Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΑΡΧΕΓΟΝΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ...

Οι Πυθαγόρειοι μύστες, επέλεξαν το σύμβολο του εστιγμένου κύκλου, προκειμένου να υποδηλώσουν την αρχή της Ολότητος, της Τελειότητος, η οποία διακρίνεται από το σύμβολο της Μονάδας, που αντιπροσωπεύει η στιγμή, ως σημείο αναφοράς της τομής και συνάμα της μεθέξεως Πνεύματος και Ψυχικής ουσίας.
Οι μυσταγωγικές προσωπικότητες της αρχαιότητος, προσέδωσαν στον εστιγμένο κύκλο την προσωνυμία του "θεϊκού οφθαλμού", σύμβολο το οποίο εξελίχθηκε σταδιακά στον παντεπόπτη οφθαλμό, ως σύμβολο της απανταχού διαχεόμενης θεϊκής παρουσίας. 
Ο κύκλος υποδηλώνει επίσης την αέναη ροή της ενέργειας και την συνεχή και αδιάπτωτη εξέλιξη της Δημιουργίας η οποία δεν συναντά ούτε αρχή, ούτε τέλος... 
Ο κύκλος επίσης συνδέεται με την κυκλική αντίληψη των γεγονότων, δηλαδή με την αντίληψη ότι τα συμβαίνοντα επαναλαμβάνονται, κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε συγκεκριμένες περιόδους, αντίληψη η οποία είναι συνυφασμένη με την ελληνική θεώρηση των πραγμάτων, έχουσα σπειροειδή πορεία και διάταξη...
Όλα στο σύμπαν και στην φύση κινούνται κυκλικά. Από τις εποχές και τους πλανήτες, μέχρι τα έτη και όχι μόνον αυτά...
Ο Κύκλος συμβολίζει την Αιωνιότητα και την Πληρότητα στην πλέον σαφή της μορφή. Είναι η αποτύπωση του Πνεύματος της Ζωής αλλά και η πεμπτουσία της Αθανασίας της υπάρξεως, η οποία στο πεδίο της μεταφυσικής συμβολίζεται από τον ουροβόρο όφι... Είναι η έκφραση του κύκλου της Σοφίας προεκτεινόμενη στην άπειρη διάσταση... Αρχετυπικό σύμβολο της αιώνιας Θεότητας, της περιοδικότητας και της σοφίας, ο κύκλος συμβολίζει την περιοδικότητα η οποία καταγράφεται στις κινήσεις των ηλιακών και πλανητικών σωμάτων. Σε ατομικό επίπεδο, υπό την μορφή του κύκλου θα μπορούσαν να εκληφθούν οι επαναλαμβανόμενοι κύκλοι των μετενσαρκώσεων, ήτοι της καθόλου της ψυχής στα γήϊνα δώματα, έως ότου επέλθει η αναρρίχησή της και πάλι στα πεδία από τα οποία έλκει την θεία της προέλευση...
Γ. ΝΙΚΗΦΟΡΙΔΗΣ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...