Ο ΜΕΤΑΣΤΟΙΧΕΙΩΤΙΚΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΜΥΗΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΠΛΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΜΥΟΥΜΕΝΟΥ...
Άπασες οι μυστηριακές τελετουργίες, οι διδαχές, τα σύμβολα αλλά και οι αλληγορίες που συνθέτουν έναν μύθο που πλαισιώνει ένα δραματουργικό δρώμενο, αποτελούν συνεκτικά στοιχεία, χρησιμοποιούμενα για την Μύηση του Ανθρώπου. Και λέγοντας "Μύηση", εννοούμε το κλείσιμο των ματιών και τη σίγαση των αισθητηρίων οργάνων του, ώστε να κατορθώσει απερίσπαστος να εμπεδώσει τις μυστηριακές αποκαλύψεις...
Η ειδοποιός διαφορά των αρχεγόνων Μυστηρίων από τα διάφορα θρησκεύματα, έγκειται στο γεγονός ότι τα μυστήρια, σε αντιδιαστολή προς τα θρησκευτικά ιερατεία, δεν αναφέρονται σε κάποιον Θεό, νοούμενο ως υπερβατικό και υπερλογικό, πολλάκις, ον, αλλά επίκεντρο των διδαχών τους καθίσταται ο ίδιος ο Άνθρωπος, προκειμένου να καταστεί αυτοκυρίαρχος και διαμέσω της διαφωτίσεως να επιφέρουν την συνειδητοποίηση και την αυτογνωσία, προκειμένου ο Άνθρωπος μία ημέρα να αναχθεί στην θεϊκή τάξη...
Η μυητική διαδικασία, δεν αποτελεί μία αόριστη και ασαφή κατάσταση και έννοια. Τουναντίον, συνιστά την ενέργεια της εισαγωγής στα Μυστήρια και στην διδασκαλία την απορρέουσα εκ των μυητικών τελετών της αρχαιότητος, ούσα ανθρωποκεντρική και μεταστοιχειωτική διεργασία... Η αγγλική απόδοση της μυήσεως ως "initiation" σημαίνει την είσοδο, την εισδοχή (στο πεδίο της μυσταγωγίας).
Η πρόσληψη της μυητικής εμπειρίας, συνεπάγεται την έναρξη ενός νέου τρόπου ζωής, την συμβολική αναβάπτιση του μυουμένου, τον συμβολικό θάνατο του παλαιού του εαυτού και την αναγέννησή του σε ένα νέο πλαίσιο αρχών και θεωρήσεων. Αποτελεί ένα καθοριστικό ορόσημο στην διάνυση του βίου, καθώς συνεπάγεται την ένταξη του μυουμένου σε έναν πνευματικό κύκλο ανθρώπων που συμμερίζονται τις ίδιες ανησυχίες, εκφράζουν ανάλογες αρχές και διαπνέονται από τα ίδια ιδανικά, γι΄ αυτό και προσλαμβάνει η πνευματική αυτή κίνηση τον χαρακτήρα της "αδελφότητος".
Η ειδοποιός διαφορά των αρχεγόνων Μυστηρίων από τα διάφορα θρησκεύματα, έγκειται στο γεγονός ότι τα μυστήρια, σε αντιδιαστολή προς τα θρησκευτικά ιερατεία, δεν αναφέρονται σε κάποιον Θεό, νοούμενο ως υπερβατικό και υπερλογικό, πολλάκις, ον, αλλά επίκεντρο των διδαχών τους καθίσταται ο ίδιος ο Άνθρωπος, προκειμένου να καταστεί αυτοκυρίαρχος και διαμέσω της διαφωτίσεως να επιφέρουν την συνειδητοποίηση και την αυτογνωσία, προκειμένου ο Άνθρωπος μία ημέρα να αναχθεί στην θεϊκή τάξη...
Η μυητική διαδικασία, δεν αποτελεί μία αόριστη και ασαφή κατάσταση και έννοια. Τουναντίον, συνιστά την ενέργεια της εισαγωγής στα Μυστήρια και στην διδασκαλία την απορρέουσα εκ των μυητικών τελετών της αρχαιότητος, ούσα ανθρωποκεντρική και μεταστοιχειωτική διεργασία... Η αγγλική απόδοση της μυήσεως ως "initiation" σημαίνει την είσοδο, την εισδοχή (στο πεδίο της μυσταγωγίας).
Η πρόσληψη της μυητικής εμπειρίας, συνεπάγεται την έναρξη ενός νέου τρόπου ζωής, την συμβολική αναβάπτιση του μυουμένου, τον συμβολικό θάνατο του παλαιού του εαυτού και την αναγέννησή του σε ένα νέο πλαίσιο αρχών και θεωρήσεων. Αποτελεί ένα καθοριστικό ορόσημο στην διάνυση του βίου, καθώς συνεπάγεται την ένταξη του μυουμένου σε έναν πνευματικό κύκλο ανθρώπων που συμμερίζονται τις ίδιες ανησυχίες, εκφράζουν ανάλογες αρχές και διαπνέονται από τα ίδια ιδανικά, γι΄ αυτό και προσλαμβάνει η πνευματική αυτή κίνηση τον χαρακτήρα της "αδελφότητος".
