Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΩΣ ΕΝ ΤΟΙΣ ΑΝΩ, ΟΥΤΩ ΚΑΙ ΕΝ ΤΟΙΣ ΚΑΤΩ...

Στο σύμπαν ισχύει, επικρατεί και εφαρμόζεται ένας υπέρτατος συμπαντικός νόμος, μία κοσμική αρχή που διέπει κάθε έκφανση δημιουργίας. Αυτός ο νόμος συνέχει και συγκρατεί το σύμπαν, ευθυνόμενος για κάθε κοσμογονικό φαινόμενο συντελείται... Απείκασμα του Μεγακόσμου ή Μακροκόσμου που αποτελεί το σύνολο της Δημιουργίας, είναι ο Μικρόκοσμος, που αποτελεί "αντανάκλαση", σε αποτυπωμένη κλίμακα "σμικρύνσεως", αν μπορούμε να το διατυπώσουμε κατ΄ αυτό τον τρόπο, των διεργασιών εκείνων που λαμβάνουν χώρα στο πεδίο του απείρου...
Αυτήν ακριβώς την μεγαλειώδη σε σύλληψη αρχή, απηχεί η ερμητική ρήση "Ως εν τοις άνω, ούτω και εν τοις Κάτω". Που θεωρούμε ότι συμπληρώνεται με την διατύπωση της ρήσεως "Εν το Παν". Κάθε τι που συντελείται στον Μακρόκοσμο, έχει την αντανακλαστική του επίδραση και συνέπεια στον Μικρόκοσμο, και αντιστρόφως. Από την άλλη πλευρά πάλι, ό,τι αρχές και κανόνες διέπουν το σύνολο της Δημιουργίας, διέπουν και το μέρος... 
Τούτο σημαίνει ότι θα πρέπει να μην αντιμετωπίζουμε την Δημιουργία περιοριστικά, αλλά συνολικά, γιατί όλα βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση, σε μία συμπαθητική αλληλουχία και ό,τι συμβαίνει στο Όλο, επηρεάζει, θετικά ή αρνητικά, αναλόγως του τι συμβαίνει, το Μέρος, σε μία σχέση αμφίδρομη...
Διαφυλάσσοντας τη Φύση, την Γη, τον πλανήτη μας, σεβόμενοι την Δημιουργία και τη Ζωή, αποτίουμε τιμές και στο Όλον. Σε αυτό το πλαίσιο, μεσσιανιστικές θεωρίες και ιδεοληψίες που έχουν καταστήσει τη γη πεδίο αμαρτωλότητος και εκπεσμού της ψυχής, τοποθετώντας το αγαθό στο επέκεινα, σε υπερβατικούς κόσμους και παραδείσους, απαξιώνοντας το πεδίο της γης, είναι ασύμβατες και απορριπτέες από την ελληνική μυστηριακή παράδοση, γιατί απαξιώνουν και υποβιβάζουν τον ρόλο του ανθρώπου και εν γένει όλων των εμβίων οργανισμών στον παρόντα κύκλο της γήϊνης παρουσίας τους, παρουσία η οποία έχει ρόλο εκπαιδευτικό και μάλιστα σημαίνοντα...
Είμαστε παιδιά της Γης και του Έναστρου Ουρανού. Πατάμε με τα πόδια μας στη γη, υποδηλώνοντας την χθόνια προέλευσή μας, αλλά τείνουμε και προς τα ουράνια, δια της κεφαλής, ιστάμενοι ορθοί, εξ΄ ου και η ετυμολογία του Ανθρώπου... 
Στην Κυριακή προσευχή, το "Πάτερ Ημών" της χριστιανικής εκκλησίας, αναφέρεται η ρήση "ως εν ουρανώ και επί της γης"... Ακριβώς αυτή η αρχή αλληγορείται. Και η θεϊκή βούληση και ο υπέρτατος νόμος στους ουρανούς εκπληρώνεται και εποπτεύεται από τις δυνάμεις που εφορεύουν τους Ανωτέρους Κόσμους, στην δε γη διασφαλίζεται, στο μέτρο του δυνατού που είναι δυνατό να διασφαλισθεί, από τους αυθεντικούς μύστες και τους ταγμένους σε έναν ιερό σκοπό φιλοσόφους...
Η Δημιουργία αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο, αδιάσπαστο και ευρισκόμενο σε αλληλεπίδραση. Εάν κατανοήσουμε αυτή την μεγαλειώδη αρχή, η αντίληψή μας για τα πράγματα και τη ζωή, θα γίνει ολότελα διαφορετική...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...