Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΙΣΜΕΝΗΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ...

Κάποτε στην Θράκη, υπήρξε μία πριγκίπισσα, η Φυλλίς, κόρη του βασιλιά Σιθώνα, η οποία ερωτεύθηκε και παντρεύτηκε τον γιο τον Θησέα, Δημοφώνα, με τον οποίο γνωρίστηκαν, όταν ο τελευταίος επέστρεφε από την τρωϊκή εκστρατεία.
Στην πορεία ωστόσο των πραγμάτων, νόστος επιστροφής στην πατρίδα του κατέλαβε τον Δημοφώνα, οπότε βλέποντας η Φυλλίδα το γεγονός ότι ο Δημοφών μαράζωνε, συναίνεσε στο να επισκεφθεί την πατρίδα του, προσβλέποντας στην επάνοδό του.
Ο καιρός περνούσε και ο Δημοφών δεν έδινε ωστόσο σημάδια επανακάμψεως/επιστροφής. Τότε η Φυλλίδα, καταληφθείσα από απελπισία, κρεμάστηκε σε ένα δένδρο, το οποίο εν συνεχεία ξεράθηκε... Επιστρέφοντας ο Δημοφών και πληροφορούμενος το γεγονός της αυτοκτονίας της αγαπημένης του συζύγου, συγκλονίστηκε. Ζήτησε να τον οδηγήσουν στο δένδρο όπου διέπραξε η Φυλλίδα την αυτοχειρία και αγκαλιάζοντάς το με θέρμη και συγκίνηση, το δένδρο ξαφνικά φούντωσε από άνθη και έκτοτε κάθε τέτοια εποχή, προς το τέλος του Χειμώνα, ανθούσε. 
Μία άλλη εκδοχή του μύθου, δεν σχετίζεται με αυτοκτονία, αλλά οι θεοί λυπούμενοι τη Φυλλίδα για το δράμα της, τη μεταμόρφωσαν στο δένδρο της αμυγδαλιάς για να υπάρχει στην αιωνιότητα...
'Οπως και νάχουν τα πράγματα, το γεγονός είναι ότι ο μύθος της αμυγδαλιάς, ενέχει έναν συμβολισμό πίστεως στη δύναμη της Αγάπης, η οποία έχει μεταμορφωτικά αποτελέσματα, όταν είναι ισχυρή και αληθινή, ενώ παράλληλα, ο μύθος αναδύει την φυσιολατρική προσήλωση των αρχαίων προγόνων μας στο διηνεκές του χρόνου...
Καθόλου τυχαία, το άνθισμα της αμυγδαλιάς, σηματοδοτεί το τέλος του Χειμώνα, ή τουλάχιστον την προαναγγελία του, και την επικείμενη άφιξη της Ανοίξεως, με όποιες αλλαγές αυτό το γεγονός μπορεί να σηματοδοτεί στην ψυχολογία του ανθρώπου...
ΙΩΝ ΘΕΡΙΑΝΟΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...