Η Μύηση ανταποκρίνεται στην διεύρυνση, αναγέννηση και ανύψωση της ψυχοπνευματικής υποστάσεως του ατόμου, αντιστοιχεί στην μεταστοιχείωση του Είναι του με γνώμονα την συνειδητοποίηση-επίγνωση όλων των εκφάνσεων της ύλης, των συλλήψεων του πνεύματος και στην επάνδρωση με νοητικές αλλά και συναισθηματικές-ψυχικές αρετές... Η Μύηση προδιαγράφει την απελευθέρωση της ψυχικής ουσίας από την εγκλωβιστική ύλη, ο δε μυούμενος, ελκόμενος από τα αγαθά του πνεύματος και της ψυχής, τείνει να αποκτήσει σημείο αναφοράς προς τα ουράνια αρχέτυπα, εάν φυσικά και εφ΄ όσον εμπεδώσει βιωματικά το περιεχόμενο της μυήσεως...
Οι μυητικές αλήθειες δεν έχουν να κάνουν ούτε και σχετίζονται με τίποτε απροσπέλαστα "μυστικά". Συνήθως πρόκειται για απλές πλην ουσιαστικές αλήθειες και διαπιστώσεις, οι οποίες είναι τόσο απλές μα και τόσο θεμελιακές, ώστε εκφεύγουν της αντιλήψεως των ανθρώπων...
Οι διάφορες μυστηριακές συγκλίσεις, τα τελετουργικά και μυητικά τυπικά με τα διαλαμβανόμενα σε αυτά σύμβολα, μύθους, χειρονομίες, εκφράσεις, με όποιο κραδασμιακό αποτέλεσμα επιφέρουν, δεν είναι παρά "εργαλεία" για την αφύπνιση του πνεύματος από το τέλμα της ύλης, για την αφύπνιση της ψυχής, ακολουθώντας πανάρχαιες πρακτικές που διαιωνίζονται ανά εσωτερικό τάγμα και ανά εποχή εδώ και χιλιάδες χρόνια...
Οι μυητικές αλήθειες δεν έχουν να κάνουν ούτε και σχετίζονται με τίποτε απροσπέλαστα "μυστικά". Συνήθως πρόκειται για απλές πλην ουσιαστικές αλήθειες και διαπιστώσεις, οι οποίες είναι τόσο απλές μα και τόσο θεμελιακές, ώστε εκφεύγουν της αντιλήψεως των ανθρώπων...
Οι διάφορες μυστηριακές συγκλίσεις, τα τελετουργικά και μυητικά τυπικά με τα διαλαμβανόμενα σε αυτά σύμβολα, μύθους, χειρονομίες, εκφράσεις, με όποιο κραδασμιακό αποτέλεσμα επιφέρουν, δεν είναι παρά "εργαλεία" για την αφύπνιση του πνεύματος από το τέλμα της ύλης, για την αφύπνιση της ψυχής, ακολουθώντας πανάρχαιες πρακτικές που διαιωνίζονται ανά εσωτερικό τάγμα και ανά εποχή εδώ και χιλιάδες χρόνια...
Η μύηση δεν απευθύνεται στην νόηση αλλά και στο υποσυνείδητο και στην ψυχή, μέσα από σύμβολα και αλληγορίες ώστε να αφυπνίσει λανθάνουσες καταστάσεις και ιδιότητες του είναι... Γι΄ αυτό και δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την μετάδοση απλά γνώσεων, ούτε δια της καταφυγής σε βιβλία και συγγράμματα, παρά μόνο μέσω της αποκτήσεως της συναφούς βιωματικής εμπειρίας, της μεταδόσεως των αρχών και των αληθειών που διέπουν τους νόμους της φύσεως, μέσα από τα διαλαμβανόμενα στο τελετουργικό αυτό δρώμενο που έχει αποκληθεί μύηση...
Η μυσταγωγική διεργασία οφείλει να έχει χαρακτήρα σαφή και να αποβλέπει, λόγω και έργω, στην ανάπλαση και πνευματική ανύψωση του μυουμένου, επιφέροντας την πρόσληψη υπεραισθητών αληθειών μέσω του ψυχικού του είναι... Για να δεχθεί την μύηση, ο υποψήφιος θα πρέπει να διαθέτει κάποιες πνευματικές ιδιότητες, μια ορισμένη συγκρότηση ώστε να υπάρξει εντός του "πρόσφορο έδαφος" για την εμπέδωση αρχών και νόμων. Ανάλογα προς τον μυητικό τύπο που θα ακολουθήσει κανείς προκειμένου να οδηγηθεί προς το Φως, ο μυούμενος συνάπτεται δια πνευματικών-ενεργειακών δεσμών προς τα μέλη της αδελφότητος που μετέχουν στο κοινό έργο, συγκροτώντας μία πνευματική άλυσσο η οποία τον συνοδεύει σε ολόκληρη τη ζωή του και ακόμη περαπέρα...
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72