Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ: Η ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ....

Η Εαρινή Ισημερία, με ό,τι αυτή σημασιοδοτεί τόσο σε αστρονομικό, όσο κυρίως σε πνευματικό και μεταφυσικό επίπεδο, αποτελεί μία αρχέγονη διεργασία και συνάμα μία Φυσική Εορτή, μέσα από την οποία επέρχεται η διδαχή των θείων νόμων της Φύσεως...
Η Εαρινή Ισημερία, που ετυμολογικά σημαίνει την ισόρροπη διάρκεια ημέρας και νύκτας (μετά δε από αυτήν αρχίζει η ημέρα να ενισχύεται περιορίζοντας τη νύκτα), αποτελεί αναμφίβολα έναν από τους τέσσερις διάυλους μέσα από τους οποίους επέρχεται ο εσωτερικός μετασχηματισμός, η η εσωτερική ανάπλαση του ανθρώπου, αποβάλλοντας σταδιακά την θνητή/τιτανική φύση του με ό,τι το χθόνιο και το ατελές αυτή περικλείει, αναβιβαζόμενη προς τους ανωτέρους κόσμους..Στην Εαρινή Ισημερία “πεθαίνει και αναγεννάται” ο Διόνυσος Ζαγρέας και ανέρχεται εκ νέου στην γη η Θεά Περσεφόνη, κρατώντας στο χέρι το ρόδι, δώρο του Πλούτωνα, σύμβολο αφθονίας και γονιμότητας.
Διόλου τυχαία, την περίοδο αυτή που είναι συνυφασμένη με την Αναγέννηση της Φύσεως, ετελούντο τα μικρά Ελευσίνια Μυστήρια, τα εν Άγραις καλούμενα, τα οποία συνιστούσαν την προπαρασκευή για την μέθεξη των αναζητητών του φωτός στην μεγαλειώδη ελευσινιακή μυσταγωγία του Φθινοπώρου... Γι΄ αυτό και η Εαρινή Ισημερία ταυτίζεται με πολλές τελετές και εορτές γονιμικής λατρείας. Είναι η εποχή κατά την οποία συντελείται η άνοδος της Περσεφόνης από το βασίλεια του Πλούτωνα στην γη και στα ουράνια δώματα, φέροντας το ρόδι, τον καρπό της αθανασίας.... Καθόλου τυχαία, η περίοδος αυτή ταυτίζεται με την αναγέννηση της Ζωής και το ζωντάνεμα της Δημιουργίας σε κάθε έκφανση και επίπεδο... Στο εσωτερικό πεδίο, η Άνοιξη αποτελεί το εφαλτήριο εκείνο κατά το οποίο η ψυχή του μυσταγωγούμενου αναζητητή, αποβάλλει τα αρνητικά στοιχεία που την βαρύνουν και αποκτά σταδιακά την ωρίμανση και την κάθαρση, μέσα από τις ανάλογες μυητικές και βιωτικές διαδικασίες... 
Είναι η περίοδος συνάμα της μεγάλης ψυχικής, πνευματικής και σωματικής προετοιμασίας για την συνειδητοποίηση της σημασίας του τελετουργικού δρωμένου του Θνήσκοντος και Αναστάντος Θεού, είτε Άδωνις καλείται, είχε Κεχρισμένος/Χριστός/Ιησούς των ω ψυχών θεραπευτής... 
Κατά την διάρκεια της Εαρινής Ισημερία, συντελείται η θανάτωση του Διονύσου του Ζαγρέως, ο οποίος αλληγορεί την θνητή, τιτανική υπόσταση του ανθρώπου και η αναγέννησή του ως Διονύσου Ανθίου, ζωογονημένου όπως οι καρποί των ανθέων και των λουλουδιών που αναφύονται και ανανεώνουν το βιολογικό φαινόμενο της Δημιουργίας και της Ζωής...
Κατά την τέλεση των Ιερών Μυστηρίων του Ελληνικού Κόσμου, οι μυούμενοι άκουγαν από τον Ιεροφάντη να τους αποκαλύπτει ότι την περίοδο των Ηλιοστασίων και των Ισημεριών, αποστέλλεται η θεία πνοή στη Γαία. 
Στην Εαρινή Ισημερία περισσότερο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ιερή παράδοση που μας κληροδότησαν οι αρχέγονοι Ιεροφάντες/Γεφυροποιοί προς τους πνευματικούς κόσμους, διανοίγονται οι πύλες του Ηφαιστειακού Πυρός και ενσαρκώνονται πυρφόρες οντότητες, ακολουθώντας τις υπαγορεύσεις του κοσμικού... Είναι μία πύλη για την "κάθοδο" του πνεύματος και της ψυχής στην ύλη... 
Μέσα σε αυτή την φυσική εορτή, πραγματώνεται η αναγέννηση της Φύσεως και συνάμα με αυτήν, η επερχόμενη απελευθέρωση των αγνών ψυχών από τον Διόνυσο τον Ελευθερέα και η ανύψωσή τους στα ουράνια δώματα... Εν κατακλείδι, η Εαρινή Ισημερία συνιστά την λατρευτική αποθέωση της Φύσεως και της Δημιουργίας, αντιπροσωπεύοντας την θριαμβική κατίσχυση του Φωτός έναντι του Σκότους, ούσα η περίοδος εκείνη για το ξαναζωντάνεμα της Πλάσεως και όλων των εκφάνσεων που τη συγκροτούν και την περιβάλλουν. Και αυτή είναι μία ιερή διαδικασία, που μόνο με αρχέγονα τελέσματα θα μπορούσε να τιμηθεί...
Ας αποθεώσουμε λοιπόν την έλευση της Ανοίξεως, όπως οροσημαίνεται από την Εαρινή Ισημερία, καθώς θείον είναι το Γίγνεσθαι κατά Ηράκλειτον...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...

EΣΩΤΕΡΙΣΜΟΣ

ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΑΚΤΙΝΟΒΟΛΟΝ ΑΣΤΕΡΑΝ, ΑΛΛΑ ΤΟΝ... ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΑΝ... Τεκτονισμός και Θρησκεία: Ένα τεράστιο κεφάλαιο που ακόμη και σήμερα εξακολουθεί να εγείρει διχογνωμίες και να προκαλεί αντεγκλήσεις, ορθώνοντας τείχη καχυποψίας, φανατισμού και αντιπαλότητας. Μόνιμη επωδός των διαφόρων Τεκτόνων αποτελεί ο ισχυρισμός, ότι συγκροτούν φιλοσοφική οργάνωση που αποβλέπει στην αναζήτηση της αλήθειας, στην κοινωνική και ατομική πρόοδο, δίχως να έχουν οι τεκτονικές δραστηριότητες που επιτελούν θρησκευτικό χαρακτήρα. Προτάσσουν δηλαδή την θέση ότι ο Τεκτονισμός είναι αθρησκευτικός θεσμός που πραγματοποιεί όμως απρόσωπη αναφορά στο Ύπατο Όν αποκαλώντας το συμβολικά "Μέγα Αρχιτέκτονα (ή Γεωμέτρη) του Σύμπαντος" δίχως να υπεισέρχεται σε επιμέρους θρησκευτικά ζητήματα ή να θίγει θρησκευτικά δόγματα.  Πρόκειται για θέσεις που ακροβατούν μεταξύ σφύρας και άκμωνος, κι αυτό διότι: Κάθε μυστηριακό σύστημα που διαθέτει τελετές οι οποίες εμπεριέχουν αναφορές και επικλήσεις σε ανώτερες δυνάμεις, όποιες κι ...