Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ ΔΡΑΚΤΟΚΤΟΝΟΥ....

Τα ονόματα υποστηρίζει ο Πλάτων στον διάλογό του "Κρατύλος", ανακαλούν στην μνήμη μας αρχετυπικές αλήθειες ή καταστάσεις και οπωσδήποτε δεν έχουν επιλεγεί τυχαία. 
Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, από τον κανόνα δεν μπορεί να διαφεύγει και το όνομα Γεώργιος το οποίο ευκρινώς παραπέμπει στην σύνθεση των λέξεων γη/γαία και έργο, υποδηλώνοντας τον γεωργό, αυτό που μεριμνά για την άρωση της γης, το φύτεμα των καρπών και την καλλιέργεια αυτών. Πρόκειται για μία μυσταγωγική δίχως άλλο αλληγορία, που υποκρύπτει προεκτατικά τον μυσταγωγό, δηλαδή τον καλλιεργητή του πνεύματος και της ψυχής...
Η εικόνα του Αγίου Γεωργίου ως δρακοκτόνου, ανάγεται στο απώτατο παρελθόν, έχοντας ως έμπνευσή της και σημείο αναφοράς της σημειολογικό, τόσο τον Απόλλωνα Δρακοκτόνο, που σκότωσε στην δελφική γη τον Πύθωνα, όσο και τον Βελλερεφόντη, τον ηλιακό ήρωα Ιππόνοο (εκ του ίππος+νους, ήτοι ο νους που ελέγχει και κατευθύνει τους ίππους, δηλαδή ο Ιππότης-ηνίοχος που διαχειρίζεται την Ενέργεια, τιθασεύει και ελέγχει τις παρορμήσεις και χαλιναγωγεί τα πάθη, ως ο Ηνίοχος των Δελφών, ήτοι ο μυσταγωγός). Ανακαλεί ακόμη η μορφή αυτή στη μνήμη μας τον Περσέα, τον Ηρακλή, ακόμη και τον Δεξίλεω...
Η εικόνα του παρατίθεται, απεικονίζει τον Βελλεροφόντη επάνω στον φτερωτό Πήγασο να σκοτώνει τη Χίμαιρα, το φοβερό τέρας που εξέπνεε φωτιά, πριν από 3.500 και πλέον έτη...

Ο δράκος, σε συμβολικό επίπεδο, αντιπροσωπεύει κάθε τι υπερμεγέθες, από απόψεως όγκου αλλά και δυνάμεως, υποστάσεως και ισχύος. Η θανάτωσή του, συμβολίζει την κατάλυση της παλαιάς τάξεως πραγμάτων (εν προκειμένω στον μύθο του Απόλλωνος του Δρακοκτόνου συμβολίζει την υποχώρηση της γαιολατρείας για την ανάδειξη της Ηλιολατρείας), ενώ στην περίπτωση του Αγ. Γεωργίου συμβολίζει την κατανίκηση του κακού από τις δυνάμεις του φωτός. 
Πρόκειται για μία μυσταγωγική παράδοση η οποία ανακαλεί αρχετυπικές αρχές και μνήμες και η οποία διαιωνίζεται στο διηνεκές του χρόνου, κάτω από διάφορα ονόματα και επικαλύψεις...
Όποια ερμηνεία  όμως και εάν επιλέξουμε, σημασία έχει πώς αντλεί την έμπνευσή της από την αρχαιοελληνική μυσταγωγική παράδοση και κληρονομιά, ελαφρώς ίσως παρηλλαγμένη, μα ατόφια στο βάθος και δίχως να υπολείπεται της αρχικής της επιλογής... 
Και επειδή μία εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις, η σύγκριση είναι προφανής και τα συμπεράσματα ασφαλή ώστε να μην επιδέχονται αμφισβητήσεις...
Αυτές οι διαπιστώσεις άλλωστε δεν οδήγησαν τον εθνικό βάρδο Κωστή Παλαμά να διακηρύξει, ποιητικώ τω τρόπω, ότι η Αρχαία Ψυχή Ζει μέσα μας, αθέλητα κρυμμένη;
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...