Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΤΑΙΣΧΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ....

Στην πόλη των Αθηνών, αλλά και σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο, υφίστανται μνημειακά ιστορικά κτίρια τα οποία έχουν εμβληματική σημασία. Ένα από αυτά, βρίσκεται στην οδό Περιάνδρου 5, στην Πλάκα. Πρόκειται για το σπίτι, στο οποίο ο εθνικός βάρδος, Κωστής Παλαμάς, άφησε την τελευταία του πνοή. Βρίσκεται πλησίον της Διευθύνσεως Ιστορίας Στρατού και από το σημείο αυτό, ξεκίνησε την επόμενη ημέρα, 28 Φεβρουαρίου, η πομπή για την παλλαϊκή κηδεία του ποιητή, υπό το άκουσμα του "Πνευματικού Εμβατηρίου" του Άγγελου Σικελιανού. 
Υφιστάμενο την φθορά του χρόνου και την εγκατάλειψη των ανθρώπων, το σπίτι αυτό είναι ετοιμόρροπο, καθώς η οροφή έχει καταρρεύσει, σοβάδες πέφτουν από τους τοίχους και έχουν γραφεί συνθήματα στον εξωτερικό τοίχο από το ιστορικό νεοκλασικό.  
Το σπίτι είχε οικοδομηθεί την περίοδο 1920-1930 και σε αυτό, ο Παλαμάς εμπνεύστηκε και έγραψε πολλά από τα λογοτεχνικά έργα του που έμειναν στην ιστορία... Να σημειωθεί ότι χαρακτηριστικά έργα του Παλαμά, όπως "Τά Μάτια της Ψυχής μου", "Ο Ναός", "Η Τρισεύγενη", Η τριλογία "Η Φλογέρα του Βασιλιά", "Ο Δωδεκάλογος του Γύφτου", και πολλά άλλα, βρίθουν αρχαιολατρικών και μυστικιστικών αναφορών, καταδεικνύοντας τις πεποιθήσεις του ποιητή.
Ο ποιητής πέθανε σε ηλικία 84 ετών, έπειτα από σοβαρή ασθένεια, 40 ημέρες μετά το θάνατο της συζύγου του, τον οποίο δεν είχε πληροφορηθεί επειδή και η δική του υγεία βρισκόταν σε κρίσιμη κατάσταση. 
Ο Κωστής Παλαμάς, εκτός από τη λογοτεχνική του διαδρομή, είχε συμμετάσχει και στην εθνικοπατριωτική-αφυπνιστική "Εθνική Εταιρεία" που μεθόδευσε την Κρητική Επανάσταση και τον ατυχή ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1896. Επίσης, μετείχε σε μυστικιστική εταιρεία που είχε συγκροτήσει ο Άγγελος Σικελιανός και στην οποία μετείχαν και άλλοι λογοτέχνες όπως ο Ι. Πολέμης κ.α., με έμβλημά της το Δελφικό αρχαϊκό Ε, εγγεγραμμένο εντός κύκλου... Η οργάνωση ατή, με την οποία συνδεόταν και ο Ν. Καζαντζάκης, σκοπό της είχε την ανασύσταση των ελληνικών μυστηριακών παραδόσεων και την ανάδειξη της προγονικής κληρονομιάς.
Η μετάσταση του Κ. Παλαμά, σήμανε το τέλος μίας αφυπνιστικής προσπάθειας για την Ελληνική Μυστηριακή Παράδοση. Ωστόσο ο σπόρος είχε πλέον ριφθεί και έμελλε κάποια στιγμή να ανθίσει, σε πείσμα των καιρών, των συγκυριών και των αντιξοοτήτων...
Η εκφορά της σωρού του έμεινε ιστορική, καθώς χιλιάδες κόσμου συνόδευσαν τον ποιητή στην τελευταία του κατοικία, στο Α' νεκροταφείο Αθηνών, ψάλλοντας τον εθνικό ύμνο, πρωτοστατούντος του Άγγελου Σικελιανού.
Η εγκατάλειψη σήμερα της οικίας του η οποία θα έπρεπε να αποτελεί μουσείο και σημείο αναφοράς για το έργο του, τόσο από τον Δήμο Αθηναίων, όσο και από το Υπουργείο Πολιτισμού, δίνει το μέτρο του αφελληνισμού και της ασέβειας που διακατέχει τους ασκούντες την εξουσία... Αυτοί που αναστηλώνουν και αποκαθιστούν μιναρέδες και τζαμιά, είναι οι ίδιοι που καταδικάζουν στην ειρκτή της λήθης και στην εγκατάλειψη ιστορικά μνημεία του Ελληνισμού και προσωπικότητες που στάθηκαν φωτεινοί λαμπαδηφόροι της Ελληνικής Αφυπνίσεως, ακριβώς γι΄ αυτό που πρέσβευαν, είτε πρόκειται για τον τύμβο των Σαλαμινομάχων και την οικία του Παύλου Μελά, είτε για το σπίτι του Κωστή Παλαμά και τον τάφο του Θεμιστοκλή στον Πειραιά, αλλά όχι μόνον...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ "ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟΙ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΝΑΟΔΟΜΟΙ" ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ...

