Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο
Η ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΤΡΑΠΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ "ΆΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ"...
Πολλές φορές στην χριστιανική λειτουργία και ορολογία, ακούγεται η έκφραση "τα άγια των αγίων". Και στην χριστιανική παράδοση, είναι συνδεδεμένη με το μυστήριο της θείας ευχαριστίας και κοινωνίας. 
Τι νόημα όμως προσλαμβάνει ο όρος "αγιότητα" στην Ελληνική μεταφυσική Παράδοση και Κληρονομιά της οποίας θεματοφύλακες τυγχάνουμε κι αυτήν διακονούμε;
Ο όρος «άγιος» έχει ως ρίζα του το αγ-, από το οποίο παράγονται μια σειρά από όροι, όπως το αγνός κ.λπ. Η βαθύτερη σημασία της ρίζας αυτής παραπέμπει στο ρήμα άζεσθαι, που σημαίνει το δέος σε μια απόκρυφη και φοβερή δύναμη (Αισχύλου, Ευμ. 384 κ. έ.), υποδηλώνει τον σεβασμό προς τον φορέα της Δυνάμεως (Ομήρου, Οδύσ. 9, 200 κ. έ.). Συνεπώς στην αρχαία μυστηριακή παράδοση, η αγιότητα συνδέεται με τη δύναμη, με αυτήν ακριβώς την κατάσταση την οποία ο Walter Otto αποκαλεί mysterium fascinosum et tremendum, αυτό δηλαδή που προκαλεί ταυτόχρονα έλξη και δέος.
Έλξη και δέος προκαλεί η κατάσταση εκείνη της συνειδητότητας όπου ο φορέας της έχει αποβάλλει τα "μέταλλα" και τα πάθη, έχει προχωρήσει σε βαθμίδες ηθικής και πνευματικής ανυψώσεως, βιώνει την αρετή και την εμπεδώνει καθημερινά μέσα από πράξεις, λόγους και βιώματα, έμφορτος αγνότητας και καλοκαγαθίας, όπερ σημαίνει ότι ακολουθεί και εφαρμόζει τους φυσικούς και θείους νόμους. Και η εμβίωση αυτής της καταστάσεως, του προσδίδει τη δυνατότητα να ανέλθει σε υψηλότερους αναβαθμούς τελειώσεως και να φθάσει στα κράσπεδα του θείου φωτός...
Κι αν "άγια των αγίων" για τον χριστιανισμό και άλλα θρησκευτικά συστήματα, είναι η κοινωνία με το θείον διαμέσω της μεταλήψεως, συμβολικά, του αίματος και του σώματος του Χριστού, για τον Έλληνα αναζητητή ιερότητα και αγιοσύνη είναι η κατάσταση εκείνη της πνευματικής και ψυχικής ανατάσεως μέσα από την έκσταση όπου προσεγγίζει το μείζον φως και ενώνεται με τις θείες δυνάμεις-ενέργειες που διατρέχουν τη φύση και τον κόσμο, είναι η κατάκτηση της Ευδαιμονίας και της Ενάργειας, είναι η επίτευξη της Ενδελέχειας και της καταστάσεως εκείνη που ο μύστης Ηράκλειτος περιγράφει με την προτροπή "Αγχιβασίην"...
Το Άγιο Γκράαλ, το άγιο δισκοπότηρο που αντιστοιχεί και αλληγορεί την ιερά κίστη των πάνσεπτων αρχαιοελληνικών μυστηρίων, το άδυτο της ψυχής μας και της σκέψης μας, οι ιδιότητες εκείνες και οι ψυχοπνευματικές καταστάσεις που μας οδηγούν σε επικοινωνία προς την θειότητα, αυτά ακριβώς είναι τα στοιχεία που προσδίδουν την ιερότητα, επιφέροντας την μεταφυσική ανάταση και την ανύψωση της προσωπικότητας του αναζητητή. Η κατάσταση αυτή είναι ενδοκόσμια, δεν συντελείται έξω από τον κόσμο τούτο, γι΄ αυτό και η φύση ολόκληρη είναι έμψυχη και ιερή.
Είθε να καταστούμε άξιοι να ενσαρκώσουμε το ουράνιο ιερό μέσα στο φυσικό μας σώμα, το ενδιαίτημα της ψυχής μας...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72



Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...