Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΥΓΙΗ...

Παιδεία δεν συνιστά το εκπαιδευτικό εκείνο σύστημα ή η διδασκαλία αυτή που παρέχει απλόχερα γνώσεις προς αφομοίωση, αλλά εκείνη η μέθοδος η οποία καλλιεργεί την κριτική και αναπτύσσει τη νοητική ικανότητα του ανθρώπου, παρέχοντάς του τη δυνατότητα να αναπτύξει τρόπο σκέπτεσθαι... 
Η Παιδεία στο πλαίσιο αυτό, δεν μπορεί να είναι χρησιμοθηρική, τεχνοκρατική, αλλά οφείλει να έχει προσανατολισμό αμιγώς ανθρωποκεντρικό, ανθρωποπλαστικό, διαμορφώνοντας και διαπλάθοντας συμπεριφορές και καλλιεργώντας συνειδήσεις...
Πολύ ορθά ο Πλάτων είχε χαρακτηρίσει την παιδεία, όταν συντελείται κατά τα οφειλόμενα πρότυπα, ως τον δεύτερο ήλιο στην ζωή του ανθρώπου. 
Είναι ο καθοριστικός εκείνος παράγοντας που διαμορφώνει τη νοοτροπία, τον χαρακτήρα και εφοδιάζει τον άνθρωπο με τα αναγκαία εκείνα μέσα και πνευματικά βοηθήματα για να πορευθεί στη ζωή του...
Σήμερα, παιδεία με την ουσιαστική έννοια του όρου δεν υφίσταται. Υπάρχει μόνο μία τεχνοκρατικής υφής εκμάθηση αναγκαίων στοιχείων για την χρησιμοποίηση του έμψυχου δυναμικού στην αγορά της εργασίας και τίποτε περισσότερο. Έχει δηλαδή η "παιδεία" η υφιστάμενη χρησιμοθηρική διάσταση και διόλου ανθρωποκεντρική-ανθρωποπλαστική. 
Και αυτό, διότι η παιδεία δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι αποτελεί ένα μέσο αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας του συστήματος και ως εκ τούτου υπό τις σημερινές συνθήκες αποσκοπεί στο να εκτρέφει και να αναπαραγάγει τεχνοκράτες δίχως πνεύμα και ηδονιστές δίχως ψυχή... Παράγει έμψυχα ρομπότ, στυγνά "εργαλεία" για το σύστημα της αγοράς, δίχως αξίες και ιδανικά, δίχως οράματα για το μέλλον... 
Παρέχει "γνώσεις" αλλά όχι Γνώση... Δίδει πληροφορίες, αλλά δεν παρέχει συνειδητότητα, ούτε προωθεί την ενάργεια και την ενδελέχεια προς την οποία οφείλει να κατατείνει κάθε έλλογο ον... Γιατί οι γνώσεις, οι πληροφορίες, δεν αποτελούν παρά ένα "εργαλείο", δεν είναι αυτοσκοπός η συσσώρευσή τους. Εναπόκειται στην βούληση και στην νοημοσύνη αλλά και στον βαθμό ωριμότητος ενός εκάστου πως θα τις χρησιμοποιήσει, εάν θα τις επιστρατεύσει με θετική προαίρεση για να προάγει το κοινό καλό, ή θα τις χρησιμοποιήσει για ιδιοτελές και εγωϊστικό σκοπό, ζημιώνοντας το σύνολο και αυτή ακόμη την μητέρα γη... Και οι πληροφορίες, δεν έχουν καμία πρακτική αξία και κανένα ουσιαστικό αντίκρυσμα, εάν δεν είναι σε θέση ο κάτοχός τους να τις αξιοποιήσει δημιουργικά και εποικοδομητικά... 
Εάν η γνώση και τα όποια αποστάγματα σοφίας δεν χρησιμοποιούνται για θετικούς σκοπούς, τότε αναμφίβολα η κοινωνία θα καταντήσει μία κανιβαλική βαβέλ, όπως και άλλωστε σήμερα συμβαίνει... Αυτό βέβαια το φαινόμενο έχει τις ρίζες του και σε άλλα αίτια, ανάγεται στην μεγάλη  διάσταση που έχει επέλθει ως προς την αρμονική συνάρτηση πνεύματος και ύλης... ¨Οταν το πνεύμα καταβαραθρώνεται και αποθεώνεται η ύλη, ενσκύπτει διαφθορά, ενσκύπτει παρακμή, ο πολιτισμός νεκρώνει και τα ήθη καταβυθίζονται στον πιο χυδαίο βούρκο της χονδροειδούς ύλης...