Κατά τη διάρκεια του σκοτεινού Μεσαίωνα, όταν το επιστημονικό πνεύμα και κάθε αληθινή φιλοσοφική διεργασία ή αμφισβήτηση των δογματικά παραδεδεγμένων θεοκρατικών μύθων επέσυρε διώξεις και συνεπαγόταν την κατηγορία της αιρετικής αποκκλίσεως, ισοδύναμη της απιστίας και της ύβρεως, η θέση των μυστηριακών οργανώσεων κατέστη ιδιαιτέρως δυσχερής.
 Τότε λοιπόν ήταν που άρχισαν σταδιακά να αντικαθίσνται, ιδίως μετά από βασιλικές απαγορεύσεις και διατάγματα Άγγλων εστεμμένων, τα αρχαία τυπικά και οι όροι στα τεκτονικά συγγράμματα με ιουδαϊκά και χριστιανικά στοιχεία, συμβατά προς το πνεύμα και την επικρατούσα θρησκεία. Υπό αυτές τις συνθήκες, η ανάμνηση των Διονυσιακών Τεχνιτών και τις πρωταρχικής συμβολής τους στην γέννηση του Τεκτονισμού, όπως και των Ορφικοπυθαγορείων μυσταγωγών, άρχισε σταδιακά να ξεθωριάζει, υπό την επίδραση του φθοροποιού χρόνου αλλά κυρίως υπό την πίεση των σκοπιμοτήτων, έως ότου με το πέρασμα των αιώνων, ολότελα σχεδόν λησμονήθηκε...
Τώρα ωστόσο, με την έκδοση του πρωτοποριακού βιβλίου "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι: Οι Αληθινές Καταβολές του Τεκτονισμού", επέστη το πλήρωμα του χρόνου να αφυπνισθεί και πάλι η κυτταρική μνήμη και να αφυπνισθεί η αρχαία ψυχή που ζει μέσα μας, αθέλητα κρυμμένη, τελούσα σε λανθάνουσα κατάσταση, αποκαθιστώντας την ιστορική τάξη και συνέχεια. Συνεχίζοντας το έργο μυσταγωγικών μορφών όπως του Σπυρίδωνα Νάγου και του Αντωνίου Αδριανοπούλου, το παραδίδουμε εμπλουτισμένο και τεκμηριωμένο, στην κρίση των αναγνωστών.
Διανθισμένο με πληθώρα στοιχείων, παράθεση πηγών και φωτογραφικού υλικού σπάνιου που επικυρώνει τα γραφόμενα, καλύπτει χρονικά ολόκληρη τη μυητική διαδρομή από την αρχαιότητα μέχρι τους νεώτερους χρόνους, ερχόμενο να ανταποκριθεί και να διαλευκάνει ένα κενό στην ελληνική ιστοριογραφία, δρομολογώντας παράλληλα μία σημαντική ερευνητική και ιδεολογική διεργασία για την επανελλήνιση του Τεκτονισμού και την διεκδίκηση όλων όσων σε μυστηριακό και ιστορικό επίπεδρο μας ανήκουν...
Εξ Ανατολών Ελευσίνος θα έπρεπε να παρέχονται "αναγνωρίσεις" και όχι από την Αγγλία ή την Αμερική, αφού αυτό είναι το λίκνο του Τεκτονισμού. Στην Ελευσίνα, στην Θράκη και στους Δελφούς γεννήθηκε το τεκτονικό ιδεώδες...
Οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν το βιβλίο "Διονυσιακοί Τεχνίτες και Αρχαίοι Ναοδόμοι", είτε τα υπόλοιπα βιβλία του Ι. Χαραλαμπόπουλου συναφούς θεματολογίας ("Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια", "Γ. Πλήθων και Εθνική Αναβίωση", "Δελφική Ηλιολατρεία", "Ελληνική Φυσιολατρεία"), μπορούν να επικοινωνούν μέσω τηλεφώνου (6909-75.33.72), είτε να αποστέλλουν ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνση: ionhellas@gmail.com.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΑΔΥΤΟΝ

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...