Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΩ, ΣΩΘΗΤΩ!

Οι αρχαίοι Έλληνες, άνθρωποι της Γνώσεως, της Έρευνας και της αμφισβητήσεως, ήταν άνθρωποι που αποτελούσαν "κινούμενα ερωτηματικά", δεν ήσαν δογματικοί, εύπιστοι ούτε λάτρεις μονολιθικών παραδόσεων. Γι΄ αυτό και πέτυχαν να ανυψωθούν και να διακριθούν, θεμελιώνοντας έναν πολιτισμό που άντεξε στην φθορά του χρόνου και στην μανία των ανθρώπων, μεταλαμπαδεύοντας το φως στα πέρατα της οικουμένης και στο διηνεκές...
Βασική αντίληψη που τους διακατείχε και η οποία εμπότισε τον τρόπο σκέψεως και ζωής τους, ενσταλλάζοντας μία διαυγή Κοσμοθεωρία και Βιοαντίληψη, ήταν το γεγονός ότι απεχθάνονταν τον μεσσιανισμό, δεν προσδοκούσαν την λύση στα προβλήματά τους από "μηχανής Θεούς" και θεωρούσαν ότι η όποια σωτηρία τους δεν προέρχεται από άλλους παρά από τους εαυτούς τους. Χαρακτηριστική είναι η έκφραση "συν Αθηνά και χείρα κίνει", που υποδηλώνει την αντίληψη ότι πέραν της όποιας μεταφυσικής βοήθειας και συνδρομής, προέχει η δική μας θέληση για έργο, η δική μας δυναμική....
Καθόλου τυχαία, στις Ελληνικές Πόλεις-Κράτη ήταν που οι Οπλίτες-πολίτες υπήρξαν ενεργά συμμετέχοντες στα της δημόσιας ζωής και δεν αποτελούσαν παθητικά αθύρματα διαφόρων καταστάσεων, όσο τουλάχιστον δεν ήσαν θύματα δημεγερτών και δημαγωγών ή σοφιστών... Η παθητική συμμόρφωση, πολλώ δε μάλλον ο πειθαναγκασμός, της προσαρμογής και αποδοχής δογματικών καταστάσεων, "εξ αποκαλύψεως" και "αξιωματικώ τω τρόπω", είναι γνωρίσματα ασιατικών και σημιτικών λατρειών, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο ως "αγέλη" και την πεπατημένη αυτή ακολούθησαν και οι μονοθεϊστικές, ιουδαιογενείς, κοσμοπολιτικές θρησκείες της ύστερης εποχής, δηλητηριάζοντας τον μεσαιωνικό και νεώτερο κόσμο με τα "αγκάθια" του φανατικού δογματισμού, της αγκυλωτικής εμμονής σε "θέσφατα", πέραν των οποίων δεν υπάρχει άλλη "αλήθεια"...
Ουδείς ενδοκόσμιος ή, πολλώ δε μάλλον, εξωκόσμιος, παράγων θα μας "σώσει", πέραν από τους ίδιους μας τους Εαυτούς. Και αυτό θα συντελεσθεί διαμέσω της διαδικασίας της ηθικής, πνευματικής και ψυχικής τελειοποιήσεως, λόγω και έργω, μέσα από καθημερινές πράξεις ανατάσεως, μέσα από διαρκή αναζήτηση και υπηρέτηση του Καλού καγαθού, σε κάθε έκφανση του βίου. Ο Σώζων εαυτώ, λοιπόν, και μόνον, Σωθήτω! Όσοι εναποθέτουν τη "σωτηρία" τους σε τρίτους, παθητικώς παραμένοντες, πέπρωται να διαψευσθούν οικτρά! 
Ο μυούμενος γνωρίζει ότι η ατραπός αυτή είναι πρωτίστως ατομική, γιατί η ψυχή και η εξέλιξή της στο γήϊνο πεδίο διακρίνεται από ατομικότητα. Και επειδή έκαστος εξ ημών είναι υπεύθυνος για την ψυχική του προσωπικότητα και την προαγωγή της, το ευρύτερο καλό θα πραγματωθεί μόνον εάν κατορθώσουμε να ανυψώσουμε και βελτιώσουμε τις ατομικότητές μας... 
Στον ιδιαίτερο αυτό άθλο της ζωής μας, το παράδειγμα του Πατρώου Ηρακλή ας μας εμπνέει και ας μας καθοδηγεί...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...