Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

H EΣΤΙΑ ΚΑΙ Ο ΑΡΧΕΓΟΝΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ

Από τον Ιωάννη Φαρίνη

Πρώτη από όλους τους Ολύμπιους Θεούς γεννήθηκε η Θεά Εστία που εκφράζει το Ιερό Κέντρο του παντός.
Μεγάλη εορτή σήμερα για την Θεά της Οικογενειακής Φωτιάς-Εστίας, η οποία έχοντας το Λευκό ως Ιερό της χρώμα, καθαγίαζε Ναούς και κατοικίες και μόνον με την παρουσία της ως Ελληνίδα Σεβάσμια Παρθένα Θεά. Οι όρκοι στο όνομά της θεωρούνταν οι πλέον ισχυροί και απαράβατοι !
Αυτές οι ημέρες ήταν αφιερωμένες στην ανανέωση των οικογενειακών δεσμών και στην λήξη των καυγάδων. Η Εστία (ρωμαϊκά Vesta) συμβολίζει τη συμμαχία μεταξύ των αποικιών και των μητέρων-πόλεών τους. Η εορτή αυτή πέρασε και στον Χριστιανισμό, γι’ αυτό η Αποκριά συνδέθηκε με την συγχώρεση. Φυσικά, όχι τυχαία, τοποθετήθηκε αυτήν την εποχή και το πρώτο Ψυχοσάββατο συγχώρεσης των κεκοιμημένων.
Η Εστία συμβολίζει την Οικογένεια, την Φροντίδα, την Ασυλία, την Ελπίδα για συνέχιση των γενεών, τον Ιερό Κύκλο των συγκατοικούντων και συν-τρόφων.
Γι’ αυτό και οι αφιερωμένοι στη λατρεία της Εστίας Ναοί, ήταν κατά κανόνα κυκλικοί, όπως ήταν αρχικά και οι χριστιανικοί ναοί.Ένας τέτοιος Ναός είναι η Ροτόντα της Θεσσαλονίκης.
Οι 6 Ιέρειες της Θεάς Εστίας, γνωστές ως Εστιάδες, είχαν ιερή υποχρέωση να διατηρούν το Πυρ άσβεστο, μέρα και νύχτα μέσα στον Ναό της. Το ίδιο ίσχυε και για τις οικίες, γι’ αυτό στην 1η φωτο απεικονίζεται με μια φωτιά πάντα αναμμένη στο μέσον. Το άσβεστο Ιερό Πυρ πέρασε στις μέρες μας ως η καντήλα που μένει πάντα αναμμένη σε πολλά σπίτια.
Αν τυχόν έσβηνε το Ιερό Πυρ, συμφορές αναμένονταν στο σπίτι ή στην πόλη αυτή. Το Ιερό Πυρ έπαυε να καίει στους βωμούς, μόνο όταν ολόκληρη η οικογένεια ή η πόλη είχε αφανιστεί!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...