Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΡΩΤΟΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑ...

Του Αγίου Βαλεντίνου, ή του Ακύλλα και της Πρίσκιλλας επί το ορθοδοξότερο, εορτή που έχει καθιερωθεί να είναι των Ερωτευμένων, απηχώντας μία αρχέγονη παράδοση, αυτής των Θεσμοφορίων, που έρχεται από τα βάθη των αιώνων... Ύμνος λοιπόν στον Έρωτα, τον φτεροπόδαρο Θεό τοξευτή, αυτόν που έχει την δύναμη να κυριεύει τις καρδιές και τις ψυχές των ανθρώπων, διαθέτοντας μία τεράστια σε ισχύ μεταμορφωτική δύναμη της προσωπικότητας... 
Ο Έρως ο αρχαιοελληνικός, δεν αναφέρεται στην συνουσία, δεν ταυτίζεται με την σύζευξη απλά σωμάτων. Είναι κάτι ευρύτερο, κάτι ουσιαστικότερο και πανπεριεκτικότερο, αναφέρεται στην ψυχοσωματική και πνευματική σύζευξη δύο ψυχών, υπό τη δική του βεβαίως επενέργεια.... Ο Έρως, συμβολίζει την ελκτική εκείνη δύναμη της συνοχής, που ενώνει τις δύο αντίθετες πολικότητες, ενεργοποιώντας τον συμπαντικό σε ισχύ Νόμο της Δυαδικότητας, η επίδραση του οποίου παράγει την γέννηση των σωμάτων, των υλικών δηλαδή φορέων εντός των οποίων ενοικούν οι ψυχές και ευθύνεται για το μεγαλειώδες φαινόμενο της Δημιουργίας...
Το Είναι και το Γίγνεσθαι, το γιν και το γιαγκ, ο ήλιος και η σελήνη, ο ουρανός και η γη, το άσπρο και το μαύρο στο μωσαϊκό δάπεδο, δεν είναι παρά απειροελάχιστες από τις εκφάνσεις εκείνες της Δυαδικότητας, οι οποίες υπό την επενέργεια του Έρωτος, της συζεύξεως δηλαδή, οδηγούν σε ένα ζωοποιό αποτέλεσμα, διαιωνίζοντας το φαινόμενο της Ζωής...
Την πορεία της ψυχής δια του Έρωτος, περιγράφει από αρχαιοτάτων χρόνων, ένας μυημένος, ο Απουλήϊος, ο οποίος κατέγραψε αιώνιες αλήθειες με συμβολικό/αλληγορικό τρόπο, μέσα από το έργο του "Ερως και Ψυχή"...
Ο Έρως, συμβολίζει όχι μόνο την δύναμη της ερωτικής αγάπης αλλά επεκτείνεται και σε κοσμογονικό επίπεδο, διασφαλίζοντας την ύπαρξη και την τάξη όλων των πραγμάτων στο Σύμπαν. Για αυτό λατρευόταν και στα Ελευσίνια Μυστήρια, ως Πρωτόγονος, αυτός δηλαδή που γεννήθηκε πρώτος (Φάνης-Έρως-Ηρικεπαίος της Ορφικής μυθολογίας). 
Η ψυχή, έχοντας θεϊκή καταγωγή, εκπεσούσα στο γήϊνο επίπεδο, προσελκύει με το κάλλος της τον Έρωτα, αλλά διολισθαίνει και χάνει την πρόσβαση στον κάλλιστο των Θεών... Μετά από δοκιμασίες που την γαλβανίζουν/μεταμορφώνουν, κατορθώνει να ανέλθει και πάλι στα ουράνια πεδία και εξαγνισμένη μετά την τελική της "μύηση" στο βασίλειο του Άδη, να ανακτήσει την αγάπη του Έρωτα, συνδεόμενη παντοτινά μαζί του...
Ο ΄Ερως, δίδει στην ψυχή το κίνητρο, την ενεργό επιθυμία να αναζητήσει το συμπληρωματικό της ήμισυ και μέσα από την αλχημική διεργασία της ενώσεως, να καλλιεργήσει την ερωτική επιθυμία και να προάγει την δημιουργικότητα δια της Ενώσεως... Η αλχημική αυτή διεργασία που καλείται "έρως", δεν έχει να κάνει κατά καμία έννοια με την ηδονιστική απλά συνουσία, αλλά σχετίζεται προς την ευρύτερη σύγκλιση και εναρμόνιση ψυχών, πνευμάτων και εν τέλει σωμάτων, ως επιστέγασμα αυτού που συνειδητά και θεία βιώθηκε...
Πρότυπα αγάπης όπως του Ορφέα και της Ευριδίκης, αλλά και του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, αναδεικνύουν τον ενάρετο έρωτα και την αγάπη σε όλη της την μεγαλοπρεπή διάσταση, καθιστάμενα σημεία αναφοράς στο διηνεκές του χρόνου... Αντίστοιχα, οι αφηγήσεις των μεσαιωνικών "Τροβαδούρων" και των "Πιστών της Αγάπης", των Ιπποτών που είχαν αναγορεύσει σε ιδεατή αγάπη τους την "Δέσποινα των Λογισμών τους", εκπροσωπώντας και ενσαρκώνοντας το "Αιώνιο Θήλυ", είναι πρότυπα που παραπέμπουν ευκρινώς σε αρχετυπικές καταστάσεις για όσους έχουν την δυνατότητα να βλέπουν με τα μάτια της ψυχής κάτω από το πέπλο των συμβόλων και της αλληγορίας...
Η λέξη "Έρως" προκύπτει από τον όρο Ήρως. Υποκρύπτει την τάση της ψυχής να βιώσει την Αθανασία. Μέσω του Έρωτος, διαιωνίζεται το είδος, άρα επέρχεται μία μορφή αθανασίας όσον αφορά τις έμβιες υπάρξεις. Ευτυχείς όσοι βίωσαν και βιώνουν το σκίρτημα του καλλίστου των Θεών στην ψυχή και στην καρδιά τους... Είναι ένα σκίρτημα που εξευγενίζει την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανατάσσει προς υψηλότερα πεδία θεάσεως των πραγμάτων αλλά και της ίδιας της ζωής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...