Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΩ, ΣΩΘΗΤΩ!
Οι αρχαίοι Έλληνες, άνθρωποι της Γνώσεως, της Έρευνας και της αμφισβητήσεως, ήταν άνθρωποι που αποτελούσαν "κινούμενα ερωτηματικά", δεν ήσαν δογματικοί, εύπιστοι ούτε λάτρεις μονολιθικών παραδόσεων. Γι΄ αυτό και πέτυχαν να ανυψωθούν και να διακριθούν, θεμελιώνοντας έναν πολιτισμό που άντεξε στην φθορά του χρόνου και στην μανία των ανθρώπων, μεταλαμπαδεύοντας το φως στα πέρατα της οικουμένης και στο διηνεκές...
Βασική αντίληψη που τους διακατείχε και η οποία εμπότισε τον τρόπο σκέψεως και ζωής τους, ενσταλλάζοντας μία διαυγή Κοσμοθεωρία και Βιοαντίληψη, ήταν το γεγονός ότι απεχθάνονταν τον μεσσιανισμό, δεν προσδοκούσαν την λύση στα προβλήματά τους από "μηχανής Θεούς" και θεωρούσαν ότι η όποια σωτηρία τους δεν προέρχεται από άλλους παρά από τους εαυτούς τους. Χαρακτηριστική είναι η έκφραση "συν Αθηνά και χείρα κίνει", που υποδηλώνει την αντίληψη ότι πέραν της όποιας μεταφυσικής βοήθειας και συνδρομής, προέχει η δική μας θέληση για έργο, η δική μας δυναμική....
Καθόλου τυχαία, στις Ελληνικές Πόλεις-Κράτη ήταν που οι Οπλίτες-πολίτες υπήρξαν ενεργά συμμετέχοντες στα της δημόσιας ζωής και δεν αποτελούσαν παθητικά αθύρματα διαφόρων καταστάσεων, όσο τουλάχιστον δεν ήσαν θύματα δημεγερτών και δημαγωγών ή σοφιστών... Η παθητική συμμόρφωση, πολλώ δε μάλλον ο πειθαναγκασμός, της προσαρμογής και αποδοχής δογματικών καταστάσεων, "εξ αποκαλύψεως" και "αξιωματικώ τω τρόπω", είναι γνωρίσματα ασιατικών και σημιτικών λατρειών, οι οποίες αντιμετωπίζουν τον άνθρωπο ως "αγέλη" και την πεπατημένη αυτή ακολούθησαν και οι μονοθεϊστικές, ιουδαιογενείς, κοσμοπολιτικές θρησκείες της ύστερης εποχής, δηλητηριάζοντας τον μεσαιωνικό και νεώτερο κόσμο με τα "αγκάθια" του φανατικού δογματισμού, της αγκυλωτικής εμμονής σε "θέσφατα", πέραν των οποίων δεν υπάρχει άλλη "αλήθεια"...
Ουδείς ενδοκόσμιος ή, πολλώ δε μάλλον, εξωκόσμιος, παράγων θα μας "σώσει", πέραν από τους ίδιους μας τους Εαυτούς. Και αυτό θα συντελεσθεί διαμέσω της διαδικασίας της ηθικής, πνευματικής και ψυχικής τελειοποιήσεως, λόγω και έργω, μέσα από καθημερινές πράξεις ανατάσεως, μέσα από διαρκή αναζήτηση και υπηρέτηση του Καλού καγαθού, σε κάθε έκφανση του βίου. Ο Σώζων εαυτώ, λοιπόν, και μόνον, Σωθήτω! Όσοι εναποθέτουν τη "σωτηρία" τους σε τρίτους, παθητικώς παραμένοντες, πέπρωται να διαψευσθούν οικτρά!
Ο μυούμενος γνωρίζει ότι η ατραπός αυτή είναι πρωτίστως ατομική, γιατί η ψυχή και η εξέλιξή της στο γήϊνο πεδίο διακρίνεται από ατομικότητα. Και επειδή έκαστος εξ ημών είναι υπεύθυνος για την ψυχική του προσωπικότητα και την προαγωγή της, το ευρύτερο καλό θα πραγματωθεί μόνον εάν κατορθώσουμε να ανυψώσουμε και βελτιώσουμε τις ατομικότητές μας...
Στον ιδιαίτερο αυτό άθλο της ζωής μας, το παράδειγμα του Πατρώου Ηρακλή ας μας εμπνέει και ας μας καθοδηγεί...
Στον ιδιαίτερο αυτό άθλο της ζωής μας, το παράδειγμα του Πατρώου Ηρακλή ας μας εμπνέει και ας μας καθοδηγεί...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72