Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 Ο AΡΧΕΓΟΝΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ

Χειμερινό Ηλιοστάσιο: Μία αρχέγονη ιεροτελεστία, οι ρίζες της οποίας ανάγονται στις απαρχές της φυλετικής μνήμης, ένα φυσικό και συμβολικό ορόσημο στην μετάπτωση των εποχών, που συνδέθηκε άρρηκτα με την γέννηση επιφανών ηρώων όπως ο Ηρακλής, μυστών και φιλοσόφων όπως ο Πλάτων και ο Απολλώνειος ο Τυανεύς, αλλά και αθανάτων Θεών, όπως ο Διόνυσος Λικνίτης, ο Ερμής και ο Θεός Ήλιος.  Όλες αυτές οι εμβληματικές φυσιογνωμίες του Ελληνικού Κόσμου και της πατρώας θρησκευτικής παραδόσεως, έρχονται σε βιολογική εκδήλωση (φαινόμενο το οποίο συντελείται συχνότατα εάν όχι πάντα εντός σπηλαίου), από τη σύναψη θεϊκών μορφών προς μία θνητή παρθένα, είτε πρόκειται για την Περικτυνιώνη, είτε για τη Σεμέλη. Πρόκειται αναμφίβολα για αρχετυπικά δρώμενα της παρθενικής εμφανίσεως θεόσταλτων μορφών, τα οποία αντέγραψαν μεταγενέστερα αλλότριες θρησκευτικές δοξασίες, ως η ιουδαιοχριστιανική, αποδίδοντας σε ανάλογα αίτια και συνθήκες τη γέννηση του Χριστού...
Ενώ κατά τη διάρκεια του Χειμώνα η ημέρα φθίνει και αντιστοίχως η διάρκεια της νύκτας μεγαλώνει, καθώς ο ήλιος τρέπεται προς το νότιο ημισφαίριο, στις 21/22 Δεκεμβρίου σημειώνεται αστρολογικά το σταμάτημα/στάσιμο της πορείας του Ηλίου (εξ ου και Ηλιο-στάσιο), στον Αιγόκερω και τρέπεται εκ νέου προς το βόρειο ημισφαίριο, με αποτέλεσμα η ημέρα να αρχίζει και πάλι να μεγαλώνει και το φως να επεκτείνεται, περιορίζοντας σταδιακά το σκότος και το έρεβος της νύκτας. 
Το φυσικό αυτό φαινόμενο, δεν διέλαθε της προσοχής των αρχαίων προγόνων μας, ταυτίζοντάς το με την κατίσχυση του Φωτός, φυσικού και πνευματικού, που αντιπροσωπεύει ο Ήλιος-Απόλλων, έναντι του ερέβους...
Την χρονική περίοδο του Δωδεκαημέρου, που αρχίζει λίγες ημέρες προ του Χειμερινού Ηλιοστασίου και περατώνεται με την εορτή των Θεοφανείων (εκ του Θεός+φαίνω=θεϊκή εκδήλωση), η λαϊκή παράδοση θέλει τα σπίτια να "πολιορκούνται" από αρνητικές δυνάμεις, οι οποίες έχουν αναδυθεί από τα έγκατα της γης και υπό τη μορφή των καλικαντζάρων κυρίως, προσπαθούν να εισέλθουν στα οικήματα, βασικά από τις καμινάδες, ώστε να τα μολύνουν. 
Οι δυνάμεις αυτές, εξαφανίζονται μετά την παρέλευση του Δωδεκαημέρου, αλλά στο μεταξύ τα τζάκια σιγοκαίουν ασταμάτητα, ώστε η φωτιά να αποτελέσει αποτρεπτική μέσον για την εισβολή τους στις οικίες και να αποβεί καθαρτική έναντι της παρουσίας των αρνητικών αυτών δυνάμεων. Άλλες αρνητικές πάλι οντότητες, "πριονίζουν" την περίοδο αυτή τον κορμό του Κοσμικού Δένδρου, επί του οποίου στηρίζεται ο άξονας της γης, όμως με την παρέλευση της περιόδου αυτής, οι πληγές επουλώνονται...
Πρόκειται για μία αλληγορική εξιστόρηση της αρχέγονης αντιπαλότητος των δύο δυνάμεων του φωτός και του σκότους, που αντιπαλεύουν και τελικά η έκβαση οροσημαίνει την επικράτηση του Φωτός...
Την έλευση του Ηλίου, που προσωποποιείται στην μορφή ενός νεογέννητου που έρχεται σε φυσική εκδήλωση, οι μύστες πρόγονοί μας, τόσο στην πατρώα γη όσο και στον μακρινό βορρά που κυριαρχούσε ο Υπερβόρειος Απόλλων και ο ιερεύς του Άβαρις ή Άβαδις, την εόρταζαν με το άναμμα πυρών και τον στολισμό δένδρων με σφαιρίδια μεταλλικά και μπάλες, που υποδήλωναν τους πλανήτες, είτε με καρπούς δένδρων που συμβόλιζαν τα φυσικά προϊόντα και την ευφορία που μας παρέχει η Μητέρα Γη. 
Η εξαγνιστική πυρά που αντανακλά το διάπυρο φως και το κοσμικό δέντρο που συμβολίζεται από το στολισμένο δένδρο μέσα στο σπίτι ή στην αυλή, είναι κυρίαρχα στοιχεία αυτής της μεγάλης παραστατικής αλληγορίας του Χειμώνα. 
ΚΑΛΟ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ, ΚΑΛΟ ΔΩΔΕΚΑΗΜΕΡΟ και είθε το Φως το φυσικό αλλά και το πνευματικό, το ζωογόνο και πνευματογόνο να επικρατεί και να θριαμβεύει πάντοτε, τόσο στο φυσικό όσο και στο μεταφυσικό επίπεδο, καταυγάζοντας τη Δημιουργία και τη Ζωή!
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...