Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1943: ΜΕΘΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΑΤΟΛΗ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΒΑΡΔΟΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΣΤΗΣ ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ... 

27 Φεβρουαρίου 1943: Εν μέσω του ψύχους του Χειμώνος και της "παγωνιάς του πολέμου", ο Εθνικός βάρδος και Εσωτεριστής Κωστής Παλαμάς, λαμβάνει την ύψιστη Μύηση, εγκαταλείποντας το φθαρτό του περίβλημα και απελευθερωνόμενη η ψυχή του στα ουράνια... 
Αρχαιολάτρης, δημοτικιστής, λογοτέχνης με έντονες εσωτερικές ανησυχίες, ο Παλαμάς θα πλαισιάσει την "Εθνική Εταιρεία" από το 1895 που συστάθηκε για την εκπλήρωση των σκοπών της Μεγάλης του Ελληνισμού Ιδέας και αργότερα, με τον Σικελιανό, τον Πολέμη και άλλους λογοτέχνες, θα συγκροτήσει μυστική εταιρεία η οποία θα έρθει σε επαφή με ανθρώπους του πνεύματος όπως τον Σουρή,τον Ν. Καζαντζάκη, τον Ν. Καρβούνη, εκφράζοντας το αρχαιολατρικό και μεγαλοϊδεατικό πνεύμα με παράλληλη πυθαγόρεια και πλατωνική μυστηριακή προσέγγιση των πραγμάτων... Από τα σπάργανα αυτής της μυστικής εταιρείας, θα γεννηθεί και η ιδέα της αναβιώσεως των Δελφικών Εορτών, την οποία θα υλοποιήσει 2 περίπου δεκαετίες αργότερα ο Άγγελος Σικελιανός με την ηθική και υλική κυρίως υποστήριξη της Εύας Σικελιανού/Πάλμερ....
Η μυστική εταιρεία που είχαν συγκροτήσει είχε ως έμβλημά της το δελφικό Ε περιβαλλόμενο από τρίγωνο, εγγεγραμμένο εντός κύκλου, σύμβολο έμφορτο μυστηριακού συμβολισμού. Το έμβλημα αυτό απετέλεσε και την προμετωπίδα στις Δελφικές Εορτές. Ανάμεσα στα λογοτεχνικά έργα του Παλαμά, διακρίνουμε, πέραν βεβαίως από τον ΄Υμνο των Ολυμπιακών Αγώνων, τον "Δωδεκάλογο του Γύφτου", την "Φλογέρα του Βασιλικά", τους "Τάφους", τον "Δεξίλεω", τους "Πολύθεους" και άλλα πολλά ποιήματα όπως το "΄Ενας Ναός", "Τα μάτια της ψυχής μου", που διακρίνονται για το έντονο εσωτερικό τους περιεχόμενο...
Τον Παλαμά, μετέφεραν στο κοιμητήριο, από την κατοικία του, στην οδό Περιάνδρου 5 στην Πλάκα, οι στενοί του φίλοι και το φέρετρο το σήκωσαν λογοτέχνες με πρώτο τον Άγγελο Σικελιανό, ο οποίος συγκλονισμένος συνέθεσε μάλιστα και το Πνευματικό Εμβατήριο που το αφιέρωσε στον μεταστάντα φίλο του και λογοτέχνη...
Πλήθος κόσμου συνέρρευσε στην κηδεία, ενώ οι γερμανικές στρατιωτικές αρχές απέστειλαν στεφάνι δια εκπροσώπου τους και παρέταξαν τιμητικά άγημα, αναγνωρίζοντας την μεγάλη αξία του έργου του Παλαμά. 
Σήμερα, καθώς οι μνήμες ξεθωριάζουν, το έργο του Κ. Παλαμά παραμένει παραγκωνισμένο και η ιστορική κατοικία του στην Πλάκα, έχει σχεδόν καταρρεύσει, δίχως ουδείς να ενδιαφέρεται... Σημεία των καιρών, σημεία παρακμής και πνευματικής καταρρεύσεως... 
Το λογοτεχνικό έργο που μας κληροδότησε ο Παλαμάς, είναι διαχρονικό, γι΄ αυτό και πάντοτε επίκαιρο. ΄Εχουμε υποχρέωση να το μελετήσουμε, να εμπνευσθούμε από αυτό και να το μεταλαμπαδεύσουμε στους νεώτερους. Από την μελέτη του, έχουμε ουκ ολίγα να ωφεληθούμε... 
Καταληκτικά, παραθέτουμε σε μορφή βίντεο, ένα χαρακτηριστικό της βαθειάς εσωτερικής παιδείας ποίημά του, το οποίο οδηγεί την ψυχή στην ανάταση... 
Ρήσεις του όπως η παραίνεση προς τους μαχητές του μετώπου το 1940 "αυτόν τον λόγο θα σας πω, δεν έχω άλλον κανένα, μεθύστε με τ΄ αθάνατο κρασί του ΄21" και "Η Αρχαία ψυχή ζει μέσα μας αθέλητα κρυμμένη", παραμένουν βαθειά χαραγμένες στην μνήμη κάθε αληθινού ΄Ελληνα... 
ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6909-75.33.72

