Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΓΙΗ...

Παιδεία δεν συνιστά το εκπαιδευτικό εκείνο σύστημα ή η διδασκαλία αυτή που παρέχει απλόχερα γνώσεις προς αφομοίωση, αλλά εκείνη η μέθοδος η οποία καλλιεργεί την κριτική και αναπτύσσει τη νοητική ικανότητα του ανθρώπου, παρέχοντάς του τη δυνατότητα να αναπτύξει τρόπο σκέπτεσθαι... 
Η Παιδεία στο πλαίσιο αυτό, δεν μπορεί να είναι χρησιμοθηρική, τεχνοκρατική, αλλά οφείλει να έχει προσανατολισμό αμιγώς ανθρωποκεντρικό, ανθρωποπλαστικό, διαμορφώνοντας και διαπλάθοντας συμπεριφορές και καλλιεργώντας συνειδήσεις...
Πολύ ορθά ο Πλάτων είχε χαρακτηρίσει την παιδεία, όταν συντελείται κατά τα οφειλόμενα πρότυπα, ως τον δεύτερο ήλιο στην ζωή του ανθρώπου. 
Είναι ο καθοριστικός εκείνος παράγοντας που διαμορφώνει τη νοοτροπία, τον χαρακτήρα και εφοδιάζει τον άνθρωπο με τα αναγκαία εκείνα μέσα και πνευματικά βοηθήματα για να πορευθεί στη ζωή του...
Σήμερα, παιδεία με την ουσιαστική έννοια του όρου δεν υφίσταται. Υπάρχει μόνο μία τεχνοκρατικής υφής εκμάθηση αναγκαίων στοιχείων για την χρησιμοποίηση του έμψυχου δυναμικού στην αγορά της εργασίας και τίποτε περισσότερο. Έχει δηλαδή η "παιδεία" η υφιστάμενη χρησιμοθηρική διάσταση και διόλου ανθρωποκεντρική-ανθρωποπλαστική. 
Και αυτό, διότι η παιδεία δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι αποτελεί ένα μέσο αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας του συστήματος και ως εκ τούτου υπό τις σημερινές συνθήκες αποσκοπεί στο να εκτρέφει και να αναπαραγάγει τεχνοκράτες δίχως πνεύμα και ηδονιστές δίχως ψυχή... Παράγει έμψυχα ρομπότ, στυγνά "εργαλεία" για το σύστημα της αγοράς, δίχως αξίες και ιδανικά, δίχως οράματα για το μέλλον... 
Παρέχει "γνώσεις" αλλά όχι Γνώση... Δίδει πληροφορίες, αλλά δεν παρέχει συνειδητότητα, ούτε προωθεί την ενάργεια και την ενδελέχεια προς την οποία οφείλει να κατατείνει κάθε έλλογο ον... Γιατί οι γνώσεις, οι πληροφορίες, δεν αποτελούν παρά ένα "εργαλείο", δεν είναι αυτοσκοπός η συσσώρευσή τους. Εναπόκειται στην βούληση και στην νοημοσύνη αλλά και στον βαθμό ωριμότητος ενός εκάστου πως θα τις χρησιμοποιήσει, εάν θα τις επιστρατεύσει με θετική προαίρεση για να προάγει το κοινό καλό, ή θα τις χρησιμοποιήσει για ιδιοτελές και εγωϊστικό σκοπό, ζημιώνοντας το σύνολο και αυτή ακόμη την μητέρα γη... Και οι πληροφορίες, δεν έχουν καμία πρακτική αξία και κανένα ουσιαστικό αντίκρυσμα, εάν δεν είναι σε θέση ο κάτοχός τους να τις αξιοποιήσει δημιουργικά και εποικοδομητικά... 
Εάν η γνώση και τα όποια αποστάγματα σοφίας δεν χρησιμοποιούνται για θετικούς σκοπούς, τότε αναμφίβολα η κοινωνία θα καταντήσει μία κανιβαλική βαβέλ, όπως και άλλωστε σήμερα συμβαίνει... Αυτό βέβαια το φαινόμενο έχει τις ρίζες του και σε άλλα αίτια, ανάγεται στην μεγάλη  διάσταση που έχει επέλθει ως προς την αρμονική συνάρτηση πνεύματος και ύλης... ¨Οταν το πνεύμα καταβαραθρώνεται και αποθεώνεται η ύλη, ενσκύπτει διαφθορά, ενσκύπτει παρακμή, ο πολιτισμός νεκρώνει και τα ήθη καταβυθίζονται στον πιο χυδαίο βούρκο της χονδροειδούς ύλης...
Μόνο υπό τα νάματα της αρχαιοελληνικής παιδείας και του πατρώου πολιτισμού, η παιδεία μπορεί και πάλι να ανυψωθεί στο βάθρο που της αρμόζει, επιτελώντας τον πραγματικό σκοπό και εκπληρώνοντας την υψηλή αποστολή την οποία οφείλει να κατέχει σε κάθε ευνομούμενη Πολιτεία, διαμορφώνοντας Ανθρώπους και όχι ανδράποδα, υπό την καθοδήγηση των προτύπων του "Καλού Καγαθού"... Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται η στελέχωση του εκπαιδευτικού συστήματος από επαϊοντες οι οποίοι να είναι όμως ταυτόχρονα ηθικά και πνευματικά εκλεκτοί. Να είναι κοινωνιστές και φιλοπάτρεις και ως ηθικοί εν προκειμένω ενοοούμε την εναρμόνιση προς τις φυσικές αρχές και νόμους. Και το εκπαιδευτικό τους έργο να τρέφει και να ωφελεί το πνεύμα αλλά και την ψυχή. Διότι η Γνώση και η καλλιέργεια της κριτικής και νοητικής ικανότητος, είναι τα μόνα εργαλεία για την συνειδητοποίηση του Ατόμου και την σταδιακή επίτευξη της αυτογνωσίας. 
Για να μεταλαμπαδεύσουν στο ακέραιο τις αρχές του Ανθρωπισμού και του Πολιτισμού, για να αναδείξουν νέους Προμηθείς οι οποίοι θα καταυγάσουν τα σκοτάδια της οικουμένης...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...