Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ Η΄ ΘΕΟΔΟΥΛΕΙΑ;

Mπορεί η θεώρηση περί θείου να κατέχει υποκειμενική διάσταση, υπό την έννοια ότι άλλοι θεωρούν ότι υφίσταται μία θεότητα ενώ άλλοι πολλές θεότητες, όμως η μη εκπροσώπηση του θείου από κοινούς θνητούς, είναι μία διαπίστωση που κατέχει διάσταση αντικειμενική. Είναι γεγονός ότι ουδείς μύστης μετέφερε γραπτές διδαχές. Ουδείς μύστης ή θεός ή θεάνθρωπος ίδρυσε θρησκεία, εγκαθίδρυσε κοσμικές εκκλησίες, ιερατεία κλπ. Ουδείς μύστης επέβαλλε πειθαναγκαστικά τον συμμορφωτισμό και την ευθυγράμμιση προς τα λεγόμενά του. Ουδείς μύστης, θεός ή θεάνθρωπος εκήρυξε κάποια "Πίστη", επέβαλλε κάποια "πίστη", δογμάτισε κάποια πίστη. Ακόμη και ο Ιησούς είπε "όστις θέλει οπίσω μου ελθείν".
Η εγκαθίδρυση κοσμικών ιερατείων και θρησκευτικών τύπων, είναι δημιουργήματα και επικερδείς επινοήσεις κατά πολύ μεταγενέστερες και ανάγονται σε ανθρώπινες διάνοιες που θέλησαν να οικειοποιηθούν και να ιδιοποιηθούν τις ιδιότητες και τα ωφελήματα που απορρέουν από την αυθαίρετη και "ετσιθελική" εκπροσώπηση θεόσταλτων μορφών.
Όλα αυτά είναι δογματικά και εκμεταλλευτικά. Εάν υφίσταται θεία διάνοια, ουδείς την εκπροσωπεί, πολλώ δε μάλλον δεν δικαιούται να ομιλεί (δήθεν) εξ ονόματός της... Από την άλλη πλευρά, οι θείες δυνάμεις, μία ή πολλές, (δεν έχει σημασία η ποσοτική διάσταση, αλλά η ποιοτική, οι ιδιότητες δηλαδή που κατέχει η θεία διάνοια/διάνοιες), ουδεμία σχέση μπορεί να έχει με υλικά αγαθά, αμοιβές, τάματα, δωρεές, εμπορευματοποιήσεις λατρευτικών τελετών, ούτε βέβαια με την ενστάλαξη του φόβου και της δεισιδαιμονίας στις ψυχές αφελών ανθρώπων που καθίστανται έρμαια κάθε λογής "ποιμαντόρων". Όσοι επιχειρούν, ενδυόμενοι θρησκευτικό μανδύα, να εγκλωβίσουν μάζες επικαλούμενοι κινδυνολογικές πλάνες και τεχνητά αδιέξοδα, όσοι τυγχάνουν "σατανοποιοί" και πλάθουν δεισιδαιμονικές και δογματικές θεωρίες για να καλλιεργούν τον φόβο και να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την ευπιστία των αφελών, απέχουν παρασάγγες από την βιωματική θρησκευτικότητα, καθότι τυγχάνουν ανίεροι και θεομπαίχτες...
Οι θείες δυνάμεις, το μόνο που επιθυμούν είναι Θεοσέβεια και σε καμία περίπτωση θεοδουλεία. Και η θεοσέβεια επιτυγχάνεται και εμπεδώνεται, δια της απαρέγκλιτης εφαρμογής, τηρήσεως και σεβασμού των κοσμικών και φυσικών αρχών και νόμων.
Διόλου τυχαία, στις λειτουργίες της εκκλησίας, το ιερατείο μνημονεύει και εύχεται την μακροημέρευση των θεσμικών οργάνων της κοσμικής εξουσίας. Διόλου επίσης τυχαία, το ιερατείο αποκαλεί τους "πιστούς" του "δούλους του Θεού" και την θεότητα την αποκαλεί "Κύριο", που δεν είναι τίποτε άλλο παρά κατάλοιπο της ασιατικής νοοτροπίας των μη ελεύθερων ανθρώπων...
Και ως εκ τούτου, η θεία λατρεία δεν πραγματώνεται εντός στεγασμένων ναών κοσμικών εκκλησιών. Πραγματώνεται καθημερινά, εν παντί τόπω και χρόνω, όταν κυριαρχούν αγνές σκέψεις, αγνές προθέσεις και αγνές πράξεις. Το θείον διαχέεται παντού, εμποτίζει τα πάντα, γι΄ αυτό κατά τον μύστη Ηράκλειτο "Θείον Είναι το Γίγνεσθαι"!
Η Φύση ολάκαιρη είναι έμψυχη και Ιερή, γι΄ αυτό και δοξάζουμε το θείον όταν σεβόμαστε και τιμούμε τα δημιουργήματά του και επιδιδόμαστε σε εποικοδομητικά έργα και αγαθοποιούς πράξεις που προάγουν τον Ανθρωπισμό και τον Πολιτισμό. Δοξάζουμε το θείον και τείνουμε να ενωθούμε με αυτό, όταν εξαγνίζουμε την σκέψη, την ψυχή και το Είναι μας και ζούμε με απλότητα, αγαθότητα (με την αρχαιοελληνική έννοια του όρου) και χρηστοήθεια.
Δια τούτο, ορθά διακήρυξαν οι μύστες ότι ΟΥΔΕΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΥΠΕΡΑΝΩ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ! Με γνώμονα την θεοσέβεια, λαξεύουμε εαυτούς, για την οικοδόμηση του Ναού της Αρετής, τιμώντας τον Θεϊκό Τεχνίτη, τον Μεγάλο Γεωμέτρη του Σύμπαντος, καταξιώνοντας το περιεχόμενο της Ζωής!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...