Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΑ ΖΩΑ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΚΌΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Υπάρχουν θέματα που συζητιούνται την τωρινή εποχή τα οποία είχαν αναπτυχθεί από τον αρχαίο κόσμο και κυρίως από τους Αρχαίους Έλληνες. O ψυχολόγος Ρίτσαρντ Ραιντερ πρώην καθηγητής του Mellon στο Πανεπιστήμιο του Τουλειν, γράφει ότι είναι στην ελληνική φιλοσοφία του 6ου αιώνα που υπάρχει ενδιαφέρον για την έγνοια των ζώων. Τέσσερις ήταν οι σχολές σκέψης που άσκησαν επιρροή στην Αρχαία Ελλάδα: α)Του ανιμισμού, β)Του βιταλισμού, γ)Της μηχανοκρατίας και δ)Του ανθρωποκεντρισμού.
Ο κεντρικός χαρακτήρας του ανιμισμού ήταν ο Πυθαγόρας (περ.580 π.Χ.-περ.500 π.Χ.). Προέτρεψε για τον σεβασμό στα ζώα γιατί πίστευε ότι αν είσαι ή δεν είσαι άνθρωπος έχεις το ίδιο είδος ψυχής και πνεύματος που υπάρχει στο σύμπαν και μας κάνει ένα με τα ζώα. Οι ψυχές ήταν άφθαρτες, δημιουργημένες από φωτιά και αέρα και υπάρχουν στην μετενσάρκωση και μετεμψύχωση από άνθρωπο σε ζώο ή αντιστρόφως. Είχε υπάρξει χορτοφάγος και ήταν "ο πρώτος φιλελεύθερος" όσον αφορά την αγάπη του για τα ζώα. Αγόραζε ζώα από την αγορά για να τα απελευθερώσει.
Την εποχή 384 π.Χ.-322 π.Χ ο φιλόσοφος υφίστατο ο Αριστοτέλης όπου είχε αντίθετες απόψεις. Τα ζώα δεν κατέχουν λογική, δηλαδή ορθολογισμό, άρα δεν μπορούν να κοιτάξουν αυτό που θέλουν και καταντούν χειραγωγήσιμα από τους ανθρώπους.
Αντιλήφθηκε ομοιότητες μεταξύ ανθρώπων και ζώων και δημιούργησε μια "ψυχολογική συνεχούς", (μια αρμονία και τάξη σε συνεχή καιρό). διατυπώνοντας τη θέση ότι διαφέρουν μόνο ως προς τον βαθμό που κατέχουν ορισμένες ιδιοσυγκρασίες. Αρνήθηκε την λογική και ηθική ισότητα στα ζώα. Είπε ότι τα φυτά υπήρχαν για τα ζώα και τα ζώα για τους ανθρώπους. Ισχυρίστηκε ακόμη ότι επειδή ο άνθρωπος κατείχε λογική ήταν αφεντικό στην Ιεραρχία των ζώων. Ένας μαθητής του Αριστοτέλη, ο Θεόφραστος, αρνήθηκε την κρεατοφαγία γιατί έτσι στερούνταν τα ζώα την ζωή τους και αυτό ήταν άδικο. Επίσης πίστευε ότι τα μη ανθρώπινα ζώα κατέχουν λογική και αισθάνονται όπως και οι άνθρωποι. Ο Θεόφραστος δεν επικράτησε και ο δάσκαλός του ο Αριστοτέλης έγραψε ότι ο άνθρωπος και τα μη ανθρώπινα ζώα κατέχουν διαφορετικές σφαίρες ηθικής, επειδή το ένα έχει λογική και το άλλο όχι, σκέψη που παρέμεινε στην Δύση για περίπου 2 χιλιετίες.
ΠΑΥΛΟΣ ΑΓΓΈΛΟΥ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...