ΕΑΡΙΝΗ ΙΣΗΜΕΡΙΑ, ΤΟ ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΦΑΣΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ!
Ήρθε επιτέλους η ώρα για την πραγμάτωση της Εαρινής Ισημερίας! Μία αρχέγονη Φυσική Εορτή των Αρχαίων Προγόνων μας την οποία τιμούσαν ιδιαιτέρως οι μύστες, καθ΄ ότι τυγχάνει έμφορτη συμβολισμών. Οι Ορφικοί μύστες συμβόλιζαν την εαρινή ισημερία δια της μεταστάσεως του Διονύσου του Ζαγρέως και την εκ νέου γέννησή του με την παρέμβαση της Θεάς Αθηνάς (δηλαδή του σοφού πνεύματος), ο οποίος κατόπιν μεταμορφώνεται στον Διόνυσο τον Ελευθερέα, δηλαδή τον ελευθερωτή των ανθρωπίνων ψυχών από τα δεσμά της ύλης και της εν γένει υλοβαρούς τους φύσεως. Έτσι ο Διόνυσος ο Ζαγρεύς από χθόνια θεότητα αναβιβάζεται σε ουράνια θεότητα, τον Διόνυσο τον Ελευθερέα.
Την ημέρα της εαρινής ισημερίας οι Ορφικοί μύστες τελούσαν συμπόσια τα λεγόμενα Ωμοφάγια κατά τα οποία θυσίαζαν τον διονυσιακό Ταύρο και τον έτρωγαν. Πρόκειται για μία παραλλαγή των τελετουργικών εθίμων της ωμοφαγικής μεταλήψεως, μέσω της οποίας οι μύστες φρονούσαν ότι λαμβάνουν την ενέργεια της θεϊκής ουσίας δια της οποίας ήταν διαποτισμένο το ζώο. Μετεξέλιξη του εθίμου αυτού, αποτελεί το Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας των Χριστιανών, όπου ο ιερέας την ώρα της μεταλήψεως, λέγει: "φάετε πίετε, τούτο εστί το σώμα μου, τούτο εστί το αίμα μου", αλληγορώντας την σάρκα δια του καρπού του σίτου (άρτος) και το αίμα δια του χυμού της σταφυλής (οίνος). Η μύηση στα Ορφικά μυστήρια λάμβανε χώρα κατά την εαρινή ισημερία του ηλίου. Ο χρόνος ο οποίος μεσολαβούσε από τη μύηση αυτή μέχρι την επομένη μύηση κατά τη θερινή τροπή του Ηλίου ήταν ο χρόνος κατά τον οποίο ο μυούμενος έπρεπε να εκδηλώσει αρμονική ιδεολογία ανάλογη προς τα εκδηλούμενα χρώματα των ανθέων αυτής της εποχής.
Κατά τους Ορφικούς φιλοσόφους, τα αρώματα και τα χρώματα αυτής της εποχής αναπαριστούσαν τη βαίνουσα προς αποθέωση ανθρώπινη ψυχή η οποία απέβαλε το έρεβος και προορίζεται πλέον να επιτελέσει θεία πνευματική ανάσταση και να μετάσχει της αθανασίας.
Στα Ελευσίνια μυστήρια η Εαρινή Ισημερία (ίση διάρκεια ημέρας και νύκτας), συμβολιζόταν με την απελευθέρωση της Περσεφόνης από το βασίλειο του Πλούτωνα. Την απελευθέρωσή της την πραγματοποιεί ο Διόνυσος ο Ελευθερέας, ο οποίος τη μεταφέρει στον Όλυμπο, δηλαδή τη μεταμορφώνει σε Ουράνια θεότητα.
Ο συμβολισμός αυτός των Ελευσινίων μυστηρίων, καταδεικνύει και αποκαλύπτει και την περαιτέρω δράση των πνευματικών οντοτήτων. Επίσης θεωρούσαν ότι η εαρινή ισημερία αντιπροσωπεύει το θάνατο του τιτανικού οργανισμού των ανθρωπίνων ψυχών, τη μεταμόρφωσή τους και την αναγέννησή τους στις πνευματικές φύσεις του πνευματικού κόσμου. Οι Ελευσίνιοι φιλόσοφοι και μύστες τελούσαν τη γιορτή των Παναθηναίων αλλά όχι μόνον. Στη Χριστιανική θρησκεία ανάλογος συμβολισμός σχετίζεται με τον σταυρικό θάνατο του Χριστού και την εν συνεχεία ανάστασή του που γιορτάζεται μετά ακριβώς από την εαρινή ισημερία.
Στο σημείο αυτό πρέπει να διευκρινισθεί ότι ο θάνατος δεν έχει την έννοια του αφανισμού αλλά της μεταμορφωτικής εξελίξεως. Η περίοδος από την εαρινή ισημερία μέχρι τη θερινή τροπή του Ηλίου συμβολίζει την περίοδο της αναγεννήσεως και μεταμορφώσεως των ανθρωπίνων ψυχών στις πνευματικές φύσεις του πνευματικού κόσμου ως και της προετοιμασίας τους για τον πλήρη αποχωρισμό τους από το έρεβος.
Παράλληλα όμως, η 21η Μαρτίου, αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο και για το ξέσπασμα της Εθνοεπαναστικής κινήσεως του 1821, με πρωτεργάτες τους ιθύνοντες της Φιλικής Εταιρείας, Εταιρείας συνομωτικής, μυστικιστικής, πατριωτικής, η οποία αντλούσε τις ιδεολογικές της καταβολές και ρίζες από τους ιερείς των Ελευσινίων...
Παράλληλα όμως, η 21η Μαρτίου, αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο και για το ξέσπασμα της Εθνοεπαναστικής κινήσεως του 1821, με πρωτεργάτες τους ιθύνοντες της Φιλικής Εταιρείας, Εταιρείας συνομωτικής, μυστικιστικής, πατριωτικής, η οποία αντλούσε τις ιδεολογικές της καταβολές και ρίζες από τους ιερείς των Ελευσινίων...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