Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΡΩΤΟΣ ΜΥΣΤΗΡΙΑ...

Του Αγίου Βαλεντίνου, ή του Ακύλλα και της Πρίσκιλλας επί το ορθοδοξότερο, εορτή που έχει καθιερωθεί να είναι των Ερωτευμένων, απηχώντας μία αρχέγονη παράδοση, αυτής των Θεσμοφορίων, που έρχεται από τα βάθη των αιώνων... Ύμνος λοιπόν στον Έρωτα, τον φτεροπόδαρο Θεό τοξευτή, αυτόν που έχει την δύναμη να κυριεύει τις καρδιές και τις ψυχές των ανθρώπων, διαθέτοντας μία τεράστια σε ισχύ μεταμορφωτική δύναμη της προσωπικότητας... 
Ο Έρως ο αρχαιοελληνικός, δεν αναφέρεται στην συνουσία, δεν ταυτίζεται με την σύζευξη απλά σωμάτων. Είναι κάτι ευρύτερο, κάτι ουσιαστικότερο και πανπεριεκτικότερο, αναφέρεται στην ψυχοσωματική και πνευματική σύζευξη δύο ψυχών, υπό τη δική του βεβαίως επενέργεια.... Ο Έρως, συμβολίζει την ελκτική εκείνη δύναμη της συνοχής, που ενώνει τις δύο αντίθετες πολικότητες, ενεργοποιώντας τον συμπαντικό σε ισχύ Νόμο της Δυαδικότητας, η επίδραση του οποίου παράγει την γέννηση των σωμάτων, των υλικών δηλαδή φορέων εντός των οποίων ενοικούν οι ψυχές και ευθύνεται για το μεγαλειώδες φαινόμενο της Δημιουργίας...
Το Είναι και το Γίγνεσθαι, το γιν και το γιαγκ, ο ήλιος και η σελήνη, ο ουρανός και η γη, το άσπρο και το μαύρο στο μωσαϊκό δάπεδο, δεν είναι παρά απειροελάχιστες από τις εκφάνσεις εκείνες της Δυαδικότητας, οι οποίες υπό την επενέργεια του Έρωτος, της συζεύξεως δηλαδή, οδηγούν σε ένα ζωοποιό αποτέλεσμα, διαιωνίζοντας το φαινόμενο της Ζωής...
Την πορεία της ψυχής δια του Έρωτος, περιγράφει από αρχαιοτάτων χρόνων, ένας μυημένος, ο Απουλήϊος, ο οποίος κατέγραψε αιώνιες αλήθειες με συμβολικό/αλληγορικό τρόπο, μέσα από το έργο του "Ερως και Ψυχή"...
Ο Έρως, συμβολίζει όχι μόνο την δύναμη της ερωτικής αγάπης αλλά επεκτείνεται και σε κοσμογονικό επίπεδο, διασφαλίζοντας την ύπαρξη και την τάξη όλων των πραγμάτων στο Σύμπαν. Για αυτό λατρευόταν και στα Ελευσίνια Μυστήρια, ως Πρωτόγονος, αυτός δηλαδή που γεννήθηκε πρώτος (Φάνης-Έρως-Ηρικεπαίος της Ορφικής μυθολογίας). 
Η ψυχή, έχοντας θεϊκή καταγωγή, εκπεσούσα στο γήϊνο επίπεδο, προσελκύει με το κάλλος της τον Έρωτα, αλλά διολισθαίνει και χάνει την πρόσβαση στον κάλλιστο των Θεών... Μετά από δοκιμασίες που την γαλβανίζουν/μεταμορφώνουν, κατορθώνει να ανέλθει και πάλι στα ουράνια πεδία και εξαγνισμένη μετά την τελική της "μύηση" στο βασίλειο του Άδη, να ανακτήσει την αγάπη του Έρωτα, συνδεόμενη παντοτινά μαζί του...
Ο ΄Ερως, δίδει στην ψυχή το κίνητρο, την ενεργό επιθυμία να αναζητήσει το συμπληρωματικό της ήμισυ και μέσα από την αλχημική διεργασία της ενώσεως, να καλλιεργήσει την ερωτική επιθυμία και να προάγει την δημιουργικότητα δια της Ενώσεως... Η αλχημική αυτή διεργασία που καλείται "έρως", δεν έχει να κάνει κατά καμία έννοια με την ηδονιστική απλά συνουσία, αλλά σχετίζεται προς την ευρύτερη σύγκλιση και εναρμόνιση ψυχών, πνευμάτων και εν τέλει σωμάτων, ως επιστέγασμα αυτού που συνειδητά και θεία βιώθηκε...
Πρότυπα αγάπης όπως του Ορφέα και της Ευριδίκης, αλλά και του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, αναδεικνύουν τον ενάρετο έρωτα και την αγάπη σε όλη της την μεγαλοπρεπή διάσταση, καθιστάμενα σημεία αναφοράς στο διηνεκές του χρόνου... Αντίστοιχα, οι αφηγήσεις των μεσαιωνικών "Τροβαδούρων" και των "Πιστών της Αγάπης", των Ιπποτών που είχαν αναγορεύσει σε ιδεατή αγάπη τους την "Δέσποινα των Λογισμών τους", εκπροσωπώντας και ενσαρκώνοντας το "Αιώνιο Θήλυ", είναι πρότυπα που παραπέμπουν ευκρινώς σε αρχετυπικές καταστάσεις για όσους έχουν την δυνατότητα να βλέπουν με τα μάτια της ψυχής κάτω από το πέπλο των συμβόλων και της αλληγορίας...
Η λέξη "Έρως" προκύπτει από τον όρο Ήρως. Υποκρύπτει την τάση της ψυχής να βιώσει την Αθανασία. Μέσω του Έρωτος, διαιωνίζεται το είδος, άρα επέρχεται μία μορφή αθανασίας όσον αφορά τις έμβιες υπάρξεις. Ευτυχείς όσοι βίωσαν και βιώνουν το σκίρτημα του καλλίστου των Θεών στην ψυχή και στην καρδιά τους... Είναι ένα σκίρτημα που εξευγενίζει την ανθρώπινη ύπαρξη και την ανατάσσει προς υψηλότερα πεδία θεάσεως των πραγμάτων αλλά και της ίδιας της ζωής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,