Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

 ΕΣΩΤΕΡΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΜΑΖΑ, ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ ΜΗ ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΟΙ... 
Το να είναι κάποιος εσωτεριστής, σημαίνει να αφουγκράζεται τις φωνές της εσωτερικής του συνειδήσεως και να ανυψώνει, λόγω και έργω, τον ψυχικό του εαυτό. Αν και ο εσωτεριστής είναι "ζώον κοινωνικό" κατά Αριστοτέλη, υπό την έννοια ότι ενδιαφέρεται για την βελτίωση του κοινωνικού συνόλου και όχι μόνο για το άτομό του, εν τούτοις δεν ταυτίζεται με την μάζα και τις αγελαίες επιλογές της, αλλά διαφοροποιείται καίρια από αυτήν.
Ο λόγος της διαφοροποιήσεώς του έγκειται στο γεγονός ότι διαθέτει αυξημένη την νοητική και κριτική ικανότητα, ως εκ τούτου δύναται να αξιολογεί και να σταθμίζει τα δρώμενα με γνώμονα στιβαρά κριτήρια και όχι να άγεται και να φέρεται από υποβολεία. Οπότε, ενώ δεν είναι ατομικιστής, αλλά κοινωνιστής, εν τούτοις απέχει παρασάγγες από τις επιλογές της μάζας, εναρμονιζόμενος προς την προτροπή του Πυθαγόρου "τας λεωφόρους μη βαδίζειν"... Και αυτό διότι όπως αναφέρει και ο μέγας φιλόσοφος και μύστης Σοπενάουερ, "Η μάζα στοχάζεται ελάχιστα. Αυτός είναι και ο λόγος που διατηρεί τις πλάνες της για μεγάλο χρονικό διάστημα».
Σε αντιστάθμισμα της απουσίας ουσιαστικών σκέψεων, οι μηχανισμοί της εξουσίας έχουν επινοήσει πομφόλυγες λεκτικές, βαρύγδουπες εκφράσεις και διακηρύξεις, στερούμενες ουσιαστικά νοήματος και αληθινού περιεχομένου, προς παραπλάνηση των αφελών και καλλιέργεια συγχύσεως...
Βραχεία μνήμη και μη κριτική σκέψη, βούληση για ψυχολογικούς λόγους του να ακολουθεί τους εκάστοτε ισχυρούς, ασχέτως του εάν έχουν δίκιο ή άδικο, ευκαιριακή νοοτροπία, τυχάρπαστη και ωφελιμιστική διάθεση, αυτά είναι τα κυρίαρχα στοιχεία της μάζας, με αποκορύφωμα την χαμαιλεοντική νοοτροπία.
Είναι γεγονός, ότι η μάζα στοχάζεται ελάχιστα, διότι της λείπει ο χρόνος, ένεκα βιοποριστικών ενασχολήσεων και βιοτικών μεριμνών και η άσκηση του πνεύματος. Έτσι όμως παγιώνει εσφαλμένα στερεότυπα, προκαταλήψεις και αποδέχεται παθητικά τα όσα της υποβάλλονται από οργανωμένα συμφέροντα, δίχως να τα υποβάλλει σε επεξεργασία και σε έλεγχο.
Με δεδομένα τα ανωτέρω, στερούμενη ζωτικών ανησυχιών, η μάζα αποτελεί μία αγέλη εκμαυλισμού που διαιωνίζει και εκτρέφει τα κακώς κείμενα της κοινωνίας και της πολιτείας, επιβραβεύοντας διεφθαρμένους και φαύλους, επικροτώντας ή έστω ανεχόμενη φαινόμενα που αποπνέουν δυσωδία και ηθική σήψη...
Ενάντια στην παρακμή των καιρών, οι ΄Ελληνες Εσωτεριστές, διαπνεόμενοι από τα οράματα του Ελληνοτεκτονισμού, οικοδομούν τον Ναό της Αρετής απέχοντας συνειδητά από τις φωνασκίες της μάζας... Γιατί απλά, δίχως τάσεις εκλεκτικισμού, έχουν κατά νουν την διαχρονική ρήση "Ουκ εν τω πολλώ το Ευ"...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...