Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΛΛΟΣ ΨΥΧΗΣ, ΑΡΕΤΗ ΠΑΣΑ...

Κάλλος ψυχής, αρετή πάσα, είχαν αποφανθεί οι αρχαίοι μας πρόγονοι, ως επίσης και ότι "πάντων χρημάτων μέτρον άνθρωπος", θεμελιώνοντας δι΄ αυτού του ορισμού τις αρχές και τις βάσεις ενός πολιτισμού ανθρωποκεντρικού και όχι χρησιμοθηρικού. 
Οπωσδήποτε, η αισθητική διάσταση κατέχει βαρύνουσα σημασία, καθ΄ ότι λειτουργεί ελκτικά ή απωθητικά, ουδείς αντιλέγει ότι είναι θεμιτό και ευκταίο τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μιας μορφής να είναι όμορφα, να αποπνέουν κάλλος και να ανακαλούν στην ψυχή θετικές όψεις και αρχετυπικές εικόνες από το βασίλειο των ιδεών που να αναδύουν αισθητική πληρότητα και αρμονία, πλην όμως όλα αυτά είναι γνωρίσματα εφήμερα, φευγαλέα, πρόσκαιρα.
Η αγαθότητα (κατά το πρότυπον του "Καλού καγαθού" και όχι ως αφέλεια εννοούμενη), η καλλιέπεια και η αποπνέουσα θετική αύρα του Έσω Κόσμου μας, είναι καταστάσεις μόνιμες που επισφραγίζουν την ταυτότητα του Είναι και προσδιορίζουν την υπόσταση της ανθρώπινης προσωπικότητας κατά τρόπο μοναδικά θετικό, διακρίνοντας ψυχοπνευματικές οντότητες και πέραν της μεταστάσεως, ούσες ιδιότητες παντοτινές.
Όσοι περιορίζονται και αναλώνονται στην εξέταση των εξωτερικών και μόνο γνωρισμάτων, τελούν σε πλάνη ή ανήκουν στην γενιά των "εφημέρων ανθρώπων". Είναι βυθισμένοι στο τέλμα της χονδροειδούς ύλης και της επιφανειακότητος, είναι δέσμιοι του εφήμερου και του ρηχού και ως τέτοιοι θα διανύσουν την "σκοτεινή νύκτα της ψυχής" ανολοκλήρωτοι, δίχως νάχουν υποστεί την ανάλογη εσωτερική εκπαίδευση και προπαρασκευή, παλινδρομώντας και πάλι στα πιο πυκνά δεσμά του υλικού κόσμου, αδυνατώντας να συλλάβουν και να κατανοήσουν το αληθινό νόημα της ζωής...
Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το πρότυπο του Σωκράτη, για τον οποίο ο Πλάτων είχε αποφανθεί ότι μπορεί να είναι δύσμορφος εξωτερικά, όμως μέσα στην ψυχή του βλέπει διαμάντια πανέμορφα να ακτινοβολούν, εννοώντας ότι το ψυχικό του βασίλειο έθαλε κατά τρόπο μοναδικό επισκιάζοντας κάθε εξωτερικό ψεγάδι...
Ο Εσωτεριστής, άνθρωπος της ουσιαστικής αναζητήσεως που έχει εγκαταλείψει το φαίνεσθαι και έχει αφιερώσει τον βίο του στην ανύψωση του πραγματικού "Είναι", δίχως να παραβλέπει ή να παραμελεί την εξωτερική εκδήλωση της ύλης, έχει ωστόσο επίγνωση ότι το σώμα δεν είναι παρά το ενδιαίτημα της ψυχής. Βεβαίως και θα πρέπει να το φροντίζει και να το επιμελείται στο μέτρο του εφικτού, διότι η ψυχή θα πρέπει να κατοικεί σε έναν ναό όμορφο και υγιή, όμως γνωρίζει πολύ καλά ότι οφείλει να κατατείνει στην ανύψωση του Έσω του Κόσμου, ώστε να κατακτήσει το αληθινό Κάλλος και την ουσιαστική ωραιότητα, του βασιλείου της ψυχής...
Και εάν επιμείνει με εγκαρτέρηση και συνεπή πορεία, ίσως στον κύκλο των 777 παλιγγενεσιών, όπως αναφέρει ο Πλάτων, μέσα από τον αγώνα και τον διδακτικό πόνο, να καταφέρει να τα ανακαλύψει, λαξεύοντας εντός του τον επιβλητικό ναό της Αρετής...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...