Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

4Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, Η ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΩΝ ΑΛΗΘΙΝΑ ΜΥΗΜΕΝΩΝ...

Η ημερομηνία της 4ης Οκτωβρίου, είναι συνδεδεμένη με την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Και όταν αναφερόμαστε στα ζώα, ομιλούμε για έμψυχες και ένζωες υπάρξεις, που αποτελούν ουσιαστικά τους "κατώτερους" αδελφούς μας ενταγμένους νομοτελειακά στο ευρύ σχέδιο της Δημιουργίας. (Ο όρος "κατώτερος" εν προκειμένω δεν έχει το νόημα του υποδεέστερου, δεν συνιστά δηλ. μειωτικό χαρακτηρισμό, αλλά αναφέρεται σε χαμηλότερο εξελικτικό στάδιο των ζώων, το οποίο όμως σε κάθε ενσάρκωση της ψυχικής τους υποστάσεως, προφανώς τείνει προς βελτίωση).
Τα ζώα κατέχουν σημαίνουσα θέση στην αρχαιοελληνική παράδοση αλλά και στον μυστηριακό συμβολισμό. Από τον αετό και το περιστέρι μέχρι τον λέοντα και την γλαύκα, από το δελφίνι, ένα από τα πιο αγαπητά σύμβολα του Απόλλωνος, μέχρι το ελάφι της Αρτέμιδος, από τον σκύλο, τον πιστό σύντροφο του ανθρώπου που απεικονίζεται σε πλείστες παραστάσεις που διασώζονται είτε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ή σε άλλα μουσεία, το άλογο και τον πάνθηρα, τα μεγαλοπρεπή άλογα στις πομπές και όχι μόνο, οι πρόγονοί μας απεικονίζοντας τα διάφορα είδη του ζωϊκού βασιλείου στην τέχνη τους, έδωσαν και το μέτρο του σεβασμού και του ενδιαφέροντός τους για τα ζώα...
Επίδειξη σεβασμού έμπρακτου προς τα ζώα, σημαίνει αφιέρωση ψηγμάτων αγάπης και φροντίδας γι΄ αυτά. Σημαίνει συντροφικότητα και προνοητικότητα γι΄ αυτές τις αθώες υπάρξεις που αφ΄ ης στιγμής ζουν πλησίον του ανθρώπου, έχουν την ανάγκη του και τη μέριμνά του. 
Η κακοποίηση και θανάτωση ζώων με απεχθή τρόπο ή μή, καταδεικνύει την καθίζηση του πολιτισμού και τον εκβαρβαρισμό του ανθρώπινου είδους... Είναι ένα έγκλημα που εντείνει την ανισορροπία και διαταράσσει την αρμονία που επιβάλλεται να υπάρχει μεταξύ πανίδας και χλωρίδας, επιφέροντας αρνητική ενέργεια με αλυσιδωτές επιπτώσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη...
Σεβασμός όμως δεν πρέπει να επιδεικνύεται μόνο προς τα δεσποζόμενα ή αδέσποτα ζώα (γάτα, σκύλος, άλογο, πουλιά, κ.α.). Ο Εσωτεριστής επιβάλλεται να επιδεικνύει σεβασμό προς κάθε έκφανση έμψυχης και ένζωης δημιουργίας και ζωής. Στο πλαίσιο αυτό, οφείλει να απέχει όχι μόνο από την θανάτωση αλλά και από την βρώση εμψύχων ως μας άφησε παρακαταθήκη ο Πυθαγόρας, ο Πλάτων, ο Πλήθων Γεμιστός, ο Πλούταρχος, ο Απολλώνειος ο Τυανεύς αλλά όχι μόνον...
Ας ανακαλέσουμε στη μνήμη μας ότι η γένεση θεόσταλτων μορφών συνδέεται με παραστάσεις, όνειρα, ή δρώμενα στα οποία μετείχαν και ζώα, ενώ μύστες όπως ο Πυθαγόρας είχαν αποφανθεί ότι αναγνώρισαν στη μορφή ζώων την ενσάρκωση οικείων τους ψυχών...
Η μητέρα φύση, μας παρέχει απλόχερα τους καρπούς της, παρέχοντάς μας διατροφική επάρκεια. Ας μην επιδιδόμαστε σε "θυέστεια δείπνα" τα οποία και ανίερα είναι και την ψυχική μας αύρα κηλιδώνουν σε ανεπανόρθωτο βαθμό αλλά και την σωματική μας υγεία επηρεάζουν βάναυσα, προκαλώντας ταυτόχρονα τον θάνατο, βία και πόνο σε εκατομμύρια ένζωες ψυχές στα σφαγεία ανά τον πλανήτη...