Μόνο υπό τα νάματα της αρχαιοελληνικής παιδείας και του πατρώου πολιτισμού, η παιδεία μπορεί και πάλι να ανυψωθεί στο βάθρο που της αρμόζει, επιτελώντας τον πραγματικό σκοπό και εκπληρώνοντας την υψηλή αποστολή την οποία οφείλει να κατέχει σε κάθε ευνομούμενη Πολιτεία, διαμορφώνοντας Ανθρώπους και όχι ανδράποδα, υπό την καθοδήγηση των προτύπων του "Καλού Καγαθού"... Για τον σκοπό αυτό, απαιτείται η στελέχωση του εκπαιδευτικού συστήματος από επαϊοντες οι οποίοι να είναι όμως ταυτόχρονα ηθικά και πνευματικά εκλεκτοί. Να είναι κοινωνιστές και φιλοπάτρεις και ως ηθικοί εν προκειμένω ενοοούμε την εναρμόνιση προς τις φυσικές αρχές και νόμους. Και το εκπαιδευτικό τους έργο να τρέφει και να ωφελεί το πνεύμα αλλά και την ψυχή. Διότι η Γνώση και η καλλιέργεια της κριτικής και νοητικής ικανότητος, είναι τα μόνα εργαλεία για την συνειδητοποίηση του Ατόμου και την σταδιακή επίτευξη της αυτογνωσίας. 
Για να μεταλαμπαδεύσουν στο ακέραιο τις αρχές του Ανθρωπισμού και του Πολιτισμού, για να αναδείξουν νέους Προμηθείς οι οποίοι θα καταυγάσουν τα σκοτάδια της οικουμένης...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ίδιο τον Έρωτα
Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ Στον Τεκτονισμό αλλά και στον Εσωτερισμό ευρύτερα, υφίστανται ορισμένα σύμβολα προερχόμενα από τον χώρο του φυσικού και ζωϊκού βασιλείου τα οποία διαθέτουν αρχετυπική σημασία. Ένα από αυτά, χιλιοειδωμένο ως σύμβολο που κοσμεί το πέτο μυημένων είτε πολλάκις αναφερόμενο σε τυπικό τελετουργικά, είναι η Ακακία. Τι είναι και τι συμβολίζει πραγματικά η Ακακία στον χώρο της μεταφυσικής παραδόσεως και των εσωτερικών αναζητήσεων; Ο όρος «Ακακία» είναι σύνθετος και περιλαμβάνει το στερητικό «α» και τη λέξη «κακία» ως έκφανση του αρνητικού. Από ετυμολογικής απόψεως, η Α-κακία υποδηλώνει την κατάσταση εκείνη στην οποία κυριαρχεί η έλλειψη, η απουσία του κακού. Η Ακακία δεσπόζει, ως προανεφέρθη, ως σύμβολο στον Εσωτερισμό, υποδηλώνοντας την καθαρότητα και την αγνότητα της ψυχής, και σε επίπεδο καταστάσεως, συμβολίζει την ανάσταση και την αθανασία. Το δέντρο της Ακακίας, είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με τις απόκρυφες παραδόσεις, από
ΔΩΔΕΚΑ ΣΟΒΑΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ... ΣΤΗΡΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ! Τα γεγονότα στη Γάζα, και οι "αγαθοεργίες" των Ισραηλινών μακελάρηδων στην Παλαιστίνη, δεκαετίες τώρα, αλλά πρωτίστως πρόσφατα, στάθηκαν αφορμή για μία ακόμη φορά, να "αποκαλυφθούν" οι διάφοροι περιπλανώμενοι ακροδεξιοί "εθνικοπατριώτες" που απροκάλυπτα στηρίζουν το Ισραήλ και τον Σιωνισμό. Αναλογιζόμενοι τη στάση τους, ψάξαμε και αναζητήσαμε γεωπολιτικά, ιστορικά και στρατηγικά επιχειρήματα για να συμπαραταχθούμε και εμείς με το Ισραήλ. Και τα βρήκαμε. Ιδού: - ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ (ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ), ΚΑΤΕΣΦΑΞΑΝ ΜΕ ΔΟΛΟ ΚΑΙ ΠΑΝΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΝΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΠΟΛΕΩΣ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΑ (ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ), EΠΙ ΑΝΤΙΟΧΟΥ Δ΄ ΤΟΥ ΕΠΙΦΑΝΟΥΣ. ΓΙ΄ ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΟΡΤΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΝΟΥΚΑ. -ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΜΑΚΚΑΒΑΙΟΙ ΣΗΜΙΤΟΦΟΙΝΙΚΕΣ ΜΕ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΥΖΥΓΟΥ ΤΟΥ ΞΕΡΞΗ ΕΣΘΗΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΜΠΡΟΥ ΤΟΥ ΜΑΡΔΟΧΑΙΟΥ (ΜΑΡΔΟΝΙΟΥ), Ε
ΚΑΙΡΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΤΕΙΧΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΤΗΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΣΤΑ ΑΜΠΕΛΑΚΙΑ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... Στα Αμπελάκια Σαλαμίνας, έχουν εντοπιστεί τμήματα των αρχαίων τειχών της πόλεως των κλασικών και ελληνιστικών χρόνων. Πρόκειται για ακίνητα μνημεία, τα οποία ευρίσκονται εντός ενός ευρύτερου ιστορικής και αρχαιολογικής σημασίας χώρου. Όμως στην ευρύτερη ζώνη, συμβαίνουν κάποια κακώς κείμενα, τα οποία το Υπουργείο Πολιτισμού έχει αφήσει σε εκκρεμότητα... Το θέμα αυτό το έχουμε καταγγείλει προς κάθε αρμόδια αρχή και το έχουμε επισημάνει με επίσημες αναφορές από τον Ιούλιο του 2023, όμως... βρισκόμαστε στην Ελλάδα των πολλών... ταχυτήτων και των πολλών... μέτρων και σταθμών... Ο αρχαιολογικός νόμος 4858/2021, στο άρθρο 3, προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι "Η  προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας συνίσταται κυρίως: α) στον εντοπισμό, την έρευνα, την καταγραφή, την τεκμηρίωση και τη μελέτη των στοιχείων της, β) στη διατήρ
ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΣ ΔΡΑΧ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΔΙΑΜΑΝΤΗ; ΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 63 ΤΑΦΩΝ, ΤΕΙΧΩΝ, ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ... Η τραγική ιστορία του τύμβου των Σαλαμινομάχων, μέσα από επίσημα έγγραφα... Το 1975, το ναυπηγείο "Αρκαδία ΑΕ" (Αφοί Διαμαντή), ισοπεδώνουν το ανατολικό τμήμα του τύμβου και καταστρέφουν 63 τάφους, ισοπεδώνοντας παράλληλα αρχαία τείχη, ιερά, βωμούς και ό,τι βρήκαν στο διάβα τους. Μηνύονται, αλλά ουδέποτε η εκδίκαση της υποθέσεως διεξήχθη (με την παρελκυστική τακτική των απανωτών αναβολών, μέχρι οριστικής παραγραφής!!!!).  Το γιατί η υπόθεση παραγράφηκε, αν και επρόκειται για μία καταστροφή ασύλληπτου μεγέθους και βαναυσότητος, οφείλεται στο γεγονός ότι οι διαπράξαντες αυτή, τυγχάνουν συγγενείς του Αχιλλέα Καραμανλή (και του μέχρι προσφάτως Υπουργού Μεταφορών, Κ. Καραμανλή), οπότε και τους επιφυλάχθηκε προκλητική ατιμωρησία για πράξεις οι οποίες είναι ποινικά κολάσιμες! Ο κυρίως τύμβος, το πλάτωμά του, και
ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, Η ΑΣΥΜΜΕΤΡΗ ΑΠΕΙΛΗ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ... Την δεκαετία του 1980, οι κυβερνήσεις του Α. Παπανδρέου έθισαν τον ελληνικό λαό σε μία ιδιότυπη νοοτροπία νεοπλουτισμού και την ελληνική νεολαία σε μία κατάσταση νωθρότητας και λέμε ιδιότυπη γιατί η τεχνητή οικονομική ευμάρεια που προκλήθηκε, οφειλόταν στον ακατάσχετο δανεισμό της χώρας όσο και στις αθρόες προσλήψεις με κομματικά κριτήρια μέσω κομματικών κλαδικών οργανώσεων που καθιερώθηκαν εκτοξεύοντας την ευνοιοκρατία και την πολιτική συνδιαλλαγή στα ύψη... Στο πλαίσιο αυτό, απαξιώθηκε η χειρονακτική εργασία και δημιουργήθηκε τεχνητό κενό στους τομείς της οικοδομής, της γεωργίας, των τεχνικών επαγγελμάτων, σε εργατικούς κλάδους, κενό το οποίο προκλήθηκε εσκεμμένα ένεκα του νεοπλουτισμού και της νωθρότητας και το οποίο ήρθαν οι  λαθρομετανάστες από το 1990 και εντεύθεν να καλύψουν... "Καλά που ήρθαν οι ξένοι και βρήκαμε για τα χωράφια μας εργάτες και για την οικοδομή τεχνίτες" μονολογούσαν πολλοί,