Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΞΙΦΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ...

Ανατρέχοντας στην παράδοση της ανθρωπότητας, από καταβολών κόσμου, διαπιστώνουμε ότι ο Πόλεμος αποτελεί μία από τις βασικές εκφάνσεις της ανθρωπίνης δραστηριότητας ("Πόλεμος πατήρ πάντων εστί", αποφαίνεται ο Σκοτεινός Εφέσιος Φιλόσοφος και Μύστης Ηράκλειτος). Ένα από τα κύρια αγχέμαχα όπλα, είναι και Ξίφος, γύρω από το οποίο έχει πλεχθεί μία προαιώνια μυστικιστική παράδοση που χάνεται στο βάθος της ιστορίας...
Το ξίφος λοιπόν απετέλεσε ένα από τα βασικά όπλα για μάχη εκ του συστάδην και την απόκρουση του εισβολέα, του εχθρού, για την προάσπιση των οσίων και των ιερών της φρατρίας...
Το σπαθί, στους μύθους του βασιλιά Αρθρούρου, παρουσιάζεται ως το θρυλικό Εξκάλιμπερ, το οποίο δημιουργήθηκε από το υλικό ενός μετεωρίτη που έπεσε στη γη. Μόνο αυτός που κατέχει την αγνή αρετή μπορεί να το απεγκλωβίσει από το βράχο στον οποίο ήταν καρφωμένο. Η εικόνα αυτή ενέχει έναν συμβολισμό, υποδηλώνει την απελευθέρωση του πνεύματος από την ύλη, από έναν φωτισμένο μυσταγωγό... Στη σκανδιναβική παράδοση, όπου ο Σίγκμουντ είναι ο μόνος που μπορεί να βγάλει το Νότουγκ, το σπαθί των Βολσούνγκ, μέσα από την βελανιδιά που ο ίδιος ο Όντιν είχε τοποθετήσει. Στην ελληνική παράδοση αντίστοιχα, ο Αιγέας, ο πατέρας του Θησέα, κρύβει το σπαθί και τα σανδάλια του κάτω από ένα βράχο, με την προϋπόθεση να τα πάρει ο γιος του, όταν θα ήταν ικανός και θα είχε την δύναμη να σηκώσει το βαρύ βράχο. Το σπαθί το βρίσκουμε ως σύμβολο και στη χριστιανική παράδοση. Ο παράδεισος φυλάσσεται από αγγέλους με πύρινα σπαθιά, οι οποίοι κρατούν μακριά το κακό και τους απίστους. Επίσης βλέπουμε να το φέρουν πολλοί από τους αγίους της εκκλησίας στις διάφορες παραστάσεις, θεωρούμενο ως σύμβολο δικαιοσύνης...
Σε όλες τις περιπτώσεις. το σπαθί αποτελεί ένα σαφές σύμβολο του Πνεύματος, το οποίο είναι παγιδευμένο στην χονδροειδή ύλη. Μόνο αυτός που κατέχει την αρετή της Αγνότητας και της Δυναμικής Βουλήσεως, είναι ικανός να απελευθερώσει το Πνεύμα από τα δεσμά και μέσω αυτού να επιτελέσει άθλους στην υπηρεσία της Δικαιοσύνης και της Αλήθειας, κατατροπώνοντας τις δυνάμεις του κακού και επαναφέροντας την τάξη και την ευημερία στους ανθρώπους.
Το σπαθί ως η «ψυχή του πολεμιστή» είχε την ιδιότητα να τον συνδέει με το ιερό Πνεύμα του πολέμου. Ο κατασκευαστής του σπαθιού δεν ήταν απλά ένας τεχνίτης, αλλά ένας καλλιτέχνης με βαθιά μυστικιστική τάση και η κατασκευή ενός σπαθιού αποτελούσε μία ολόκληρη τελετουργία, η οποία γινόταν στον ιερό χώρο του εργαστηρίου του. Κάποιοι από αυτούς είχαν αφιερώσει ολόκληρη τη ζωή τους στην κατεργασία και σφυρηλάτηση μίας λάμας, κατευθύνοντας το νου τους σε ανώτερες σκέψεις, ώστε αυτή να φορτίζεται θετικά...
Επίσης έδιναν σε κάθε ένα μέρος της Κατάνα και έναν ειδικό συμβολισμό. Η λάμα συμβόλιζε τον ουρανό, ενώ η κόψη την θεότητα που είναι ικανή να καταστρέφει ή να δημιουργεί. Η λαβή συμβόλιζε τη γη, ενώ η θήκη την αρμονία μέσα από τις αντιθέσεις. Η λάμα μέσα στη θήκη ήταν ένα σύμβολο της αθάνατης ψυχής μέσα στο φθαρτό σώμα.
Αντίστοιχη σημασία κατείχε το σπαθί και για τους Ιππότες των ευρωπαϊκών ταγμάτων του Μεσαίωνα, οι οποίοι εξάσκησαν κυρίως τις αρετές της Ανδρείας, της Τιμής και του Καθήκοντος. Με το σπαθί χριζόταν κάποιος Ιππότης, αφού είχε αποδείξει την αξία του και έπειτα έπαιρνε το δικό του ξίφος, ευλογημένο από τον ιερέα. Ο Ραϋμόνδος Λουλ, στο «Βιβλίο της Ιπποσύνης», αναφέρει ότι το σπαθί είναι όμοιο με το σταυρό και ότι δημιουργήθηκε για τη διαφύλαξη της δικαιοσύνης και της ιπποσύνης.
Όποια παράδοση και εάν εξετάσουμε, το σπαθί να συμβολίζει τη Δύναμη, την Αφύπνιση και την Τιμή του πολεμιστή, την Ανδρεία και την Υπηρεσία του απέναντι στη Δικαιοσύνη και το Θεό. Ενώ σε ένα πιο μεταφυσικό επίπεδο, μέσα στους παραδοσιακούς μύθους των πολιτισμών και λόγω της καθαρότητας του ατσαλιού, αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό σύμβολο του Πνεύματος, το οποίο διεισδύει στην ύλη για να την εξευγενίσει, να την καλλιεργήσει και να μεταλλάξει τα αρνητικά της στοιχεία, μέσω μίας αλχημικής διεργασίας...
Εν κατακλείδι, το Ξίφος με τη συμβολική του όψη, είναι αρχές και αξίες ξεχασμένες στον σημερινό πολιτισμό, που στέκονται μακριά από την δική μας αντίληψη και τρόπο ζωής. Όμως είναι μεγάλη ανάγκη αυτές οι αξίες να ξυπνήσουν ξανά στις καρδιές των ανθρώπων, είναι επιτακτική ανάγκη η επάνοδος σε έναν ηρωικό τρόπο ζωής. Το σπαθί πρέπει και πάλι να απεγκλωβισθεί από το βράχο, όχι από κάποιον μυθικό ήρωα, αλλά από εμάς τους ίδιους, οφείλοντας να μεταλλάξουμε τους εαυτούς μας σε κάτι καλύτερο. Να ανυψώσουμε το Πνεύμα μας, να το απελευθερώσουμε από την ύλη στην οποία είναι δεσμευμένο, έτσι ώστε να επικρατήσει και πάλι η Δικαιοσύνη, η Ανδρεία και η Τιμή ανά τον Κόσμο...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...