ΤΟ ΜΥΗΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΠΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΒΑΛΚΥΡΙΩΝ
Ο Καλπασμός των Βαλκυριών, θριαμβική αποθέωση της βαγκνερικής ηρωϊκής αισθητικής, αποτελεί εφαλτήριο Αγώνα, Θυσιαστικής Προσφοράς και Νίκης!
Είναι η πεμπτουσία των ηχητικών παιάνων που ωθούν στην επιτέλεση ενός Ανώτερου Σκοπού, διαπνεόμενου από αγωνιστική βούληση και ηρωϊκή αυτοθυσία, είναι το μουσικό κάλεσμα για την επιτέλεση του Άθλου, την υπέρβαση των πεπερασμένων ανθρώπινων ορίων και την μετουσίωση του Αγωνιστή στο πρότυπο του Νιτσεϊκού υπερανθρώπου!
Οι Βαλκυρίες στη μουσική εισήχθησαν από τον Ρ. Βάγκνερ, εμπνευσμένος από την Ποιητική Έντα και τον κύκλο Völsung, συνθέτοντας την επική τετραλογία “Το δαχτυλίδι του Νίμπελουγκ” (Der Ring des Nibelungen), μια σειρά από τέσσερις όπερες: το “Χρυσό του Ρήνου”, τη “Βαλκυρία“, τον “Ζίγκφριντ” και το “Λυκόφως των Θεών”.
Το πιο γνωστό απόσπασμα από τη “Βαλκυρία” είναι η “Επέλαση των Βαλκυριών” (Ride of the Valkyries), με την οποία ανοίγει η Τρίτη Πράξη της.
Δια τούτο και η μουσική του Ριχάρδου Βάγκνερ συνιστά μία μυητική κλιμάκωση από την αναζήτηση του φωτός προς την καταξίωση του Ανθρώπου-Αναζητητή στις παρυφές της Βαλχάλλα ή του Μυητικού Ολύμπου! Η βαγκνερική μουσική πανδαισία συνιστά το απαύγασμα της ιδεαλιστικής κορυφώσεως που διαποτίζει κάθε αγνό αναζητητή των ανώτερων αρχών και ιδανικών που συμπυκνώνει σε συμβολικό επίπεδο εντός του η ιδέα του Γκράαλ...
Διατρανώνει την δια πυρός και σιδήρου κατίσχυση του Φωτός και της Αρετής, έναντι των δυνάμεων του χρυσού και του σκότους... Αποτελεί επιστέγασμα της επικρατήσεως των Ανωτέρων Αρχών που διέπνεαν την ψυχοσύνθεση του μουσουργού, ενάντια σε έναν κόσμο συμβιβασμένο και παρηκμασμένο που όδευε σταδιακά προς το βάραθρο, όπως άλλωστε και συνέβη...
Αξίζει να εμβαθύνουμε στην μουσική του αναβιωτή της αρχαίας τραγωδίας. Έχουμε να διδαχθούμε από την εμπεριστατωμένη ακρόαση και ανάλυση της μουσικής του, πάρα πολλά...
ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΔΥΤΟΝ
Σχόλια