Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΘΕΟΔΟΥΛΕΙΑ Η΄ ΘΕΟΣΕΒΕΙΑ; ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ...

Έντονο παραμένει επί πολλούς αιώνες το ερώτημα εάν υφίσταται Θεός ή Θεοί και ποιος ο ρόλος τους στο κοσμικό γίγνεσθαι, ένα ερώτημα που απασχόλησε φιλοσόφους, μύστες και πνευματικούς ανθρώπους όλων των εποχών. Μέσα σε αυτή την την αναζήτηση, ελλοχεύουν κίνδυνοι όπως η διολίσθηση στον πλήρη μηδενισμό, ή η εκτροπή σε καταστάσεις θεοδουλείας και ολοκληρωτικής προσδέσεως σε θεοκρατικούς μύθους...
Το ζητούμενο είναι ότι υπάρχει μία τεράστια απόσταση μεταξύ θεοδουλείας και θεοσέβειας. Υπάρχει ένα τεράστιο κενό ανάμεσα στην ικανότητα του ανθρώπου να ερμηνεύσει το μεγάλο μυστήριο της Ζωής και της Δημιουργίας του Σύμπαντος και να κατανοήσει τους μηχανισμούς που δημιούργησαν τους νόμους που τον διέπουν και της τάσεως να υϊοθετήσει μία υπερφυσική πραγματικότητα, να αποδεχθεί ενδοκόσμιες ή εξωκόσμιες θεότητες που ρυθμίζουν τα κοσμικά δρώμενα κατά τρόπο καθοριστικό. 
Οι πρωτόγονοι άνθρωποι θεοποιούσαν, απέδιδαν δηλαδή ιδιότητες ανώτερων, υπερφυσικών όντων, στα φυσικά φαινόμενα όπως είναι οι κεραυνοί και οι βροντές, τα οποία αδυνατούσαν να ερμηνεύσουν κατά τρόπο ουσιαστικό. Toν φόβο αλλά και την άγνοια του ανθρώπου για το άγνωστο, ήρθαν και κάλυψαν στους ύστερους χρόνους ιερατικές κάστες, οι οποίες εξελίχθηκαν σε επαγγελματικά ιερατεία, εξέπεσαν δηλαδή ολοκληρωτικά και εμπορευματοποίησαν την λατρευτική ανάγκη του ανθρώπου ή την τάση του να αποδώσει τα του σύμπαντος σε υπερφυσικές αρχές, εγκλωβίζοντας τις μάζες νοητικά και αφαιμάζοντάς τις οικονομικά, καλλιεργώντας μία δεισιδαιμονία και ένα δέος...
Η μέθεξη στις μυστηριακές αλήθειες των αρχαίων προγόνων μας, απεκάλυψε ότι οι θείες δυνάμεις δεν είναι παρά ενεργειακές εκφάνσεις (εξ ου και ο όρος θεός προέρχεται εκ του θέω=τρέχω, υποδηλώνοντας την ρέουσα ενέργεια), οι οποίες επιμερίζονται και εκφράζουν κάθε πτυχή της υπάρξεως και της δημιουργίας. Απόδοση σεβασμού συνεπώς προς τους Φυσικούς Νόμους και Αρχές, σημαίνει την έκφραση της αληθινής θεοσέβειας. Η ιδιότητα των θείων αρχών και οι ποιότητες που τις διακρίνουν, δεν μεταβάλλεται. Η πρόσληψη του ανθρώπου έναντι αυτών αλλάζει, ανά εποχή, ανά τόπο, ανά συγκυρία και οι ιδιότητες που ο άνθρωπος αποδίδει στις θείες δυνάμεις.
Η ανθρωπομορφική εκδήλωση του θείου, σκοπό είχε να εξοικειώσει, στο επίπεδο της πάνδημης λατρείας, τους απλοϊκούς θρησκευτές προς μεγάλες κοσμικές αλήθειες, αρχές και νόμους, τους οποίους προσωποποιούσαν οι θεοί ως φυσικές ενέργειες... Κατά τα λοιπά, για τους αρχαίους μύστες, ολόκληρη η φύση είναι έμψυχη και ιερή, γι΄ αυτό και ο Ηράκλειτος είχε διακηρύξει ότι "θείον είναι το γίγνεσθαι"...
Καταλήγοντας, ας ενστερνισθούμε την διακήρυξη του Πλάτωνος όπως την εξέφρασε στον "Θεαίτητο", σύμφωνα με την οποία "κάθε άνθρωπος έχει εν εαυτώ, το θείον άρχον" και ας ανυψωθούμε δια των πράξεων, των σκέψεων και της συμπεριφοράς μας, στο επίπεδο του θεϊκού ανθρώπου, ωθούμενοι προς την τελειοποίηση, ψυχική και πνευματική, διεργασία η οποία μας φέρει εγγύτερα προς το Φως...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ionhellas@gmail.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...