Στη συλλογή του «Ηθικά» ο Πλούταρχος αναζητά την Αρετή εμπράκτως. Μάλιστα στους «Περί σαρκοφαγίας» λόγους του προβληματίζεται έντονα, αποστρεφόμενος τα ελληνορωμαϊκά συμπόσια αναρωτιέται πώς γίνεται –έχοντας στη διάθεσή μας τέτοια νόστιμη ποικιλία από φρούτα, λαχανικά και καρπούς– να προσπαθούμε να νοστιμίσουμε τη ματωμένη σάρκα ενός ζώου «σβήνοντας με μύρια καρυκεύματα τη γεύση του αίματος» για να μπορέσουμε να τη φάμε.
Σταχυολογούμε από τις απόψεις του μυσταγωγού Πλουτάρχου επί του θέματος: «...εγώ απορώ τι έπαθε και τι ένιωθε ο πρώτος άνθρωπος και ακούμπησε το στόμα του σε αίμα σκοτωμένου πλάσματος, πλησίασε τα χείλη του σε σάρκα πεθαμένου ζώου και, παραθέτοντας σε τραπέζι έωλα πτώματα, ονόμασε λιχουδιές και νοστιμιές τα μέρη που λίγο πριν βρυχώνταν, μιλούσαν, κινούνταν και έβλεπαν. Πώς τα μάτια του άντεξαν να δουν αίμα πλασμάτων που σφάζονταν, γδέρνονταν, διαμελίζονταν, πώς η όσφρησή του άντεξε την αποφορά, πώς η σκέψη του μιάσματος δεν απέτρεψε τη γλώσσα να αγγίζει ξένα έλκη και να απολαμβάνει τους χυμούς και τα υγρά θανάσιμων τραυμάτων».
«Το ότι δεν είναι στη φύση του ανθρώπου να τρώει κρέας φαίνεται κατ' αρχάς από την κατασκευή του σώματος. Πράγματι το ανθρώπινο σώμα δε μοιάζει με κανενός ζώου από όσα έχουν φτιαχτεί για να τρώνε κρέας: Δεν υπάρχουν προτεταμένα χείλη, μυτερά νύχια, κοφτερά δόντια, γερό στομάχι και θερμή πνοή ικανή να μετατρέψει και να επεξεργαστεί τα βαριά συστατικά του κρέατος. Έτσι η φύση με τα λεία δόντια, το μικρό στόμα, τη μαλακή γλώσσα και την αδυναμία της πνοής για πέψη αποκλείει τη σαρκοφαγία».
«Αν υποστηρίζεις ότι είσαι φτιαγμένος για τέτοιου είδους τροφή, πρώτα σκότωσε ο ίδιος αυτό που θέλεις να φας, από μόνος σου, χωρίς να χρησιμοποιήσεις κοπίδι, ρόπαλο ή πελέκι. Αντίθετα, όπως οι λύκοι, οι αρκούδες και τα λιοντάρια σκοτώνουν μόνα τους τα ζώα που τρώνε, σκότωσε με δάγκωμα βόδι ή με το στόμα γουρούνι, ξέσκισε αρνί ή λαγό και πέσε πάνω του να το φας όσο είναι ακόμα ζωντανό, όπως κάνουν εκείνα».
«Αν περιμένεις να βρεθεί νεκρό αυτό που τρως, τότε γιατί τρως το άψυχο πηγαίνοντας ενάντια στη φύση; Ωστόσο ούτε άψυχο και νεκρό το τρώνε όπως είναι, αλλά το βράζουν, το ψήνουν, το μεταβάλλουν με φωτιά και χημικές ουσίες αλλοιώνοντας, μετατρέποντας και σβήνοντας με μύρια καρυκεύματα τη γεύση του αίματος, ώστε το γευστικό όργανο (σ.σ. η γλώσσα, ο ουρανίσκος) να εξαπατηθεί και να δεχτεί ό,τι του είναι ξένο». 
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε ότι εγκληματολογικές στατιστικές παγκοσμίως έχουν καταδείξει ότι εκείνοι που βασανίζουν ή δολοφονούν ζώα, διακατέχονται από σαδιστικές και εγκληματικές ροπές και είναι θέμα χρόνου το να εκδηλώσουν τη διαταραχή τους αυτή και κατά ανθρωπίνων υπάρξεων...
Σεβασμός λοιπόν προς τα Ζώα και Αγάπη, σημαίνει αποδοχή και σεβασμός σύμπασας της Δημιουργίας, δίχως διακρίσεις στα είδη που συναποτελούν το ζωϊκό βασίλειο. Ειδικά οι εσωτεριστές, οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητοι στο θέμα των ζώων, γιατί αυτά, διατηρούν στοιχεία αγνότητας και ανυστερόβουλης αγάπης και δύνανται, εξ ενστίκτου, να αντιλαμβάνονται τις ψυχικές ποιότητες των ανθρώπων και να ανταποδίδουν την στοργή που δέχονται...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...