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο ΜΥΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες προσελάμβαναν τον συμβολισμό των Ψυχών, θεωρώντας ότι απεικονίζουν τις ψυχές των μεταστάντων που ακολουθούν, εξερχόμενες των σωμάτων, την πορεία προς τα ανώτερα πεδία... Ανάλογο συμβολισμό προσελάμβαναν και τα τζιτζίκια...  Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την πεταλούδα «σκώληκα ή καμπή», ενώ τη χρυσαλλίδα, το επόμενο δηλαδή στάδιο (στάδιο μεταμορφώσεώς της από την κάμπια) «νεκύδαλλο», που σημαίνει «περίβλημα νεκρού». Στην ελληνική αλλά και στη ρωμαϊκή μυθολογία η Ψυχή, υπήρξε μια θνητή, απελευθερώθηκε από το θάνατο από τον Δία και η μυθολογική εικονοπλασία την αναπαριστά πολλές φορές με φτερά πεταλούδας.  Απελευθερωμένο από τα δεσμά του θενάτου, το σώμα της Ψυχής θα μπορούσε να πετάξει ελεύθερα στα ύψη, ξεφεύγοντας από τα ασφυκτικά δεσμά της χρυσαλίδας .  Σε επίπεδο μυθολογικού συμβολισμού, με την ομορφιά της η Ψυχή ξύπνησε τη ζηλοτυπία της Αφροδίτης, γιατί κατόρθωσε να μαγέψει και αυτόν τον ...

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΥΣΙΑ ΤΟ “ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ” ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ; Ο ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ ΘΕΡΙΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ! Παρήλθαν δύο έτη από την πολύνεκρη πρόσκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, ένα ζήτημα το οποίο έχει πολλές πτυχές και που προσλαμβάνει πολλές παραμέτρους και η διαλεύκανση της τραγωδίας δεν έχει επέλθει... Τι συνέβη όμως πραγματικά στα Τέμπη και γιατί συνέβη εκεί; Ήταν πράγματι ατύχημα, οφειλόμενο στα απηρχειωμένα συστήματα ασφαλείας του ΟΣΕ και στον ανθρώπινο παράγοντα, ή μήπως κάποιοι το “προκάλεσαν” με σκοτεινές σκοπιμότητες; Πολύ περίεργοι είναι και δύο θάνατοι που προκλήθηκαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά το συμβάν στα Τέμπη. Του Διευθυντή Κυκλοφορίας του ΟΣΕ και ενός σταθμάρχη από τον σταθμό του Βόλου... Κατά γενική ομολογία, τα Τέμπη, αν και από αισθητικής απόψεως είναι μία όμορφη τοποθεσία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι κρύβει κάτι “παράξενο”, απόκοσμο, μυστηριακό... Το “στοίχειωμα” των Τεμπών δεν είναι κάτι νέο. Οι Θεσσαλοί στην αρχαιότητα, ανά 9ετία, πραγματοποιούσαν εξαγνιστικές τ...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

 ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΡΩΗΝ ΜΕΓΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΗΣ ΕΜΣΤΕ: ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΚΤΟΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ, ΑΠΕΡΡΕΥΣΑΝ ΟΙ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ & Η  ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ! Εν έτει 1990, ο τότε Μέγας Διδάσκαλος της αυτοαποκαλούμενης "Εθνικής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος" Ευστάθιος Λιακόπουλος, είχε παραχωρήσει συνέντευξη στο περιοδικό "Έρευνα", όπου μεταξύ των άλλων θεμάτων, είχε αναφερθεί στην επίδραση που άσκησε ο τεκτονισμός ως προς την υϊοθέτηση και εφαρμογή των κοινοβουλευτικών διαδικασιών στην πολιτική λειτουργία. Ο τότε Μ.Δ. της ΕΜΣΤΕ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι ο κοινοβουλευτισμός υπήρξε απείκασμα των τεκτονικών διαδικασιών-συνελεύσεων των τεκτόνων/οικοδόμων, εισάγοντας την αρχή της αντιπροσωπευτικότητας... Το ερώτημα που τίθεται κατόπιν αυτού, έχει δύο σκέλη: Κατά πόσο ισχύει η αντιπροσωπευτικότητα, υπό την έννοια ότι η ανάδειξη εκπροσώπων έχει τον δεσμευτικό χαρακτήρα της αναθέσεως μίας συγκεκριμένης εντολής και τι δικλείδες ασφαλείας υπάρχουν ως προς την τήρηση των κατευθυν...