Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΟΣ-ΑΝΔΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΩΝ, ΠΑΣΑ ΓΗ ΤΑΦΟΣ...

Στα μέσα Σεπτεμβρίου του 490 π.Χ. διεξήχθη μία από τις πιο επικές μάχες της ιστορίας του Αρχαίου Κόσμου, ανάμεσα στους Αθηναίους και στους Πέρσες. Των Αθηναίων ηγείτο ο Μιλτιάδης, ενώ των Περσών, οι Δάτης και Αρταφέρνης. Επρόκειτο για την πρώτη εισβολή των Μήδων στον ελλαδικό χώρο, επιχειρώντας την κατάκτησή του και την καθυποταγή των Ελλήνων στην επικυριαρχία του Πέρση Αυτοκράτορα.
Η στρατηγική του Μιλτιάδη παράγει ένα γρήγορο αποτέλεσμα. Η μάχη διήρκεσε μόνο δύο ώρες, καταλήγοντας με τον περσικό στρατό να σπάει πανικό προς τα πλοία τους. Στην μάχη αυτή διακρίθηκε, μεταξύ άλλων, και ο αδελφός του τραγικού ποιητή Αισχύλου, ο Κυναίγειρος, ο οποίος κατά την άτακτη φυγή των Περσών προς τα πλοία τους, τους ακολούθησε προσπαθώντας να κρατήσει ένα περσικό πλοίο με τα χέρια του. Όταν οι Πέρσες του έκοψαν τα χέρια, προσπάθησε να το συγκρατήσει με τα δόντια του, μέχρι που τον αποκεφάλισαν...
Στην μάχη, καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισε το φάσμα του μυθικού ήρωος Εχετλαίου, ο οποίος εμφανισθείς στον αττικό ουρανό με ένα τεράστιο άροτρο αποδεκάτιζε στην κυριολεξία τους Πέρσες, καθώς και ο Θεός Πάνας, διασπείροντας στις τάξεις των εχθρών τον πανικό...
Τελικά, 192 γενναίοι Αθηναίοι στρατιώτες πέθαναν σε εκείνη την ιστορική μάχη και τα λείψανα τους αποτέθηκαν μαζί με τον οπλισμό τους στον Τύμβο του Μαραθώνα. Στην γύρω περιοχή του Τάφου, υπάρχει μαρμάρινη στήλη με απεικόνιση στρατιώτη με επίγραμμα το οποίο συνέθεσε ο Σιμωνίδης ο Κείος, αναγράφοντας τη φράση: ′′Ἑλλήνων προμαχοῦντες Ἀθηναῖοι Μαραθώνι, χρυσοφόρων Μήδων ἐστόρεσαν δύναμιν." Το οποίο σημαίνει:
′′Οι Αθηναίοι στον Μαραθώνα, ως υπερασπιστές των Ελλήνων, κατέστρεψαν τη δύναμη των χρυσοντυμένων Μήδων."
Η μάχη του Μαραθώνα, μια από τις σημαντικότερες μάχες του Αρχαίου Κόσμου και μια καθοριστική στιγμή για την έκβαση του Πολιτισμού και του Ανθρωπισμού, απετέλεσε μια νίκη ύψιστης σημασίας για τους Αθηναίους, αλλά και για τον Ελληνικό Κόσμο κατ΄ επέκταση. Η νικηφόρα έκβασή της στέφοντας με κλέος τα ελληνικά όπλα, εμπόδισε την εξάπλωση των Περσών στην Ευρώπη, παρέχοντας στην Αθήνα την δυνατότητα να αναδειχθεί σε επίκεντρο όλων των πολιτισμικών διεργασιών του αρχαίου κόσμου, ούσα η μήτρα της πολιτικής σκέψεως, φιλοσοφίας, τέχνης, γραμμάτων και επιστημών κατά τη Χρυσή Εποχή του Περικλέους.
Οι Αθηναίοι πραγματοποίησαν εκατόμβη θυσιαστική στον ναό της Αρτέμιδος Αγροτέρας στην Άγρα, τιμώντας την επέτειο και την θεϊκή εύνοια, αλλά και αποθέτοντας πλούσια λάφυρα στο ιερό. Κάθε έτος τόσο η μάχη του Μαραθώνα, όσο και εκείνη των Θερμοπυλών, των Πλαταιών, η ναυμαχία της Σαλαμίνας και όχι μόνο, ήσαν επέτειοι που οι Ελληνες τις τιμούσαν ως Πανελλήνιες Εορτές, έως ότου έθεσε τέρμα σε αυτές ο επελθών χριστιανισμός.
Εμείς, τους ευκλεείς προγόνους μας δεν τους ξεχνούμε, τιμούμε πάντοτε την θυσιαστική τους προσφορά υπέρ βωμών και εστιών. Όσο για την ψυχή τους, αυτή ζει μέσα στον καθέναν από εμάς... Για σήμερα και για πάντα...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...