Ηλιοστασίου, συμπυκνώνεται στην Νίκη του Φωτός και στην Αναγέννηση της Ζωής, μεταστοιχειούμενη η ύλη και οι ποιότητες του ανθρώπου προς μία ευγενέστερη και ανώτερη μορφή...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΘΕΑΣΗ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ...



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,